Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka

Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty

Peca Vlaky

 

Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď.

Jaroslav Hais

 

chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382

stehlik jan

 

chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382

stehlik jan

 

Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač.

Luboš

 

Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky.

Egi

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Praha-Vršovice

Stanice Praha-Vršovice

První železnicí na vršovickém katastu byla Dráha císaře Františka Josefa, z Prahy do Českých Budějovic. Tato trať byla uvedena do provozu roku 1871, avšak Vršovicemi byla pouze trasována a nebylo zde vystavěno nádraží, ani zastávka. K tomu došlo až roku 1880, kdy zde bylo dodatečně vybudováno malé nádraží. O dva roky později bylo rozšířeno kolejiště stanice, což souviselo hlavně s jejím připojením na další tratě. Roku 1882 byla totiž otevřena spojovací trať do stanice Praha-Vyšehrad, jako přímé spojení Smíchova s Vršovicemi, bez nutnosti zajíždět na hlavní nádraží. Ve stejném roce byl též zahájen p ... odkaz na celý text.

Staré fotografie a pohlednice

Komentáře 

Tomáš Kaňka / 5.12.2019 - 15:12

Dobrý den, autoblok byl vypnut v roce 1990 při aktivaci odbočky Plynárna, kdy bylo mezi stanicemi Praha Vršovice - Praha Krč / ONJ zavedeno telefonické dorozumívání. Šlo o provizorní řešení, kdy byla vyloučena traťová kolej Vršovice os.n. - ONJ vjezd a zapojení této odbočky do stávajícího traťového zabezpečovacího zařízení by znamenalo vlastně vytvořit nové, což by bylo nákladné a nerentabilní - i vzhledem k tehdejsímu provozu na lokálce. Po zrušení této odbočky (opětovné zapojení ONJ do Vršovic samostatnou traťovou kolejí) bylo mezi Krčí a Vršovicemi os.n. ativováno automatické hradlo bez oddílových návěstidel. V současnosti je tento traťový úsek rozdělen oddílovými návěstidly AHr. Michle v km 2,116.

Jaroslav Novák / 1.12.2019 - 18:12

Dobrý den, rád bych doplnil, že na jednokolejné trati Vršovice Krč byl realizován čtyřznaký autoblok, který byl před několika lety snesen. Důvod pro zrušení čtyřznakého autobloku mi není znám. Přínos pro zvýšení propustnosti je neoddiskutovatelný. Pokud máte někdo data a důvody zrušení čtyřznakého autobloku budu vděčný N o v á k

Martin Hejl / 29.6.2015 - 16:06

Elektrizace 1,5 kVss byla ve Vršovicích až do 15. května 1962, údaj o roku 1957 je mylný

Bohouš Partyk / 30.9.2013 - 15:09

Ví někdo z vás něco o historii a osudu pískovací věže na fotografii "Vytápěcí kotle ..." z r. 1993? Viz též http://www.masinky.info/a-jak-to-pokracuje/hledame-piskovani Díky za každou informaci.

Jakub D. / 2.1.2009 - 22:01

Vzpomene si někdo, kdy byl dodělán ten přístřešek na zastávce u depa?

Přidat komentář

!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM