Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka

Dobrý den, chci se zeptat, zda bych mohla použít pro potřeby inzerce dobovou pohlednici nádraží v Krhanicích z r. 1899? Předem děkuji a přeji pěkný den! Gabrielová Martina (jsem nový vlastník nádr ...

Martina Gabrielová

 

Nevím nevím jestly kaple byla zrušena v roce 1977 ale v roce 1986 jsem tam spal na trampu ze světlé do prahy.a dokonce jsem vyštrachal fotku z cancáku.1986/7měsíc a kaple stojí.tedy obvodové zdi

Radek

 

Dobrý den, na snímku,diskutujících pánů o tech.parametrech patrových vozů je uveden Stanislav Heršálek.Domnívám se, že je to bývalý kamarád, se kterým jsme před 45lety sloužili v Zábřehu na Moravě vo ...

Jan Kauer Olomouc

 

Tak už jsem si nalezl zdroj článku sám. Je to časopisu Český svět, ročník 2, číslo 29. Jen pro informaci, pokud náhodou sami zdroj neznáte a třeba se vám ten článek zachoval jen jako ústřižek.

David Malátek

 

Dobrý den, chtěl bych se zeptat´, zda není známo, kde byl publikován poslední uvedený článek (Půvaby Sázavy-Hipman, 1906). Hodilo by se mi to k mé bakalářské práci, abych ho mohl řádně ozdrojovat. Děk ...

David Malátek

 

Dobrý den, chtěl bych se zeptat´, zda není známo, kde byl publikován poslední uvedený článek (Půvaby Sázavy-Hipman, 1906). Hodilo by se mi to k mé bakalářské práci, abych ho mohl řádně ozdrojovat. Děk ...

David Malátek

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Praha-Vršovice

Stanice Praha-Vršovice

První železnicí na vršovickém katastu byla Dráha císaře Františka Josefa, z Prahy do Českých Budějovic. Tato trať byla uvedena do provozu roku 1871, avšak Vršovicemi byla pouze trasována a nebylo zde vystavěno nádraží, ani zastávka. K tomu došlo až roku 1880, kdy zde bylo dodatečně vybudováno malé nádraží. O dva roky později bylo rozšířeno kolejiště stanice, což souviselo hlavně s jejím připojením na další tratě. Roku 1882 byla totiž otevřena spojovací trať do stanice Praha-Vyšehrad, jako přímé spojení Smíchova s Vršovicemi, bez nutnosti zajíždět na hlavní nádraží. Ve stejném roce byl též zahájen p ... odkaz na celý text.

Staré fotografie a pohlednice

Komentáře 

Tomáš Kaňka / 5.12.2019 - 15:12

Dobrý den, autoblok byl vypnut v roce 1990 při aktivaci odbočky Plynárna, kdy bylo mezi stanicemi Praha Vršovice - Praha Krč / ONJ zavedeno telefonické dorozumívání. Šlo o provizorní řešení, kdy byla vyloučena traťová kolej Vršovice os.n. - ONJ vjezd a zapojení této odbočky do stávajícího traťového zabezpečovacího zařízení by znamenalo vlastně vytvořit nové, což by bylo nákladné a nerentabilní - i vzhledem k tehdejsímu provozu na lokálce. Po zrušení této odbočky (opětovné zapojení ONJ do Vršovic samostatnou traťovou kolejí) bylo mezi Krčí a Vršovicemi os.n. ativováno automatické hradlo bez oddílových návěstidel. V současnosti je tento traťový úsek rozdělen oddílovými návěstidly AHr. Michle v km 2,116.

Jaroslav Novák / 1.12.2019 - 18:12

Dobrý den, rád bych doplnil, že na jednokolejné trati Vršovice Krč byl realizován čtyřznaký autoblok, který byl před několika lety snesen. Důvod pro zrušení čtyřznakého autobloku mi není znám. Přínos pro zvýšení propustnosti je neoddiskutovatelný. Pokud máte někdo data a důvody zrušení čtyřznakého autobloku budu vděčný N o v á k

Martin Hejl / 29.6.2015 - 16:06

Elektrizace 1,5 kVss byla ve Vršovicích až do 15. května 1962, údaj o roku 1957 je mylný

Bohouš Partyk / 30.9.2013 - 15:09

Ví někdo z vás něco o historii a osudu pískovací věže na fotografii "Vytápěcí kotle ..." z r. 1993? Viz též http://www.masinky.info/a-jak-to-pokracuje/hledame-piskovani Díky za každou informaci.

Jakub D. / 2.1.2009 - 22:01

Vzpomene si někdo, kdy byl dodělán ten přístřešek na zastávce u depa?

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM