Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka
Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka

V plánu je bohužel zbouraní vodárny.

Honza P.

 

Můj Achiv Posázaví-jan má více jak 50.000 ks ikonografie , nechcete nějaké dobové fotky ? Můj favorit =fotograf Posázavské železnice Josef Bartl *1855 + 1929 je již 70 let po smrti -takže Autorské pr ...

Mgr.Jan Heřman

 

Na konci 70. let 20. století měly některé soupravy vedené v pátek a neděli v létě více než deset vozů (pokud mně paměť neklame nejvíc jsem napočítal dvanáct). Nejraději jsem jezdil v posledním, protož ...

Jiří Urban

 

Původní budova zastávky Petrov by měla být letos zdemolována. Nad levou částí se propadla střecha a její vlastník - SŽDC opravu vyřeší demolicí. Budova bude nahrazena přístřeškem.

Stoupa

 

Zastávka Samopše už 2 nebo3 roky je jiná. Snad najdu fotku pošlu HONZA

Jan Krutský

 

Dobrý den: Je nám líto že vaše Čerčanská vodárenská věž se dá navštívit jen jednou za rok ,při ochutnávání. S pozdravem p.Miksová a spol.

Pavlína Miksová

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Týnec nad Sázavou

Historie stanice

Týnecká železniční stanice byla vybudována během stavby úseku Čerčany – Požáry (dnešní Prosečnice), s níž se začalo v červenci 1895. K slavnostnímu otevření úseku došlo 18. ledna 1897, kdy do Týnce přijel první oficiální vlak. Tuto událost nejlépe zachytil pan Berka, který si zaznamenal svědectví Václava Dvořáka, tehdejšího účastníka oslavy:

„ … to jsem byl ještě kluk, ale pamatuji se dobře, když dostavovali trať, železniční most a budovy nádraží. Bydleli jsme tehdy na hradě a z okna bylo denně vidět, co se na stavbě dráhy děje. U nás to mnohdy bývalo jako v hospodě. Lidé k nám chodili na návštěv ... odkaz na celý text.

Staré fotografie a pohlednice nádraží

Komentáře 

František Hruška / 3.4.2015 - 08:04

Vážení, připravuji několik historických fotografií do naší nové recepce a do řady by se mi hodila vaše fotografie haly z 10. 6. 2007. Můžete mi ji poskytnout v lepší kvalitě? František Hruška výkonný ředitel JAWA Moto spol. s r. o.

Petr Stoklasa / 2.11.2013 - 19:11

Dobry den, chybny rok 1948 u fotografie "Slevarna a okolni budovy", dum vedle mostu v ulici K Nakli byl postaven v roce 1936, fotografie musi byt z roku 1935, kdy zapocala stavba..na fotografii je zatim prazdny pozemek pouze s oplocenim.

Jakub D. / 1.12.2012 - 15:12

Tisková zpráva o připravované opravě týneckého mostu - odkaz

eva / 13.9.2012 - 18:09

Pořád stojí, ale asi brzy spadne. Výroba je přestěhovaná do nové haly.

Milena / 29.8.2012 - 21:08

Víte někdo, co se stalo se starou budovou Jawy po roce 2000?

pedro sanchez / 22.4.2012 - 16:04

ahoj,jedna pobočka byla taky v nuslích,děda tam dělal.

Perry / 22.2.2012 - 08:02

Zmňovanou Janečkárnou byla snejvětší pravděpodobností myšlena budova Jawy v Praze na Pankráci.

Jakub D. / 12.2.2012 - 21:02

Zřejmě to tak mohlo být. Ale to usuzuji jen z toho pojmenování.

Jiří Tvrzník / 12.2.2012 - 11:02

Voskovec s Werichem mluví v souvislosti s uvedením komedie "Kat a blázen" (1934) o německých provokacích a o dělnících z Jančkárny, kterým věnovali vstupenky, když se dověděli, že fašisté chystali akci za účelem "rozbití" představení. Lidé z Janečkovy továrny jim měli pomoci čelit připravované fašistické provokaci. Prosím, sdělte, zda se mohlo jednat o vámi zmiňované Jančkovy továrny. Děkuji.

pedro sanchez / 12.9.2010 - 06:09

dobrý den,na místě tzv. nové haly byly tenisové kurty.

Jakub D. / 5.9.2010 - 17:09

Nová hala se stavěla v 60. letech 20. století. Ostatní budovy jsou samozřejmě mnohem starší a i na ploše nové haly dříve jistě stály nějaké malé tovární haly.

Milan Hendrich - Praha / 31.8.2010 - 23:08

mám podivný dotaz, kdy byla postavena Jawa, která začíná po přechodu lávky od nádraží. jezdil jsem tam v letech 1937-1939 a myslím, že už tato budova stála. Pamatuji si zejména, že jsme chodily pod jakýmsi podloubí, což snad byly přechody od oné budovy. Za každou zprávu předem děkuji. Abych přispěl poznatkem, pamatuji si, že ve Zbořeném Kostelci ze topilo černými latěmi, ve kterých byly porcelánové kalíšky, údajně zbytky ze zrušené přádelny. Dodnes je vidím. Zdravím.

Jakub D. / 31.10.2007 - 07:10

Při podzimní výluce (4. října – 4. listopadu 2007) úseku Týnec – Čerčany bylo v žst. Týnec provedeno svařování některých výhybek na čerčanském záhlaví a zhlaví (tj. výhybky č. 1, 2, 4 a 5).

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM