Shromažďuji informace týkající se zde uváděného území, především v souvislosti s trampingem. Jedná se o součást projektu NAKI (národní a kulturní identita). Chcete-li přispět nějakou informací, prosím ...

Tomáš Veith

 

Budova hlásky zmizela už loni při té velké výluce, pokud si to dobře pamatuji. Torzo návěstidla zmizelo taky, dnes tam zůstává už jen torzo předvěsti.

Ondra

 

Aha, tak to je zajímavá informace. Nevíte přesně kdy byla zbourána? Připravuji aktualizaci webu, tak bych to do toho zahrnul.

Jakub D.

 

Zdravím, jen tak pro info, hláska Jezero je již pár měsíců zbourána a není po ní téměř ani stopy; torzo návěstidla však ještě zůstalo.

Venca

 

In many of the old postcards there is a large yellow house to the right of the bridge as it crosses into the town of Zbraslav. In the late 1920's, early 1930's, it was owned by Frantisek Theiner who - ...

zuzana

 

Bylo by prosím možné od Vás získat kopii nebo scan toho plánku? (Kdyžtak mi prosím napiště na mail). Na internetu je dostupná fotografie z nehody vlaku a autobusu společnosti JAS na přejezdu v Dobří ...

fanda

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Sledovačka

Sledovačka lokomotiv řady 754/749 depa Praha-Vršovice.
 

Sledovačka

Sledovačka manipulačních vlaků ČD Cargo - PJ Praha.

Rymáně

Vykolejení nákladního vlaku u zastávky Rymáně

Lokomotiva 749.081 v čele vykolejeného nákladního vlaku z Dobříše. Vlak vykolejil dne 20. února 2007 u zastávky Rymáně.

Lokomotiva 749.081 v čele vykolejeného nákladního vlaku z Dobříše. Vlak vykolejil dne 20. února 2007 u zastávky Rymáně.

Dne 20. února 2007 v 11.48 hod. vykolejil mimořádný manipulační nákladní vlak Mn 85956 mezi železničními stanicemi Mníšek pod Brdy a Čisovice, u zastávky Rymaně v km 15,993. Vlak s šesti plně naloženými vozy dřevem byl veden lokomotivou 749.081, která vykolejila první osou ve směru jízdy. Za ní vykolejil služební vůz řady Dad, který se asi po 50 metrech od lokomotivy utrhl a jeho přední část sjela z náspu. Zadní část služebního vozu byla loženými vozy natlačena na lokomotivu a vážně poškodila její stanoviště č.1. Při nárazu vykolejilo pět ze šesti ložených nákladních vozů (3x Es a 2x Res), které poškodily kolejový svršek natolik, že vnitřní kolejnice oblouku byla vytržena z upevňovadel a vyvrácena v délce asi 50m. Nevykolejil pouze vůz řady Eaos, který byl řazen hned za služebním vozem, po nárazu u něj bylo pouze poškozeno přední čelo ve směru jízdy. Ve služebním voze byli lehce zraněni dva zaměstnanci ČD – obsluha nákladního vlaku, kteří byli odvezeni rychlou záchrannou službou do nemocnice v pražském Motole na pozorování.

Vykolejené nákladní vozy se dřevem. Nehoda se stala 20. února 2007 u zastávky Rymáně. Štestí, že se žádný z ložených vozů nepřevrátil z náspu, kde k neštěstí došlo.

Vykolejené nákladní vozy se dřevem. Nehoda se stala 20. února 2007 u zastávky Rymáně. Štestí, že se žádný z ložených vozů nepřevrátil z náspu, kde k neštěstí došlo.

Maximální rychlost vlaku, která v místě nehody je 50 km/h nebyla překročena, strojvedoucí ihned po vykolejení lokomotivy použil rychlobrzdu a vlak zastavil po 87 metrech. Škoda na drážních vozidlech byla odhadnuta na 900.000 Kč a 100.000 Kč na kolejovém svršku. Vrácení drážních vozidel na koleje bylo provedeno za použití nehodových prostředků DKV Praha a hasičů ČD. Ale ještě před tím musel být vyložen náklad ze tří vykolejených nákladních vozy řady Es, protože hrozilo, že by mohlo při manipulaci dojít k jejich převrácení a sesunutí se z náspu dolů. Směrem od Čisovic přijel nehodový vlak s lokomotivou 742.404 a směrem od Dobříše přijela na přípřeži osobního vlaku 19042 vypomoci lokomotiva 749.102, která zůstala uvězněna s druhým, již pravidelným manipulačním vlakem v Dobříši. Mezi Mníškem pod Brdy a Čisovicemi byla zavedena náhradní autobusová doprava. Provoz v místě nehody byl obnoven 21. února 2007 ve 22:00, sníženou rychlostí 20 km/h. Při komisionelní prohlídce byl vykolejený služební vůz navržen na zrušení, škoda na lokomotivě 749.081 byla vyčíslena na 850.000 Kč. Vzhledem k poškození hlavně zadní kabiny se ve vršovickém depu dlouhou dobu počítalo se zprovozněním lokomotivy (dokonce byla přivezena nová kabina), ale nakonec bylo rozhodnuto stroj zrušit.

Aktualizace: 27. prosince 2013
Text: Jakub Džurný
Fotografie: Jakub Džurný, Daniel Buchtela, Mirek Kočovský

Komentáře 

K článku je celkem 6 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

E-mail

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu

 

obec Hradištko Internetová galerie současných a zejména historických fotografií z Povltaví se zvláštním zřetelem na Povltaví střední Odkaz na stránky http://www.podzemi-cma.cz/ Mračský spolek z tvrze v Mrači u Benešova Stanice techniků - Pacifik v měřítku 1 : 87 Zbraslav.Info Internetová galerie Svatojánských proudů Odkaz na stránky http://www.pujcovna-lodi.cz/ WebArchiv - archiv českého webu Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM