Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Kácov + zastávka
Kácovská staniceŽelezniční stanice Kácov leží přibližně uprostřed dnešní trati číslo 212, z Čerčan do Světlé nad Sázavou. Pozornému návštěvníku stanice však jistě neuniknul nultý kilometrovník, ležící přímo proti nádražní budově. Jistě mu bylo divné, proč právě v této stanici se tento kilometrovník nachází. Vše pochází z doby, kdy byla trať budována, tedy z doby více než před sto lety. Rozhodnutí postavit do Kácova železniční trať padlo koncem 19. století. Byla to doba velkého budování železnice, během kterého byla například vystavěna dolní posázavská trať z Prahy přes Vrané do Čerčan, včetně odbočky do Dobříše. Kompletně ... odkaz na celý text. Staré fotografie a pohledniceNádraží těsně po dokončení 1901 | archiv Jakub Džurný Výpravní budova po dokončení 1901 | archiv Jakub Džurný Skládaná pohlednice Kácova 1901 | archiv Jakub Džurný Pohlednice nádraží v Kácově 1907 | archiv Jakub Džurný Kácov - lokalita v okolí nádraží 1913 | archiv Jakub Džurný Nádražní budova a výtopna 1926 | archiv Jakub Džurný Kácov - lokalita v okolí nádraží 1927 | archiv Jakub Džurný Detail kácovského nádraží 1927 | archiv Jakub Džurný Bezprostřední okolí nádraží 1930 | archiv Jakub Džurný Bezprostřední okolí nádraží 1931 | archiv Jakub Džurný Nádraží focené od západu 1935 | archiv Jakub Džurný Nádraží focené od jihu 1937 | archiv Jakub Džurný Nádraží a okolí focené od západu 1940 | archiv Jakub Džurný Nádražní budova a výtopna 1940 | archiv Jakub Džurný Přívoz u jezu a pivovaru 1906 | archiv Jakub Džurný Přívoz u jezu a pivovaru 1916 | archiv Jakub Džurný Kácovský hostinec a výtopna 1916 | archiv Jakub Džurný Nádraží a okolí focené od západu 1926 | archiv Jakub Džurný Okolí nádraží focené od Kozince 1931 | archiv Jakub Džurný Trať u Kácova - napravo nádraží 1931 | archiv Jakub Džurný Nádraží a obec focená od Kozince 1935 | archiv Jakub Džurný Centrum Kácova s pivovarem 1939 | archiv Jakub Džurný Trať a Sázava nedaleko Kácova 1940 | archiv Jakub Džurný Kácovský zámek focený od řeky 1964 | archiv Jakub Džurný Reprodukce staré pohlednice archiv Jakub Džurný Kácovská obec a řeka Sázava archiv Jakub Džurný Trať mezi zastávkou a stanicí archiv Jakub Džurný Je plac napravo původní zastávka? archiv Jakub Džurný Pohlenice trati u Kácova archiv Jakub Džurný Kácovský portál Kácovského tunelu 1914 | archiv Jakub Džurný Kácovský portál Kácovského tunelu archiv Jakub Džurný KomentářeIvan Novák / 15.2.2020 - 11:02 Kácov nádraží. Rok 1949 a dále. Přednosta p.Futera.(+dcera a syn).Jezdil jsem ke strýci Vilimovskému - manželka Anežka byla sestra mojí babičky.Bydleli v přístavku výtopny.Strejda byl mašinfíra na páře a později jezdil s motorákem.Dcery bydleli pod výtopnou ve vile .Amálie byla porodní bába.Jezdila po válce po okolí na motorce ČZ.Manžel Jarda Šafr byl u Kavalieru mistr.Jeho syn Jarda byl výpravčím v Sázavě dlouhá léta. Osobně i z jejich vyprávění si pamatuju hodně. Strejda rád hrál karty a pil rum.S řídícím,lékárníkem a ještě s někým. Vzájemně se doprovázeli domů až do svítání.A tak teta musela roztopit mašinu,vše připravit aby si strejda jen vzal bandasku s kafem,koženou čepici na hlavu ,modrou kazajku a mohl vyrazit s prvním vlakem.Pamatuju jak jsme jezdili na podvozkách od dresiny,kolmo na koleje před výtopnou...bylo toho hodně a bylo to fajn. Včetně pstruhů v potoce losinského údolí,koupání v Sázavě,ježdění na "maňásku"...Mám i fotografie z té doby. Monika Holá / 10.8.2018 - 14:08 Dobrý den, můžete mi, prosím, sdělit, které nádraží bylo užíváno v roce 1919? A ještě smělejší prosba - nemohl byste mi poskytnout dobovou fotografii tohoto nádraží? Chystáme výstavu o kresbách hudebního skladatele Bohuslava Martinů, který na jednom s obrázků zachytil cestu z Kácova do Poličky v onom roce 1919. Proto bych ráda na panel (a do chystaného katalogu) přidala dobový snímek Kácovského nádraží. Děkuji Monika Holá, Centrum Bohuslava Martinů, Polička sosna / 6.3.2013 - 10:03 Mohl bych poprosit,zdali by někdo nenafotil interiér dřevěných záchodků a také vnitřek vodárenských věží na nádražích(čerpadla,nádrž,venkovní vodoznak,plovák atd)děkuji.f. sosna / 6.3.2013 - 10:03 kácovská zastávka byla kdysi prosklená. Ondřej R. / 13.4.2011 - 12:04 Na kácovském nádraží se krom Tmavomodrého světa natáčel také film Juraje Herze "Habermannův mlýn". Jakub D. / 21.8.2010 - 20:08 Světelná návěstidla i přejezd už se instalují. Nyní je ten správný okamžik vyfotit mechaniky i světla současně. Josef Náplavný / 10.5.2010 - 17:05 Jenže ty teď už mají asi na mále, myslím že jsem tam zajlédl nástavce na nová návěstidla :-( Jiří Kratochvíl / 2.1.2009 - 16:01 Železniční stanice Kácov je poslední stanicí na trati 212, ve které dodnes slouží mechanická návěstidla - konkrétně vjezdové a předvěst na zručském i čerčanském zhlaví. Ondra Růžek / 30.6.2006 - 23:06 Jak mnozí jistě víte, na tomto nádraží se natáčel Tmavomodrý svět. Stojí za to vidět a neméně Kácovský pivovar, který je o zastávku vlakem dál. Jinak možno dojít podél Sázavy příjemnou procházkou tak, jak jsme u Sázavy zvyklí. Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |