Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka

Dobrý den, můžete mi, prosím, sdělit, které nádraží bylo užíváno v roce 1919? A ještě smělejší prosba - nemohl byste mi poskytnout dobovou fotografii tohoto nádraží? Chystáme výstavu o kresbách hudeb ...

Monika Holá

 

Dobrý den, stačí jít po žluté značce mezi Prosečnicemi a myslivnou Horní Požáry. Pod Vlčí roklí je rybníček,po jeho hrázi vede lesní cesta, opár desítkách metrů je deponie odpadu z lomu(kamenů) tamved ...

Pavel Borský

 

Pocházím z Kamenného Přívozu a můj děda v okolních lomech pracoval. Po velkém hledání se mi podařilo najít lom Doubí, avšak dosud nevím, kde je lom Borovíčko. Můžete mi napsat, jak se k němu dostanu. ...

Antonín Stára

 

https://www.trampsky-magazin.cz/blog/legendarni-hospoda-u-starce-uz-neni-zavrena-748.html

Marty

 

Chtěla bych vám moc poděkovat, jelikož vaše fotografie udělaly velkou radost mé 96ti leté pratetě, která v tomto sanatoriu byla ve službě od roku 1938 a stále na to vzpomíná a díky vašim fotografiím s ...

Hana Krůčková

 

Dobry den, jak se dozvim ktery ze spoju mezi Cercanami a Ceskym Sternberkem jsou s historickou lokomotivou? Dekuji Jan Komarek

Jan Komarek

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Luka pod Medníkem

Historie nádraží

Luka pod Medníkem se nachází na 14 kilometrů dlouhém úseku tratě z Jílového u Prahy do Skochovic. Stavebně se jednalo o nejobtížnější úsek posázavské trati. Jeho stavba byla zadána roku 1898 firmě Osvalda Žiwotského a J. Hraběte. K dokončení stavby došlo o dva roky později a veřejnému provozu začal úsek sloužit od 1. května 1900, čímž došlo ke konečnému propojení tratě z Čerčan do Modřan.

V nově otevřeném úseku byla vybudována stanice Davle, zastávka Pikovice (dnes Petrov u Prahy) a zastávka Luka-Mědník (německy Luk-Mednik). Později (minimálně od roku 1911) byl název změněn na Luka-Medník a od roku ... odkaz na celý text.

Kolejiště (před rokem 2015)

Drátovod, starý pamětník stanice
Drátovod, starý pamětník stanice
9. 3. 07 | Jakub Džurný
Výhybka č. 5 na davelském zhlaví
Výhybka č. 5 na davelském zhlaví
6. 5. 02 | Daniel Buchtela
Jílovské zhlaví stanice
Jílovské zhlaví stanice
6. 5. 02 | Daniel Buchtela
Nástupiště na nové zastávce
Nástupiště na nové zastávce
6. 5. 02 | Daniel Buchtela
Nástupiště na zastávce - od Jílového
Nástupiště na zastávce - od Jílového
6. 5. 02 | Daniel Buchtela
Výhybka č. 4 na davelském zhlaví
Výhybka č. 4 na davelském zhlaví
6. 5. 02 | Daniel Buchtela
Jílovské zhlaví bývalé stanice
Jílovské zhlaví bývalé stanice
6. 5. 02 | Daniel Buchtela
Jílovské zhlaví bývalé stanice
Jílovské zhlaví bývalé stanice
6. 5. 02 | Daniel Buchtela
Jílovské zhlaví bývalé stanice
Jílovské zhlaví bývalé stanice
6. 5. 02 | Daniel Buchtela
Prostor po bývalém kolejišti stanice
Prostor po bývalém kolejišti stanice
6. 5. 02 | Daniel Buchtela
Torzo vjezdového návěstidla L
Torzo vjezdového návěstidla L
1. 5. 04 | Bohumil Skála
Pohled na místo bývalého kolejiště
Pohled na místo bývalého kolejiště
1. 5. 04 | Bohumil Skála
Pohled na místo bývalého kolejiště
Pohled na místo bývalého kolejiště
1. 5. 04 | Bohumil Skála
Výhybka č. 1 na jílovském zhlaví
Výhybka č. 1 na jílovském zhlaví
1. 5. 04 | Bohumil Skála
Jílovské zhlaví a přejezd v km 23,384
Jílovské zhlaví a přejezd v km 23,384
1. 5. 04 | Bohumil Skála
Jílovské zhlaví a přejezd v km 23,384
Jílovské zhlaví a přejezd v km 23,384
1. 5. 04 | Bohumil Skála
Torzo vjezdového návěstidla S
Torzo vjezdového návěstidla S
5. 7. 06 | Jakub Džurný
Dříve zde leželo jílovské zhlaví
Dříve zde leželo jílovské zhlaví
9. 3. 07 | Jakub Džurný
Nástupiště železniční zastávky
Nástupiště železniční zastávky
9. 3. 07 | Jakub Džurný
Dříve zde leželo davelské zhlaví
Dříve zde leželo davelské zhlaví
9. 3. 07 | Jakub Džurný
Nástupiště focené z východní strany
Nástupiště focené z východní strany
10 .4. 11 | Jakub Džurný
Konec nástupiště směrem na Petrov
Konec nástupiště směrem na Petrov
5. 6. 15 | Jakub Džurný
Přejezd v km 23,384 - bývalé zhlaví
Přejezd v km 23,384 - bývalé zhlaví
9. 3. 07 | Jakub Džurný
Přejezd v km 24,080 - vjezd S
Přejezd v km 24,080 - vjezd S
9. 3. 07 | Jakub Džurný

Komentáře 

K článku je celkem 25 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM