Dobry den, jak se dozvim ktery ze spoju mezi Cercanami a Ceskym Sternberkem jsou s historickou lokomotivou? Dekuji Jan Komarek Jan Komarek
Dobrý den, zdravím vás z Mníšku pod Brdy, kde jsem kronikářkou. Ve vašem článku mě zaujala jistá fakta. Ráda bych na vás získala kontakt. Děkuji a zdravím. Věra Havlišová Věra Havlišová
Chci potvrdit to na co vzpomíná Zděnek Neuman. Dobře jsme se znali a užívali jsme si volné chvíle na návsi s místními kamarády, kde se hrál fotbálek (okínka, na schovávanou, na řemesla apod.) V 60 l ... Jan Krutský
Všiml jsem si, že je zde uvedený i popis původního nádraží. Což je super a bylo by to skvělé u všech stanic. Dovolil bych si tyto údaje upřesnit. Výpravní budova nebyla typu 56/H -takovou normálii ani ... Ondřej R.
Dobrý den, chtěl bych se podílet na moji vzpomínku jménem Samopše, jak železniční zastávkou tak samotnou obcí a okolí mlýna. Do Samopše jsem začal jezdit cca v roce 1954, kdy jsem spatřil svět ale ni ... Zdenek Neuman
Shromažďuji informace týkající se zde uváděného území, především v souvislosti s trampingem. Jedná se o součást projektu NAKI (národní a kulturní identita). Chcete-li přispět nějakou informací, prosím ... Tomáš Veith
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Samopše
Trať Sázava-Černé Budy – LedečkoMezi nejzajímavější části tratě 212 z Čerčan do Světlé nad Sázavou patří bezesporu traťový úsek mezi stanicemi Sázava-Černé Budy a Ledečko. Tento úsek se začal budovat koncem 19. století (konkrétně 30. srpna 1899), jako součást nové železniční tratě z Kolína do Čerčan s odbočkou do Kácova. Stavba zmiňovaného úseku byla velice náročná, jelikož trať zde vede místy poměrně vysoko nad řekou Sázavou. Zároveň zde bylo nutné vybudovat trojici železničních tunelů (Samopšecký, Ledečský II, Ledečský I) v celkové délce necelých 220 me ... odkaz na celý text. Trať ze Samopší do Sázavy![]() Propustek v náspu v km 42,000 11. 7. 09 | Jakub Džurný ![]() Propustek v náspu v km 42,000 11. 7. 09 | Jakub Džurný ![]() Přejezd v km 42,816 31. 5. 08 | Jakub Džurný ![]() Přejezd v km 44,061 7. 7. 07 | Jakub Džurný ![]() Přejezd v km 44,261 31. 5. 08 | Jakub Džurný ![]() Samopšectý portál tunelu Ledečský II 31. 5. 08 | Jakub Džurný ![]() Samopšectý portál tunelu Ledečský II 31. 5. 08 | Jakub Džurný ![]() Sázavský portál tunelu Ledečský II 1. 5. 07 | Mirek Kočovský ![]() Sázavský portál tunelu Ledečský II 7. 7. 07 | Jakub Džurný ![]() Sázavský portál tunelu Ledečský II 5. 8. 07 | Jakub Džurný ![]() Samopšecký - samopšecký portál 31. 3. 07 | Jakub Džurný ![]() Sázavské tunely - tunel Samopšecký 7. 7. 07 | Jakub Džurný ![]() Samopšecký - samopšecký portál 5. 8. 07 | Jakub Džurný ![]() Samopšecký - samopšecký portál 31. 5. 08 | Jakub Džurný ![]() Samopšecký - sázavský portál 7. 7. 07 | Jakub Džurný KomentářeK článku je celkem 9 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE Přidat komentářJestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
![]() ![]() This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |