Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka

Dobrý den, můžete mi, prosím, sdělit, které nádraží bylo užíváno v roce 1919? A ještě smělejší prosba - nemohl byste mi poskytnout dobovou fotografii tohoto nádraží? Chystáme výstavu o kresbách hudeb ...

Monika Holá

 

Dobrý den, stačí jít po žluté značce mezi Prosečnicemi a myslivnou Horní Požáry. Pod Vlčí roklí je rybníček,po jeho hrázi vede lesní cesta, opár desítkách metrů je deponie odpadu z lomu(kamenů) tamved ...

Pavel Borský

 

Pocházím z Kamenného Přívozu a můj děda v okolních lomech pracoval. Po velkém hledání se mi podařilo najít lom Doubí, avšak dosud nevím, kde je lom Borovíčko. Můžete mi napsat, jak se k němu dostanu. ...

Antonín Stára

 

https://www.trampsky-magazin.cz/blog/legendarni-hospoda-u-starce-uz-neni-zavrena-748.html

Marty

 

Chtěla bych vám moc poděkovat, jelikož vaše fotografie udělaly velkou radost mé 96ti leté pratetě, která v tomto sanatoriu byla ve službě od roku 1938 a stále na to vzpomíná a díky vašim fotografiím s ...

Hana Krůčková

 

Dobry den, jak se dozvim ktery ze spoju mezi Cercanami a Ceskym Sternberkem jsou s historickou lokomotivou? Dekuji Jan Komarek

Jan Komarek

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Luka pod Medníkem

Historie nádraží

Luka pod Medníkem se nachází na 14 kilometrů dlouhém úseku tratě z Jílového u Prahy do Skochovic. Stavebně se jednalo o nejobtížnější úsek posázavské trati. Jeho stavba byla zadána roku 1898 firmě Osvalda Žiwotského a J. Hraběte. K dokončení stavby došlo o dva roky později a veřejnému provozu začal úsek sloužit od 1. května 1900, čímž došlo ke konečnému propojení tratě z Čerčan do Modřan.

V nově otevřeném úseku byla vybudována stanice Davle, zastávka Pikovice (dnes Petrov u Prahy) a zastávka Luka-Mědník (německy Luk-Mednik). Později (minimálně od roku 1911) byl název změněn na Luka-Medník a od roku ... odkaz na celý text.

Viadukt Žampach

Osobní vlak přejíždí přes Žampach
Osobní vlak přejíždí přes Žampach
17. 2. 02 | Petr Sporer
Viadukt Žampach - km 21,452
Viadukt Žampach - km 21,452
2006 | Mirek Kočovský
Pozůstatky budovy u Žampachu
Pozůstatky budovy u Žampachu
2006 | Jakub Džurný
Viadukt Žampach - km 21,452
Viadukt Žampach - km 21,452
15. 7. 06 | Jakub Džurný
Viadukt Žampach - km 21,452
Viadukt Žampach - km 21,452
2006 | Jakub Džurný
Km 21,452 - Žampach u Jílového
Km 21,452 - Žampach u Jílového
3. 2. 08 | Jakub Džurný
Kamenné pilíře viaduktu Žampach
Kamenné pilíře viaduktu Žampach
25. 3. 09 | Mirek Kočovský
Viadukt Žampach - km 21,452
Viadukt Žampach - km 21,452
10. 4. 11 | Jakub Džurný
Odpolední pohled na Žampach
Odpolední pohled na Žampach
7. 10. 11 | Oldřich Džurný
Opravné práce na Žampachu
Opravné práce na Žampachu
16. 10. 11 | Jakub Džurný
Opravné práce na Žampachu
Opravné práce na Žampachu
16. 10. 11 | Jakub Džurný
Opravné práce na Žampachu
Opravné práce na Žampachu
16. 10. 11 | Jakub Džurný
Kámen s rokem dokončení viaduktu
Kámen s rokem dokončení viaduktu
16. 10. 11 | Jakub Džurný
Oprava izolace Žampachu
Oprava izolace Žampachu
31. 10. 11 | - signalista -
Oprava izolace Žampachu
Oprava izolace Žampachu
31. 10. 11 | - signalista -
Nové kameny na Žampachu
Nové kameny na Žampachu
10. 11. 11 | - signalista -
Nově zaštěrkovaný Žampach
Nově zaštěrkovaný Žampach
10. 11. 11 | - signalista -
Žampach - nově položené koleje
Žampach - nově položené koleje
15. 11. 11 | - signalista -
Pokládka kolejí na Žampachu
Pokládka kolejí na Žampachu
15. 11. 11 | - signalista -
Pokládka kolejí na Žampachu
Pokládka kolejí na Žampachu
15. 11. 11 | - signalista -
Kolejové kotvy na Žampachu
Kolejové kotvy na Žampachu
15. 11. 11 | - signalista -
Lešení na východní straně mostu
Lešení na východní straně mostu
13. 4. 12 | - signalista -
Průchod pod mostem
Průchod pod mostem
13. 4. 12 | - signalista -
Západní opravená strana mostu
Západní opravená strana mostu
13. 4. 12 | - signalista -
Lešení na východní straně mostu
Lešení na východní straně mostu
13. 4. 12 | - signalista -
Východní část mostu po opravě
Východní část mostu po opravě
11. 7. 12 | Petr Ferkl
Lešení na západní straně mostu
Lešení na západní straně mostu
11. 7. 12 | Petr Ferkl
Lešení na západní straně mostu
Lešení na západní straně mostu
11. 7. 12 | Petr Ferkl
Lešení na západní straně mostu
Lešení na západní straně mostu
11. 7. 12 | Petr Ferkl
Východní část mostu po opravě
Východní část mostu po opravě
11. 7. 12 | Petr Ferkl
Žampach po dokončené opravě
Žampach po dokončené opravě
15. 8. 12 | Jakub Džurný
Žampach po dokončené opravě
Žampach po dokončené opravě
15. 8. 12 | Jakub Džurný
Pozůstatky budovy u Žampachu
Pozůstatky budovy u Žampachu
15. 8. 12 | Jakub Džurný

Komentáře 

K článku je celkem 25 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM