Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka
Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka

Dobry den jede nejaky parni vlak ve Strednich Cechach - z Benesova? Chteli bysme se svezt s detmi. Dekuji. Marie Vacikova

Marie

 

Dobrý den prosím Vás jede ze Světlé nad Sázavou dopoledne posázavský Pacifik na Český Štenberk nemohu najít nikde jízdní řád děkuji Suková

Suková

 

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kde najdu, kdy jezdí Posázavský Pacifik na trati 212. Jezdí celoročně podle jízdního řádu Správy železniční dopravní cesty nebu jen v sezoně? Děkuji za odpoěď. K. Z ...

K. Změlíková

 

Çíŕęîěńňâŕ íŕ Loveawake.Ru https://loveawake.ru - Click here>>>

JamesChals

 

Dobrý den: Je nám líto že vaše Čerčanská vodárenská věž se dá navštívit jen jednou za rok ,při ochutnávání. S pozdravem p.Miksová a spol.

Pavlína Miksová

 

Fotografie haldy mezi Řitkou a Čisovicemi jsou zde: http://www.montannispolecnost.cz/

Tomáš Kaňka

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Týnec nad Sázavou

Historie stanice

Týnecká železniční stanice byla vybudována během stavby úseku Čerčany – Požáry (dnešní Prosečnice), s níž se začalo v červenci 1895. K slavnostnímu otevření úseku došlo 18. ledna 1897, kdy do Týnce přijel první oficiální vlak. Tuto událost nejlépe zachytil pan Berka, který si zaznamenal svědectví Václava Dvořáka, tehdejšího účastníka oslavy:

„ … to jsem byl ještě kluk, ale pamatuji se dobře, když dostavovali trať, železniční most a budovy nádraží. Bydleli jsme tehdy na hradě a z okna bylo denně vidět, co se na stavbě dráhy děje. U nás to mnohdy bývalo jako v hospodě. Lidé k nám chodili na návštěv ... odkaz na celý text.

Staré fotografie a pohlednice nádraží

Komentáře 

František Hruška / 3.4.2015 - 08:04

Vážení, připravuji několik historických fotografií do naší nové recepce a do řady by se mi hodila vaše fotografie haly z 10. 6. 2007. Můžete mi ji poskytnout v lepší kvalitě? František Hruška výkonný ředitel JAWA Moto spol. s r. o.

Petr Stoklasa / 2.11.2013 - 19:11

Dobry den, chybny rok 1948 u fotografie "Slevarna a okolni budovy", dum vedle mostu v ulici K Nakli byl postaven v roce 1936, fotografie musi byt z roku 1935, kdy zapocala stavba..na fotografii je zatim prazdny pozemek pouze s oplocenim.

Jakub D. / 1.12.2012 - 15:12

Tisková zpráva o připravované opravě týneckého mostu - odkaz

eva / 13.9.2012 - 18:09

Pořád stojí, ale asi brzy spadne. Výroba je přestěhovaná do nové haly.

Milena / 29.8.2012 - 21:08

Víte někdo, co se stalo se starou budovou Jawy po roce 2000?

pedro sanchez / 22.4.2012 - 16:04

ahoj,jedna pobočka byla taky v nuslích,děda tam dělal.

Perry / 22.2.2012 - 08:02

Zmňovanou Janečkárnou byla snejvětší pravděpodobností myšlena budova Jawy v Praze na Pankráci.

Jakub D. / 12.2.2012 - 21:02

Zřejmě to tak mohlo být. Ale to usuzuji jen z toho pojmenování.

Jiří Tvrzník / 12.2.2012 - 11:02

Voskovec s Werichem mluví v souvislosti s uvedením komedie "Kat a blázen" (1934) o německých provokacích a o dělnících z Jančkárny, kterým věnovali vstupenky, když se dověděli, že fašisté chystali akci za účelem "rozbití" představení. Lidé z Janečkovy továrny jim měli pomoci čelit připravované fašistické provokaci. Prosím, sdělte, zda se mohlo jednat o vámi zmiňované Jančkovy továrny. Děkuji.

pedro sanchez / 12.9.2010 - 06:09

dobrý den,na místě tzv. nové haly byly tenisové kurty.

Jakub D. / 5.9.2010 - 17:09

Nová hala se stavěla v 60. letech 20. století. Ostatní budovy jsou samozřejmě mnohem starší a i na ploše nové haly dříve jistě stály nějaké malé tovární haly.

Milan Hendrich - Praha / 31.8.2010 - 23:08

mám podivný dotaz, kdy byla postavena Jawa, která začíná po přechodu lávky od nádraží. jezdil jsem tam v letech 1937-1939 a myslím, že už tato budova stála. Pamatuji si zejména, že jsme chodily pod jakýmsi podloubí, což snad byly přechody od oné budovy. Za každou zprávu předem děkuji. Abych přispěl poznatkem, pamatuji si, že ve Zbořeném Kostelci ze topilo černými latěmi, ve kterých byly porcelánové kalíšky, údajně zbytky ze zrušené přádelny. Dodnes je vidím. Zdravím.

Jakub D. / 31.10.2007 - 07:10

Při podzimní výluce (4. října – 4. listopadu 2007) úseku Týnec – Čerčany bylo v žst. Týnec provedeno svařování některých výhybek na čerčanském záhlaví a zhlaví (tj. výhybky č. 1, 2, 4 a 5).

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM