Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty

Peca Vlaky

 

Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď.

Jaroslav Hais

 

chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382

stehlik jan

 

chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382

stehlik jan

 

Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač.

Luboš

 

Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky.

Egi

 

Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka
Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Chabeřice

Obec a stavba železniční zastávky

Přibližně tři kilometry západně od Zruče nad Sázavou, poblíž soutoku řeky Sázavy a Želivky, se uprostřed polí nachází železniční zastávka s názvem Chabeřice. Jedná se o malou železniční zastávku, která se rozprostírá přibližně jeden kilometr od stejnojmenné obce v jejímž katastru zastávka leží. Samotná obec se pak nachází severovýchodně od zastávky na menším kopečku. Jde o malou obec, k níž náleží ještě trojice osad, jenž jsou roztroušené na relativně velké ploše. První z nich se nazývá Holšice (cca 80 obyvatel) a leží přibližně dva kilometry severozápadně od zastávky. Druhou osadou je B ... odkaz na celý text.

Železniční zastávka

Plechový přístřešek na žel. zastávce
Plechový přístřešek na žel. zastávce
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Přístřešek pro cestující na zastávce
Přístřešek pro cestující na zastávce
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Přístřešek pro cestující - od Kácova
Přístřešek pro cestující - od Kácova
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Přístřešek pro cestující - od Zruče
Přístřešek pro cestující - od Zruče
13. 7. 08 | Jakub Džurný
Přístřešek pro cestující - od Kácova
Přístřešek pro cestující - od Kácova
13. 7. 08 | Jakub Džurný
Plechová čekárna na žel. zastávce
Plechová čekárna na žel. zastávce
17. 8. 08 | Jakub Džurný
Plechová čekárna na žel. zastávce
Plechová čekárna na žel. zastávce
17. 8. 08 | Jakub Džurný
Čekárna a chabeřická obec
Čekárna a chabeřická obec
17. 8. 08 | Jakub Džurný
Přístřešek pro cestující - od letiště
Přístřešek pro cestující - od letiště
1. 11. 08 | Jakub Džurný
Plechová čekárna na žel. zastávce
Plechová čekárna na žel. zastávce
27. 2. 10 | Jakub Džurný
Plechová čekárna na žel. zastávce
Plechová čekárna na žel. zastávce
27. 2. 10 | Jakub Džurný
Nástupiště a přístřešek - od Zruče
Nástupiště a přístřešek - od Zruče
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Odbočka z tratě na montážní zákl.
Odbočka z tratě na montážní zákl.
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Montážní základna - výhybka č. 1
Montážní základna - výhybka č. 1
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Montážní základna - výhybka č. 2
Montážní základna - výhybka č. 2
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Kolejiště staré montážní základny
Kolejiště staré montážní základny
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Montážní základna - výkolejka Vk1
Montážní základna - výkolejka Vk1
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Dvojice výkolejek Vk1 a Vk2
Dvojice výkolejek Vk1 a Vk2
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Staré kolejiště montážní základny
Staré kolejiště montážní základny
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Žel. zastávka focená od Kácova
Žel. zastávka focená od Kácova
22. 4. 06 | Daniel Buchtela
Letecký pohled na kolej a letiště
Letecký pohled na kolej a letiště
12. 5. 09 | Michal Eliáš (www.mechy.cz)
Zde byla výhybka na mont. základnu
Zde byla výhybka na mont. základnu
13. 7. 08 | Jakub Džurný
Vytrhané koleje z montážní základny
Vytrhané koleje z montážní základny
13. 7. 08 | Jakub Džurný
Zastávka focená z kácovské strany
Zastávka focená z kácovské strany
1. 11. 08 | Jakub Džurný
Přejedz v km 8,694 na zastávce
Přejedz v km 8,694 na zastávce
2006 | Martin Hrubeš
Přejezd na kácovském konci zastávky
Přejezd na kácovském konci zastávky
2006 | Martin Hrubeš
Přejezd na kácovském konci zastávky
Přejezd na kácovském konci zastávky
1. 11. 08 | Jakub Džurný
Přejezd u letiště - km 9,136
Přejezd u letiště - km 9,136
2006 | Martin Hrubeš

Komentáře 

Ladislav Jerie / 2.6.2011 - 15:06

V roce 1985 využíval olomoucký útvar železničního vojska 1409 tehdejší základnu benešovské traťové distance ve Lštění, přibližně kilometr východně od Čerčan směrem na Hvězdonice, pro demontáž kolejových polí z úseku tratě č. 221 Senohraby – Čerčany. ¨ Obnova 1. a 2. traťové koleje začala koncem března 1985. Současně byla vytrhaná část 2. staniční a později 1. staniční koleje v Senohrabech, kde tehdejší IPS prováděla odbagrování a odvodnění železničního spodku. „Staré páry“ dopravní četa stahovala na demotážku do Lštění, kam denně dojížděla četa „bachmačů“ 2. roty z vojenského lágru pod hostivařskou plynárnou. V unimobuňkách byla jen kancelář velitele demontáže a příruční sklad nářadí. Přespávala tam také hlídka. Po ukončení demontáže kolejových polí a částečné nakládce výzisku (kolejnice, pražce, drobné kolejivo) z úseku Senohraby – Čerčany s postupem stavby na hlavní trati se „bachmači“ začátkem května přemístili do Bystřice. Na tamní nově zprovozněnou základnu mezi tratí a tehdy stavěnou přeložkou silnice I/3 se stahovala vytrhaná kolejová pole z obnovy úseku Bystřice (+ 1. staniční) – Tomice – Olbramovice. Nová se navážela stále z Prahy – Libně, montážní základny Štádler v sousedství vlečky do ČKD. Bystřická demontážní četa zpočátku spala v benešovské sokolovně v Tyršově ulici. Později začali vojáci, když se zavedly noční směny, opět dojíždět na „vejtřaskách“ z Prahy. Základna ve Lštění se od června občas využívala jako příležitostná deponie nových kolejových polí pro obnovu 1 a 2. traťové koleje Čerčany – Benešov. Výjimečně tam skončilo i několik balíků starých kolejových polí, když demontáž v Bystřici nestíhala a třetí i část páté staniční koleje byla obsazená. Dopravní dispečer v.v. Jery

Ing. Július Strečokj / 28.5.2011 - 11:05

Kedysi, pred 30 rokmi, železničné vojsko robilo opravu tejto trate od Světlé n/S. V tom čase som prebrázdil trať až po Chabeřice - tuším tam potom neskôr bola zriadená demontážna základňa. Rád si spomínam na túto oblasť, krásne zákutia Sázavy.

Přidat komentář

!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM