Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Malá Hraštice
Historie staniceŽelezniční stanice Malá Hraštice je při jízdě z Prahy poslední stanicí před konečnou Dobříší. Nedaleko stanice ze směru od Mníšku trať dosahuje maximální nadmořské výšky 458,7 metrů. Od tohoto místa se trať stáčí několika oblouky směrem do Hraštice, která leží ve výšce 361 metrů nad mořem. Dále směrem na Dobříš trať, až na krátkou výjimku v lese před zastávkou Mokrovraty, klesá. Při hledání důvodu, proč bylo rozhodnuto postavit stanici v Malé Hraštici nesmíme brát v potaz ani tak samotnou stejnojmennou obec, ale spíš její blízkost k nedalekému Novému Knínu. Pro tuto obec mělo být původně postave ... odkaz na celý text. Staré fotografie a pohledniceKomentářeIva / 3.11.2014 - 14:11 Jen jsem chtěla připomenout, že na levé straně směrem k Dobříši bylo skladiště, asi obilí,podle velkého množství drobných i větších hlodavců. Velká světlá budova hned u první koleje, která tam dnes už není, budova ani kolej. Jakub D. / 18.7.2010 - 19:07 Podle mě do doby než bude kompletně zrušena. Kromě několika jízd parních vlaků se již nepoužívá. Patrik / 18.7.2010 - 18:07 Do kdy se v této stanici počítá s výlukou zaměstnanců ??? Tonda / 25.11.2007 - 13:11 Na té zíďce bývala váha pro zásilky. Tom Kaňka / 6.11.2007 - 11:11 Co tam stálo nevím. Mám pocit, že v Hraštici stávalo silo ale byl jsem malý a nedám ruku do ohně za to, že se mi do toho neplete nějaká jiná stanice. Také by tam klidně mohla být váha ale to je opravdu jen moje domněnka. Nakládka a vykládka koncem minulého století se týkala spíš zemědělství, vykládala se zde hnojiva a je pravděpodobné, že v době kampaně se zde nakládala řepa - alespoň v případě Nové Vsi tomu tak bylo (samozřejmě dokud byla ještě nákladištěm)Později se Hraštice využívala k odstavování prázdných vozů pro Dobříš - stejně jako Stará Huť (tam se dokonce v létě o víkendech odstavovaly i osobní soupravy) A proč tady ta stanice byla? Našel jsem kroniku Nového Knína (http://www.mestonovyknin.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=10763&id=1031&p1=52) a tam je že při stavbě trati si Dobříšský okres vymínil dvě stanice a zastávku co nejblíže Knínu. V okolí měly být nějaké žulové lomy. Jakub D. / 6.11.2007 - 07:11 No a teď zkus zapátrat trošku víc. Tušíš, proč tady vůbec ta stanice byla? Co se tu tak mohlo nakládat? Jo a nevíš co stálo za cestou naproti skladišti? Jsou tam pozůstatky takové zděné rampy. Tom Kaňka / 5.11.2007 - 23:11 Ahoj Jakube, Hraštice jako taková zrušena nebyla, byla zde pouze zavedena nepřetržitá VSDZ (Výluka služby dopravních zaměstnanců) a myslím, že to bylo k 1. změně GVD 2005/2006 (6.3.2006?). V praxi to znamená, že VSDZ může být v případě provozní potřeby potřeby zrušena, což se pokud vím děje např. při některých parních jízdách. VSDZ zde byla dlouhá léta (dříve tzv. Dopravní výluka) přes noc. Protože jsem na lokálce sloužil jako "leťák" tak se mi ani tato stanice nevyhla a byly to celkem kouzelné šichty, i když velmi nudné. Ráno (tuším že asi v 7,20) se nastupovalo, což znamenalo odemknout asi sedm zámků, otevřít okenice, zapnout vysílačku (mezi Dobříší a Mníškem není traťový telefon, takže jízda vlaků se sjednává vysílačkami) a jít sundat kříž neplatnosti z mníšeckého návěstidla - návěstidlo a předvěst od Dobříše byly v noci trvale v poloze "Volno". Poté proběhlo křižování nákladu s osobákem a jinak se celý den v podstatě nic nedělo. Trochu mi to připomínalo film Tenkrát na západě. Když člověk vyšel na peron, před nádražím rovina, louky, pole, v dálce vrcholky Hřebenů a když přijel vlak, sešla se snad celá vesnice včetně kocoura a slepic paní Christenové, která zde sloužila jako výpravčí (dnes je tuším v Mníšku), na stanici bydlí a spolu se svým manželem se o ní vzorně stará. A tak to šlo celý den asi do třičtvrtě na pět, kdy člověk provedl opačný postup, zamknul a šel domů. Shodou náhod jsem dokonce sloužil v Hraštici jednou sloužil i noční. Měnila se vjezdová výhybka od Dobříše, takže se všechny vlaky zde končily. Nedalo se objíždět, takže srovnat v noci soupravy tak aby ráno odjely ve stanoveném pořadí, byl docela oříšek. PS: Zajímavé bylo, jak neuvěřitelně lehounce tam šli stavět mechanická návěstidla a předvěsti - doslova levou rukou! To jsem nikdy nikde nezažil a když si vzpomenu třeba na Vrané, jak se člověk pral s pákami předvěstí, tak se to vůbec nedá srovnat! Jakub D. / 5.11.2007 - 07:11 Vzpomene si někdo, kdy přesně byla zrušena Hraštice? Jakub D. / 17.10.2007 - 07:10 Poslat je určitě možné. Stačí na mail info@pacifikem.cz Mirek K. / 10.10.2007 - 19:10 Tomáš Procházka: Nějaké fotky ze současných rekonstrukcí (výluk) určitě budou. Tomáš Procházka / 9.10.2007 - 01:10 Zdravím, bylo by možné uveřejnit nějaké fotografie již rekonstruovaných úseků, příp. přímo z probíhající rekonstrukce? Pokud by byl zájem mohu zaslat srovnávací fotky z úseku Čerčany-Poříčí n.S. dva roky po rekonstrukci. TP Jakub D. / 4.10.2007 - 07:10 V termínu od 6. do 30. srpna 2007 byla prováděna výluka traťové koleje mezi žst. Dobříš –Mníšek pod Brdy do km 14,700 a výluka všech staničních kolejí v žst. Malá Hraštice. Během výluky došlo ke strojnímu čištění štěrkového lože včetně úpravy příkopů a banketů traťové koleje v km 11,338 – 13,350 (od zast. Nová Ves pod Pleší cca 150 metrů za přejezd v km 13,232). Dále došlo v tomtéž úseku k výměně kolejového roštu, výměně pražců, zřízení bezstykové koleje a opravu přejezdů (km 11,928, 12,485, 13,230). V žst. Malá Hraštice byla provedena oprava výhybky č. 3, snesení manipulační koleje č. 2, snesení výh.č. 4 a její nahrazení kolejovým polem, výhybka č. 2 byla uzamčena do přímého směru. Úpravy byly provedeny včetně úprav zabezpečovacího zařízení. Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |