https://www.trampsky-magazin.cz/blog/legendarni-hospoda-u-starce-uz-neni-zavrena-748.html

Marty

 

Chtěla bych vám moc poděkovat, jelikož vaše fotografie udělaly velkou radost mé 96ti leté pratetě, která v tomto sanatoriu byla ve službě od roku 1938 a stále na to vzpomíná a díky vašim fotografiím s ...

Hana Krůčková

 

Dobry den, jak se dozvim ktery ze spoju mezi Cercanami a Ceskym Sternberkem jsou s historickou lokomotivou? Dekuji Jan Komarek

Jan Komarek

 

Dobrý den, zdravím vás z Mníšku pod Brdy, kde jsem kronikářkou. Ve vašem článku mě zaujala jistá fakta. Ráda bych na vás získala kontakt. Děkuji a zdravím. Věra Havlišová

Věra Havlišová

 

Chci potvrdit to na co vzpomíná Zděnek Neuman. Dobře jsme se znali a užívali jsme si volné chvíle na návsi s místními kamarády, kde se hrál fotbálek (okínka, na schovávanou, na řemesla apod.) V 60 l ...

Jan Krutský

 

Všiml jsem si, že je zde uvedený i popis původního nádraží. Což je super a bylo by to skvělé u všech stanic. Dovolil bych si tyto údaje upřesnit. Výpravní budova nebyla typu 56/H -takovou normálii ani ...

Ondřej R.

 

Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka
Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Rymáně

Vykolejení nákladního vlaku u zastávky Rymáně

Lokomotiva 749.081 v čele vykolejeného nákladního vlaku z Dobříše. Vlak vykolejil dne 20. února 2007 u zastávky Rymáně.

Lokomotiva 749.081 v čele vykolejeného nákladního vlaku z Dobříše. Vlak vykolejil dne 20. února 2007 u zastávky Rymáně.

Dne 20. února 2007 v 11.48 hod. vykolejil mimořádný manipulační nákladní vlak Mn 85956 mezi železničními stanicemi Mníšek pod Brdy a Čisovice, u zastávky Rymaně v km 15,993. Vlak s šesti plně naloženými vozy dřevem byl veden lokomotivou 749.081, která vykolejila první osou ve směru jízdy. Za ní vykolejil služební vůz řady Dad, který se asi po 50 metrech od lokomotivy utrhl a jeho přední část sjela z náspu. Zadní část služebního vozu byla loženými vozy natlačena na lokomotivu a vážně poškodila její stanoviště č.1. Při nárazu vykolejilo pět ze šesti ložených nákladních vozů (3x Es a 2x Res), které poškodily kolejový svršek natolik, že vnitřní kolejnice oblouku byla vytržena z upevňovadel a vyvrácena v délce asi 50m. Nevykolejil pouze vůz řady Eaos, který byl řazen hned za služebním vozem, po nárazu u něj bylo pouze poškozeno přední čelo ve směru jízdy. Ve služebním voze byli lehce zraněni dva zaměstnanci ČD – obsluha nákladního vlaku, kteří byli odvezeni rychlou záchrannou službou do nemocnice v pražském Motole na pozorování.

Vykolejené nákladní vozy se dřevem. Nehoda se stala 20. února 2007 u zastávky Rymáně. Štestí, že se žádný z ložených vozů nepřevrátil z náspu, kde k neštěstí došlo.

Vykolejené nákladní vozy se dřevem. Nehoda se stala 20. února 2007 u zastávky Rymáně. Štestí, že se žádný z ložených vozů nepřevrátil z náspu, kde k neštěstí došlo.

Maximální rychlost vlaku, která v místě nehody je 50 km/h nebyla překročena, strojvedoucí ihned po vykolejení lokomotivy použil rychlobrzdu a vlak zastavil po 87 metrech. Škoda na drážních vozidlech byla odhadnuta na 900.000 Kč a 100.000 Kč na kolejovém svršku. Vrácení drážních vozidel na koleje bylo provedeno za použití nehodových prostředků DKV Praha a hasičů ČD. Ale ještě před tím musel být vyložen náklad ze tří vykolejených nákladních vozy řady Es, protože hrozilo, že by mohlo při manipulaci dojít k jejich převrácení a sesunutí se z náspu dolů. Směrem od Čisovic přijel nehodový vlak s lokomotivou 742.404 a směrem od Dobříše přijela na přípřeži osobního vlaku 19042 vypomoci lokomotiva 749.102, která zůstala uvězněna s druhým, již pravidelným manipulačním vlakem v Dobříši. Mezi Mníškem pod Brdy a Čisovicemi byla zavedena náhradní autobusová doprava. Provoz v místě nehody byl obnoven 21. února 2007 ve 22:00, sníženou rychlostí 20 km/h. Při komisionelní prohlídce byl vykolejený služební vůz navržen na zrušení, škoda na lokomotivě 749.081 byla vyčíslena na 850.000 Kč. Vzhledem k poškození hlavně zadní kabiny se ve vršovickém depu dlouhou dobu počítalo se zprovozněním lokomotivy (dokonce byla přivezena nová kabina), ale nakonec bylo rozhodnuto stroj zrušit.

Aktualizace: 27. prosince 2013
Text: Jakub Džurný
Fotografie: Jakub Džurný, Daniel Buchtela, Mirek Kočovský

Komentáře 

K článku je celkem 6 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM