Stará jízdenka

Dobrý den, můžete mi, prosím, sdělit, které nádraží bylo užíváno v roce 1919? A ještě smělejší prosba - nemohl byste mi poskytnout dobovou fotografii tohoto nádraží? Chystáme výstavu o kresbách hudeb ...

Monika Holá

 

Dobrý den, stačí jít po žluté značce mezi Prosečnicemi a myslivnou Horní Požáry. Pod Vlčí roklí je rybníček,po jeho hrázi vede lesní cesta, opár desítkách metrů je deponie odpadu z lomu(kamenů) tamved ...

Pavel Borský

 

Pocházím z Kamenného Přívozu a můj děda v okolních lomech pracoval. Po velkém hledání se mi podařilo najít lom Doubí, avšak dosud nevím, kde je lom Borovíčko. Můžete mi napsat, jak se k němu dostanu. ...

Antonín Stára

 

https://www.trampsky-magazin.cz/blog/legendarni-hospoda-u-starce-uz-neni-zavrena-748.html

Marty

 

Chtěla bych vám moc poděkovat, jelikož vaše fotografie udělaly velkou radost mé 96ti leté pratetě, která v tomto sanatoriu byla ve službě od roku 1938 a stále na to vzpomíná a díky vašim fotografiím s ...

Hana Krůčková

 

Dobry den, jak se dozvim ktery ze spoju mezi Cercanami a Ceskym Sternberkem jsou s historickou lokomotivou? Dekuji Jan Komarek

Jan Komarek

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Praha-Modřany

Historie nádraží

Železniční stanice Modřany byla konečnou původní trati Nusle - Modřany, jejíž stavba začala v létě roku 1881 a již v listopadu stejného roku zde začala fungovat nákladní doprava. Trať provozovala společnost České obchodní dráhy, která od 1. března 1882 zavedla na trati i osobní dopravu. Trať byla (a dosud je) jednokolejná a jejím účelem byla doprava řepy do modřanského cukrovaru a odvoz výrobků z cukrovaru. Cukrovar se tak touto tratí napojil ve Vršovicích na hlavní železniční tratě, což mu pomohlo v silné konkurenci, která v tomto odvětví tehdy byla. Samotné Modřany byly tehdy pouze nevýznamnou obcí, co ... odkaz na celý text.

Kolejiště stanice

Zatopená modřanská stanice
Zatopená modřanská stanice
14. 8. 02 | Jana Běhounková
Zatopená modřanská stanice
Zatopená modřanská stanice
14. 8. 02 | Jana Běhounková
Zatopená modřanská stanice
Zatopená modřanská stanice
14. 8. 02 | Jana Běhounková
Vjezdové návěstidlo L - od Zbraslavi
Vjezdové návěstidlo L - od Zbraslavi
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Provizorní odj. návěstidla do Braníka
Provizorní odj. návěstidla do Braníka
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Dříve tu býval přejezd do cukrovaru
Dříve tu býval přejezd do cukrovaru
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Zleva kolej - č. 9a, č. 1a, vlečka
Zleva kolej - č. 9a, č. 1a, vlečka
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Zbraslavské zhlaví stanice a přejezd
Zbraslavské zhlaví stanice a přejezd
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Zbraslavské zhlaví od přejezdu
Zbraslavské zhlaví od přejezdu
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Zbraslavské zhlaví od přejezdu
Zbraslavské zhlaví od přejezdu
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Odjezdová návěstidla na Zbraslav
Odjezdová návěstidla na Zbraslav
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Výkolejka na manipulační koleji č. 6
Výkolejka na manipulační koleji č. 6
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Kolejiště stanice od Komořan
Kolejiště stanice od Komořan
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Kolejiště stanice směrem na Braník
Kolejiště stanice směrem na Braník
31. 1. 08 | Mirek Kočovský
Zprovozňování provizorního zab. zař.
Zprovozňování provizorního zab. zař.
31. 1. 08 | Mirek Kočovský
Návěstidlo Se4 na branickém zhlaví
Návěstidlo Se4 na branickém zhlaví
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Výhybka č. 12 a kolejiště stanice
Výhybka č. 12 a kolejiště stanice
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Výhybka č. 10 na zbraslavském zhlaví
Výhybka č. 10 na zbraslavském zhlaví
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Vjezdové návěstidlo L od Zbraslavi
Vjezdové návěstidlo L od Zbraslavi
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Náv. Se2 na zbraslavském zhlaví
Náv. Se2 na zbraslavském zhlaví
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Zbraslavské zhlaví stanice
Zbraslavské zhlaví stanice
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Km 12,700 ve stanici Modřany
Km 12,700 ve stanici Modřany
9. 10. 10 | Roman Šebek
Km 39,200 v Praze Modřanech
Km 39,200 v Praze Modřanech
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Km 39,200 v Praze Modřanech
Km 39,200 v Praze Modřanech
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Km 39,200 v Praze Modřanech
Km 39,200 v Praze Modřanech
20. 9. 07 | Jakub Džurný

Komentáře 

K článku je celkem 14 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM