Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Čerčany
Dráha císaře Františka JosefaDruhá polovina 19. století znamenala pro Čerčany velký zlom. Zdejší malou obec, která měla tehdy necelé tři desítky domů, mlýn a panský dvůr, měla protnout nově vyprojektovaná železniční trať z Prahy do Českých Budějovic. Projektů na stavbu dráhy bylo několik v různém trasování, avšak nikdy nedošlo k jejich realizaci, jelikož existovala řada méně náročných projektů a tak se investoři soustředili převážně na ně. Jedním z uvažovaných projektů byla například stavba hlavní tratě z Prahy do Vídně společnosti „Severní dráha císaře Ferdinanda“ (Kaiser Ferdinands-Nordbahn – KFNB), která byla nakonec vys ... odkaz na celý text. Staré fotografie a pohledniceReprodukce staré pohlednice 1927 | archiv Jakub Džurný Přednádražní prostor v Čerčanech 1941 | archiv Robert Kazík Čerčany od západu 1909 | archiv Jakub Džurný Obec a nádraží focené od řeky 1918 | archiv Reichardovi Obec, kolejiště nádraží a vodárna 1934 | archiv Jakub Džurný Nádražní budova ukrytá za stromy 1935 | archiv Reichardovi Nádraží a Vávrům mlýn archiv Robert Kazík Kopie staré pohlednice nádraží archiv Jakub Džurný Obec a depo s motorákem řady 830 1966 | archiv Jakub Džurný Železniční most, depo a nádraží archiv Jakub Džurný Obec od kostela Husova sboru archiv Jakub Džurný Skládaná pohlednice Čerčan archiv Jakub Džurný Km 143,600 v Čerčanech 1937 | archiv Jakub Džurný Km 143,600 v Čerčanech archiv Jakub Džurný KomentářePavlína Miksová / 11.3.2019 - 00:03 Dobrý den: Je nám líto že vaše Čerčanská vodárenská věž se dá navštívit jen jednou za rok ,při ochutnávání. S pozdravem p.Miksová a spol. Jakub D. / 22.8.2010 - 21:08 Tak jsem nedávno koukal, jak nám Čerčany pěkně mutují. Staré nádraží bylo přestavěno (což je dobře) a obehnáno betonovou zdí. Stará vodárna je mezi protihlukovými stěnami pěkně sevřená. No a z druhé strany, tam kde ještě nedávno pobíhala hromada koňů stojí TESCO a parkoviště. Myslím, že míra nevkusu dosáhla nových hranic. Prokop Svačina / 18.5.2010 - 17:05 Dobrý den,hledám učebnici strojvůdců parních lokomotiv pro složení zkoušek.Děkuji za typ. S pozdravem Prokop Svačina. Jakub D. / 25.12.2007 - 19:12 Nedaleko předvěsti vjezdového návěstidla do Čerčan od Týnce se ještě před mostem přes Benešovský potok nachází stará kamenná rampa (nedaleko km 1,4). Netuší náhodou někdo jaký byl její původní účel? Jako opěrná zeď asi nesloužila. Vzhledem k vylámané nedaleké skále to spíše vypadá jako rampa starého lomu, který třeba sloužil při stavbě tratě. Tuší někdo o tomto více? Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |