![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dobry den, jak se dozvim ktery ze spoju mezi Cercanami a Ceskym Sternberkem jsou s historickou lokomotivou? Dekuji Jan Komarek Jan Komarek
Dobrý den, zdravím vás z Mníšku pod Brdy, kde jsem kronikářkou. Ve vašem článku mě zaujala jistá fakta. Ráda bych na vás získala kontakt. Děkuji a zdravím. Věra Havlišová Věra Havlišová
Chci potvrdit to na co vzpomíná Zděnek Neuman. Dobře jsme se znali a užívali jsme si volné chvíle na návsi s místními kamarády, kde se hrál fotbálek (okínka, na schovávanou, na řemesla apod.) V 60 l ... Jan Krutský
Všiml jsem si, že je zde uvedený i popis původního nádraží. Což je super a bylo by to skvělé u všech stanic. Dovolil bych si tyto údaje upřesnit. Výpravní budova nebyla typu 56/H -takovou normálii ani ... Ondřej R.
Dobrý den, chtěl bych se podílet na moji vzpomínku jménem Samopše, jak železniční zastávkou tak samotnou obcí a okolí mlýna. Do Samopše jsem začal jezdit cca v roce 1954, kdy jsem spatřil svět ale ni ... Zdenek Neuman
Shromažďuji informace týkající se zde uváděného území, především v souvislosti s trampingem. Jedná se o součást projektu NAKI (národní a kulturní identita). Chcete-li přispět nějakou informací, prosím ... Tomáš Veith
![]() Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Petrov u Prahy
Budování spojovacího úseku dráhyDnešní železniční zastávka v Petrově u Prahy byla vybudována současně se stavbou traťového úseku Jílové – Vrané. Ten byl z dolní posázavské tratě budován jako poslední, přičemž jeho stavba byla zadána v lednu 1898. Bylo to tedy teprve tři měsíce poté, co byl oficiálně zahájen provoz na traťovém úseku Modřany – Dobříš a Požáry (dnešní Prosečnice) – Jílové. Důvodem proč nemohla být celá trať uvedena do provozu najednou byly tahanice o umístění jílovského nádraží a tedy dalšího trasování tratě od Požár směrem na Vrané. To bylo důvodem etapové stavby tratě, kdy jako první (samozřejmě bez trat ... odkaz na celý text. Trať z Petrova u Prahy do Petrova-Chlomku![]() Trať u zastávky Petrov u Prahy 4. 5. 04 | Roman Šebek ![]() Trať před zastávkou Petrov u Prahy 4. 5. 04 | Roman Šebek ![]() Trať v km 27,200 5. 6. 15 | Jakub Džurný ![]() Zelený tunel v km 27,400 4. 5. 04 | Roman Šebek ![]() Trať v km 27,500 5. 6. 15 | Jakub Džurný ![]() Zarostlá trať v 27,600 4. 5. 04 | Roman Šebek ![]() Trať nad řekou Sázavou 5. 6. 15 | Jakub Džurný ![]() Zarostlá trať v 27,700 4. 5. 04 | Roman Šebek ![]() Klesání tratě k Chlomku 5. 6. 15 | Jakub Džurný ![]() Zarostlá trať v 27,900 4. 5. 04 | Roman Šebek ![]() Oblouk v km 27,900 4. 5. 04 | Roman Šebek ![]() Tabule před zastávkou Chlomek 5. 6. 15 | Jakub Džurný ![]() Stoupání k Petrovu u Prahy 4. 5. 04 | Roman Šebek ![]() Klesání k zastávce Petrov-Chlomek 4. 5. 04 | Roman Šebek ![]() Propustek v km 28,150 5. 6. 15 | Jakub Džurný ![]() Oblouk u zastávky Petrov-Chlomek 4. 5. 04 | Roman Šebek KomentářeK článku je celkem 23 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE Přidat komentářJestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
![]() ![]() This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |