Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Rataje nad Sázavou zast. + Ivaň
Turistické RatajePokud otevřeme protektorátní jízdní řád z roku 1940, můžeme si na straně 46 přečíst tuto zajímavou upoutávku: „Rataje nad Sázavou „Perla Posázaví“, historicky památné městečko na středním toku Sázavy v romantické krajině, se svým hradem Pirkštejnem z XIV. století na vysokém skalním ostrohu s renesančním kostelem a zámkem ze XVII. stolení , opravdu zaslouží si svého pojmenování. Poslední léta silně se rozvíjející letní ruch vybavil město a připojenou osadu Ledečko moderními podniky hotelovými a restauračními, z nichž zejména zaslouží zmínky lesní penzion Ivaň s vlastní železniční zastávkou, dál ... odkaz na celý text. Staré pohlednice nádraží a mostuRatajské nádraží na kolínské trati 1930 | archiv Jakub Džurný Ratajské nádraží na kolínské trati 1935 | archiv Jakub Džurný Ratajské nádraží a ocelový most 1939 | archiv Jakub Džurný Ratajské nádraží na kolínské trati 1947 | archiv Jakub Džurný Výpravní budova na kolínské trati 1979 | Luděk Melichar Ratajské nádraží na kolínské trati archiv Jakub Džurný Výřez pohledu s ratajským nádražím archiv Jakub Džurný Výpravní budova na kolínské trati archiv Jakub Džurný Nákladní vozy na ratajském nádraží archiv Jakub Džurný Nákladní vozy na ratajském nádraží archiv Jakub Džurný Výstavba železnice v Ivani u Rataj 1901 | archiv Jakub Džurný Most přes Sázavu a žel. odbočka 1904 | archiv Jakub Džurný Partie kolem ratajské odbočky 1931 | archiv Jakub Džurný Most přes Sázavu a odbočka tratě 1935 | archiv Jakub Džurný Most přes Sázavu a žel. odbočka archiv Jakub Džurný Most přes Sázavu a žel. odbočka archiv Jakub Džurný Iváň od severu - nalevo trať archiv Jakub Džurný Ratajská odbočka se stavědlem archiv Jakub Džurný Ratajská odbočka se stavědlem archiv Jakub Džurný Stavba ratajského mostu 1900 | archiv Jakub Džurný Práce na mostě a nádraží v pozadí 1901 | archiv Jakub Džurný Práce na mostě a nádraží v pozadí 1901 | archiv Jakub Džurný Ratajský most v km 1,239 od tunelu archiv Jakub Džurný Ratajský ocelový most v km 1,239 archiv Jakub Džurný Ratajský ocelový most v km 1,239 archiv Jakub Džurný KomentářeJan Lutrýn / 14.9.2015 - 10:09 Pár poznámek ke kolejovému uspořádání Rataj (podle vyprávění mého otce a dalších pamětníků): - stav na pohlednici trval zhruba do r. 1940: dvě návěstidla vedle sebe před výhybkou, předvěsti patrně neměly - kolem r. 1940 bylo návěstidlo od Kolína (jednoramenné) umístěno přibližně do míst dnešní odvratné koleje, stavitelnou předvěst mělo cca 50 m pod přejezdem silnice do Malovid a Zalíbené (pod Pirkštejnem); návěstidlo od Kácova (dvouramenné, zhruba do r. 1968 s třetím přídavným - žlutým ramenem) bylo umístěno zhruba v místech dnešního světelného, pevnou nestavitelnou předvěst mělo cca 100 m za zastávkou Ivaň zhruba tam co je dnešní světelná; - mechanické vjezdové návěstidlo do Ledečka bylo ve směru od Rataj opět zhruba v místě dnešního světelného, mechanická předvěst bývala údajně ihned za tunelem od Rataj; já osobně pamatuji (60. léta) již jen světelnou v tunelu; původně "trpaslík", zhruba od r. 2000 světelná návěstidlo provedení "metro" přímo ve stěně tunelu. - světelná návěstidla byla na odbočce Rataje instalována na jaře 1970 a uvedena do provozu v červnu téhož roku, od Kácova byla umístěna shodně jako mechanická, od Kolína byla posunuta dál od odbočky - návěstidlo před zářez před zastávkou Rataje, předvěst před tunel pod Pirkštejnem. Tehdy byla zřízena i odvratová kolej coby torzo původní manipulační koleje, dnešní krátký odvrat byl zřízen v roce 1983. Zabezpečený přejezd cesty k bývalé hospodě na "Břečkárně" byl zřízen v roce 2000. Gustav Wilhelm / 18.1.2014 - 19:01 Návěsltidla před mostem byla zrušena po jakési nehodě, kdy vlak neubrzdil a říznul výhybku. Sklonové poměry od Kácova i od Kolína jsou nepříznivé a hlavně na podzim a v zimě, kdy je na kolejích mokré listí a sníh. Z bezpečnostních důvodů byla istalována odvratná výhybka a předsunuté návěstidlo od Kolína a od Kácova bylo návěstidlo tříramené, kde třetí, žlutá nahrazovlo předzvěs k vězdovému návěstidlu a bylo v místě dnešního světalného, na konci roviny před zářezem (původně zde měl být tunel) s oblouky ve sklonu před zastávkou. Data změn neznám. mikik / 1.6.2010 - 17:06 Nevim vice - spise se poucuji: Bydlime v Ratajich cerstve cca 1rok. Jen upozornuji na spatne popisky u foto Ivan vs. Pirkstejn. Diky za vybornou praci. Jakub D. / 22.3.2009 - 19:03 Dal jsem sem nějaké staré fotky, přičemž na jedné je krásně vidět, jak na dnešní ratajské zastávce na kolínské trati je nádraží o dvou kolejích. Zároveň jsou tam krásně vidět mechanická návěstidla odbočky. Netuší někdo, kdy bylo kolejiště předěláno do současného stavu (s odvratem) a zrušena mechanická návěstidla? Kde byla tehdy vůbec předvěst do Ledečka ze směru od Ratají? (Dnes je v tunelu.) Též u budovy nádraží stojí zřejmě dřevěné záchody. Kdy asi byly zbořeny? Díky moc za jakoukoli informaci. Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |