Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Praha-Modřany
Historie nádražíŽelezniční stanice Modřany byla konečnou původní trati Nusle - Modřany, jejíž stavba začala v létě roku 1881 a již v listopadu stejného roku zde začala fungovat nákladní doprava. Trať provozovala společnost České obchodní dráhy, která od 1. března 1882 zavedla na trati i osobní dopravu. Trať byla (a dosud je) jednokolejná a jejím účelem byla doprava řepy do modřanského cukrovaru a odvoz výrobků z cukrovaru. Cukrovar se tak touto tratí napojil ve Vršovicích na hlavní železniční tratě, což mu pomohlo v silné konkurenci, která v tomto odvětví tehdy byla. Samotné Modřany byly tehdy pouze nevýznamnou obcí, co ... odkaz na celý text. Staré pohledniceModřanská obec a cukrovar 1902 | archiv Jakub Džurný Nádraží s původní budovou 1906 | archiv Jakub Džurný Modřanský cukrovar 1919 | archiv Jakub Džurný Modřany s cukrovarem a nádražím 1920 | archiv Jakub Džurný Továrna RUPA (později Orion) 1940 | archiv Nestle Modřanská obec a cukrovar archiv Jakub Džurný Nádraží a cukrovar na starém pohledu archiv Jakub Džurný Pohled zachycující trať do Braníka archiv Jakub Džurný Raffinerie v Modřanech archiv Jakub Džurný KomentářeEgi / 9.9.2020 - 18:09 Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Libor Hlavatý / 19.10.2015 - 08:10 Mám doma zachovanou relikvii - výstražník z výhybky, která byla poblíž točny čokoládoven. Je to asi jediná památka na modřanskou vlečku...... Marvin / 14.8.2013 - 14:08 Stará zastávka a další : http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:%C4%8CD_50_54_26-18_Bmto Petr Sporer / 12.6.2012 - 13:06 Jedna fotka je tady: odkaz Jelikož je moje, tak se může zkopírovat i na tento web. Marek Šilhavík / 6.3.2012 - 20:03 Jedna fotka staré modřanské zastávky je v současné době k vidění na nástěnce v železniční stanici Davle. Ivan / 5.3.2012 - 14:03 Tyhle fotky bude mít pí. Průšová , archivářka MU Praha 12- Modřany. Jakub D. / 6.2.2012 - 07:02 Bohužel ani jednu. Vím, že v nějaké knize je stará fotka, ale to je vše. Pokud někdo něco najde, budu taky rád. Luigi / 4.2.2012 - 19:02 Docela mě mrzí, že zde není ani jedna fotka staré modřanské zastávky u silnice a areál Orion, ještě z dob své slávy. Nemáte doma někde některé tyto fotky? Honza / 31.12.2009 - 01:12 Vlečka Orionky končí v plotě jakéhosi objektu. Je to viditelné z tramvajové trati. Dany681 / 24.7.2009 - 11:07 Funguje už i druhá traťová kolej v Praha-Modřany zastávka.Myslím, že od nového grafikonu (14.12.2008)ano,ale nejsem si tím zcela jistý. dis. / 26.3.2009 - 11:03 tak tak.. ceka se na zmenu uzemniho planu, pak bude moc stavba panelaku v prostorach byvaleho cukrovaru zacit.. to stejne ceka i areal byvale Chirany petra k / 15.3.2009 - 23:03 neocity nezkrachovalo, mlada fronta publikuje neoverene zdroje.... Jakub D. / 21.2.2009 - 18:02 Tak budeme čekat jak to dopadne. Michal M / 21.2.2009 - 17:02 No... tak s tim Neocity to asi bude jeste trochu jinak, protoze developer, ktery za projektem stal, zkrachoval. Jakub D. / 19.12.2008 - 19:12 Nenašla by se někde fotka současného zakončení bývalé vlečky do Orinonky? Kde tato vlečka vůbec dnes končí? Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |