Dobry den, jak se dozvim ktery ze spoju mezi Cercanami a Ceskym Sternberkem jsou s historickou lokomotivou? Dekuji Jan Komarek

Jan Komarek

 

Dobrý den, zdravím vás z Mníšku pod Brdy, kde jsem kronikářkou. Ve vašem článku mě zaujala jistá fakta. Ráda bych na vás získala kontakt. Děkuji a zdravím. Věra Havlišová

Věra Havlišová

 

Chci potvrdit to na co vzpomíná Zděnek Neuman. Dobře jsme se znali a užívali jsme si volné chvíle na návsi s místními kamarády, kde se hrál fotbálek (okínka, na schovávanou, na řemesla apod.) V 60 l ...

Jan Krutský

 

Všiml jsem si, že je zde uvedený i popis původního nádraží. Což je super a bylo by to skvělé u všech stanic. Dovolil bych si tyto údaje upřesnit. Výpravní budova nebyla typu 56/H -takovou normálii ani ...

Ondřej R.

 

Dobrý den, chtěl bych se podílet na moji vzpomínku jménem Samopše, jak železniční zastávkou tak samotnou obcí a okolí mlýna. Do Samopše jsem začal jezdit cca v roce 1954, kdy jsem spatřil svět ale ni ...

Zdenek Neuman

 

Shromažďuji informace týkající se zde uváděného území, především v souvislosti s trampingem. Jedná se o součást projektu NAKI (národní a kulturní identita). Chcete-li přispět nějakou informací, prosím ...

Tomáš Veith

 

Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka
Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Klínec

Stručný popis zastávky

Zastávka Klínec je situována v levém oblouku (při pohledu do Dobříše). Nástupiště se nachází při levé straně koleje. Před nepohodou chrání cestující plechový přístřešek. Celá zastávka se nachází v hlubokém zalesněném a zcela neobydleném údolí Bojovského potoka. Okolní lesy jsou rájem houbařů a proto je Klínecká zastávka využívána hlavně k rekreační dopravě.

V blízkosti zastávky trať dosahuje sklonu až 24 promile. Také je zde, ve směru na Dobříš, jediný tunel na trati z Vraného do Dobříše.

Orkán Emma

Silná bouře s milým ženským jménem „Emma “ zapříčilila 1. března 2008 komplikace v podobě popadaných stromů na řadě míst Posázavského pacifiku. Jedním z takovým míst byl i úsek mezi stanicí Měchenice a zastávkou Klínec, kde zůstal uvězněný osobní vlak Os 19005 z Prahy do Dobříše. Pohled z lokomotivy 714.011 zachycuje množství stromů, jenž zatarasily železniční trať.

Silná bouře s milým ženským jménem „Emma “ zapříčilila 1. března 2008 komplikace v podobě popadaných stromů na řadě míst Posázavského pacifiku. Jedním z takovým míst byl i úsek mezi stanicí Měchenice a zastávkou Klínec, kde zůstal uvězněný osobní vlak Os 19005 z Prahy do Dobříše. Pohled z lokomotivy 714.011 zachycuje množství stromů, jenž zatarasily železniční trať.

V prvních březnových dnech přecházela nad západní a střední Evropou hluboká tlaková níže provázená silným větrem a srážkami. Meteorologové dali větrné bouři milé ženské jméno Emma. Největší rychlost větru byla naměřena na Wendelsteinu v Německu - 222 km/h. V Rakousku dosahoval vítr v nárazech až 180 km/h. Na našem území se maxima pohybovala kolem 155 km/h (Šumava, Krušné hory). Na polské straně Sněžky 169 km/h. Nárazový vítr nad 100 km/h (místy i nad 120 km/h) foukal také v nižších polohách včetně velkých měst (Praha, Brno, Plzeň, České Budějovice). Podobně jako minulý rok v lednu, kdy v Evropě řádil orkán Kyrill, vznikla Emma kvůli velkému rozdílu tlaku na jihu a severu Evropy. Počet obětí byl ve srovnání s Kyrillem menší. Zatímco při loňské bouři zahynulo v celé Evropě na 50 lidí, Emma přivodila smrt 15 lidem, z toho dvě osoby zemřely v České republice. V lesích spravovaných státním podnikem Lesy České republiky bylo zničeno 1,7 miliónu metrů krychlových dřeva. Ve srovnání s Kyrillem je škoda třetinová.

Bouře zkomplikovala dopravu na silnici i železnici. V sobotu musel být kvůli spadlým stromům zastaven provoz na přibližně 40 tratích. České dráhy odhadují škody na několik milionů korun (Kyrill za sebou zanechal spoušť za 41 milionů). Je samozřejmostí, že komplikace se nevyhnuly ani tratím Posázavského pacifiku. Vše začalo 1. března 2008 v 10.05 hod. mezi železniční stanicí Měchenice a zastávkou Klínec, kde v km 26,800 popadalo na trať několik silných stromů. Zde v době pádu stromů již byl na cestě osobní vlak Os 19005 do Dobříše, jehož strojvedoucí stihl před překážkou zastavit. Trať byla v tomto úseku opět sjízdná až v 16.30 hod. Přibližně ve stejný čas spadl strom v km 7,400 mezi zastávkou Pecerady a stanicí Týnec nad Sázavou, kde po jeho odstranění byl obnoven provoz ve 13.20 hod.

Aktualizace: 27. prosince 2013
Text: Jakub Džurný
Fotografie: Jakub Džurný, Petr Sporer, Jan Zich

Komentáře 

K článku je celkem 2 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM