Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka
Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka

Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty

Peca Vlaky

 

Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď.

Jaroslav Hais

 

chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382

stehlik jan

 

chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382

stehlik jan

 

Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač.

Luboš

 

Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky.

Egi

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Praha-Braník

Historie dráhy a nádraží

V 80. letech 19. století se v českých zemích začalo s výstavbou řady místních tratí. Pro jejich podporu byla schválena mnoho technických i hospodářských úlev, jež zjednodušovaly výstavbu těchto levných „lokálních“ tratí. Ty tak často vedly poměrně prudkými oblouky a do značných stoupání, aby se zabránilo stavbám nákladných staveb jako jsou tunely, mosty, zářezy atd. Hlavním účelem těchto tratí bylo napojení významnějších lokalit, které se však nacházely mimo trasy hlavních železničních tratí.

Tak tomu bylo i v případě železniční tratě z Nuslí do Modřan. Jejím hlavním účelem totiž bylo připoj ... odkaz na celý text.

Staré fotografie a pohlednice

Komentáře 

Ivan Bažant / 2.1.2019 - 12:01

Zbouráno stavědlo na krčském zhlaví.

Ivan Bažant / 31.1.2011 - 09:01

Prý se připravuje likvidace pivovarské vlečky? Ví se nějaké podrobnosti? Tady je to naznačeno: http://www.praha4.cz/default.aspx?l=1&path=questions

Jakub D. / 11.6.2010 - 21:06

Nahrána nová verze článku o Braníku. Budu se těšit na připomínky a podněty pro doplnění nejasných kapitol z historie stanice. Zároveň potěší i různé historické i současné fotografie, kterými by šlo rozšířit fotogalerii o tomto nádraží.

František Nyklíček / 13.12.2006 - 08:12

Z obou stran jsou k tunelu přivedeny dvoukolejné tratě (pouze od Prahy-Krče není kolej položena), takže předpokládám, že záměrem byl tunel dvoukolejný. Zda má dostatečný profil, je otázka, nicméně druhá kolej je v plánu a o nedostatečném profilu dosud v této souvislosti nepadla sebemenší zmínka. Odbočka, která na mostě skutečně je, by měla být využita k napojení na novou vysokorychlostní trať ve směru do Berouna.

Alex / 13.12.2006 - 01:12

nemyslím, že by pověsti o dvojkolejném tunelu měly reálný základ, spíš je považuji za báje. Důvod- těsně před tunelem je na mostě odbočka(nikdy nedokončená) směrem na Smíchov. Zde měl stát druhý, nepostavený tunel. A pokud by někdo stál o tunel dvojkolejný- proč jej nerozšířit? a to by si toho opravdu nikdo nevšiml? A věříte že takovéto "pochybení"by udatnému konstruktéru, odbojáři prošlo?

Tomáš Mykl / 1.2.2005 - 16:02

Jak tak přemýšlím nad tím profilem tunelu, nebylo to náhodou tím, že tunel byl stavěn na parní provoz a ne na provoz elektrický? Kromě toho tuším, že dříve byl průjezdný průřez menší - viz dvoukolejný tunel pod Vítkovem, pod Táborem, v Karlových Varech a na Špičáku. Dnes si tam jde těžko představit 2 koleje, nikdy tam vlastně ani nebyly položeny, a přesto tunely byly postaveny jako dvoukolejné. Ohledně mostu Inteligence jsem zase slyšel, že byl postaven záměrně nekvalitně a neměl takovou únosnost, aby unesl případně dva vlaky najednou. Nevím, ale těch otazníků kolem je moc a těžko s odstupem času říci, co je pravda a co jen fáma.

Michal Thuma / 19.11.2004 - 12:11

Já už jsem si vzpomněl, kde jsem to četl. Bylo to v Tučňákovi, oficiálních novinách radnice Prahy 4 a psal to tam pán, který píše o dopravě na Praze 4. Bylo to tuším někdy loni.

Lubor / 16.11.2004 - 11:11

To by mne zajímalo, jestli je to s profilem tunelu fakt, nebo je to nějaká fáma?

Petr / 16.11.2004 - 09:11

Nyní po letech je nám hodnotit jestli byl tenčin politického vězně nějak dobrý. Je jasné, že ve své době se to jevilo trochu jinak, dnes by spíš byl lepší ten dvoukolejný.Kdyby na to přišli, tak by to odnesl on, protože nejen sovětští poradci (ti obvzvlášť ale i jinak běžní šéfové) jsou neomylní a chápali by to jako sabotáž a nic by nikomu nevysvětlil. Je otázka, zda byl opravdu tak nerozumný.

Michal Thuma / 7.11.2004 - 11:11

Uvedené zdvojkolejnění začalo být budováno až s přeložkou trati kolem Orionky, čili není vybudováno dále než k zastávce Modřany. Most na Zbraslavi přes Vltavu a trať opravdu počítá s dvoukolejnou tratí, ale to všechno jsou spíš plány projektantů okolních staveb, než nějaká systematická příprava drah na dvě koleje. Jinak co se týče mostu Inteligence a souvisejícího tunelu, četl jsem kdysi vzpomínky politického vězně, který byl nucen pod dozorem sovětských "odborníků" projektovat ten dvojkolejný tunel. Protože viděli, že dotyční odborníci jsou úplná technická hovada, tak si je chtěli prověřit a vyprojektovali tunel v průřezu rovného tunelu (nezvětšili průřez v zatáčkách pro přesah vozidel) a čekali kdy se na to přijde. Odborníci nezklamali - na nic nepřišli, tunel byl vybudován a na to, že do zatáček se nedají do stávajícího průřezu položit dvě koleje se přišlo až při jejich pokládce, takže tam je a bude jen jedna. Most je jinak dvojkolený a s ním problémy nejsou.

Petr / 3.11.2004 - 13:11

Při obhlídce polohy nově uvažované zastávky Praha Braník horní kolej,kterou pořádaly ČD pomocí zvláštního vlaku jsem zjistil, že i zde je vybudováno dvoukolejné těleso včetně mostů. O Mostu Iintegence to je známo, ale pokračuje to až do st. Krč.

Přidat komentář

!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM