Shromažďuji informace týkající se zde uváděného území, především v souvislosti s trampingem. Jedná se o součást projektu NAKI (národní a kulturní identita). Chcete-li přispět nějakou informací, prosím ...

Tomáš Veith

 

Budova hlásky zmizela už loni při té velké výluce, pokud si to dobře pamatuji. Torzo návěstidla zmizelo taky, dnes tam zůstává už jen torzo předvěsti.

Ondra

 

Aha, tak to je zajímavá informace. Nevíte přesně kdy byla zbourána? Připravuji aktualizaci webu, tak bych to do toho zahrnul.

Jakub D.

 

Zdravím, jen tak pro info, hláska Jezero je již pár měsíců zbourána a není po ní téměř ani stopy; torzo návěstidla však ještě zůstalo.

Venca

 

In many of the old postcards there is a large yellow house to the right of the bridge as it crosses into the town of Zbraslav. In the late 1920's, early 1930's, it was owned by Frantisek Theiner who - ...

zuzana

 

Bylo by prosím možné od Vás získat kopii nebo scan toho plánku? (Kdyžtak mi prosím napiště na mail). Na internetu je dostupná fotografie z nehody vlaku a autobusu společnosti JAS na přejezdu v Dobří ...

fanda

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Sledovačka

Sledovačka lokomotiv řady 754/749 depa Praha-Vršovice.
 

Sledovačka

Sledovačka manipulačních vlaků ČD Cargo - PJ Praha.

Dobříš

Trať 210

Bohužel popis nádraží není dosud zpracován. Pokud máte nějaké náměty nebo zajímavosti z historie i současnosti nádraží, neváhejte mě kontaktovat. Jakákoli pomoc při přípravě a rozšiřování stránek potěší.

Nádražní budovy

Kůlny naproti nádražní budově
Kůlny naproti nádražní budově
22. 10. 06 | Jakub Džurný
22. 10. 06 | Kůlny naproti nádražní budově
Provozní budova proti nádr. budově
Provozní budova proti nádr. budově
22. 10. 06 | Jakub Džurný
22. 10. 06 | Provozní budova proti nádr. budově
Provozní budova proti nádr. budově
Provozní budova proti nádr. budově
22. 10. 06 | Jakub Džurný
22. 10. 06 | Provozní budova proti nádr. budově
Nádražní budova focená od silnice
Nádražní budova focená od silnice
2003 | Daniel Buchtela
2003 | Nádražní budova focená od silnice
Nádražní budova focená z kolejiště
Nádražní budova focená z kolejiště
17. 7. 05 | Bohumil Skála
17. 7. 05 | Nádražní budova focená z kolejiště
Vstup do dopravní kanceláře
Vstup do dopravní kanceláře
17. 7. 05 | Bohumil Skála
17. 7. 05 | Vstup do dopravní kanceláře
Záchody, nádražní budova a skladiště
Záchody, nádražní budova a skladiště
17. 7. 05 | Bohumil Skála
17. 7. 05 | Záchody, nádražní budova a skladiště
Nádražní budova focená z kolejiště
Nádražní budova focená z kolejiště
17. 7. 05 | Bohumil Skála
17. 7. 05 | Nádražní budova focená z kolejiště
Večerní pohled na nádražní budovu
Večerní pohled na nádražní budovu
4. 7. 07 | Jakub Džurný
4. 7. 07 | Večerní pohled na nádražní budovu
Nádražní budova focená od silnice
Nádražní budova focená od silnice
24. 9. 07 | Jakub Džurný
24. 9. 07 | Nádražní budova focená od silnice
Prostor po bývalé výtopně
Prostor po bývalé výtopně
2003 | Daniel Buchtela
2003 | Prostor po bývalé výtopně
Kanál v místě bývalé výtopny
Kanál v místě bývalé výtopny
22. 10. 06 | Jakub Džurný
22. 10. 06 | Kanál v místě bývalé výtopny
Kolejiště v areálu bývalé výtopny
Kolejiště v areálu bývalé výtopny
22. 10. 06 | Jakub Džurný
22. 10. 06 | Kolejiště v areálu bývalé výtopny
Zděná přístavba dřevěného skladiště
Zděná přístavba dřevěného skladiště
2003 | Daniel Buchtela
2003 | Zděná přístavba dřevěného skladiště
Kamenná rampa u skladiště
Kamenná rampa u skladiště
2003 | Daniel Buchtela
2003 | Kamenná rampa u skladiště
Manipulační vlak odstavený u skladu
Manipulační vlak odstavený u skladu
3. 7. 05 | Bohumil Skála
3. 7. 05 | Manipulační vlak odstavený u skladu
Zděná přístavba dřevěného skladiště
Zděná přístavba dřevěného skladiště
3. 7. 05 | Bohumil Skála
3. 7. 05 | Zděná přístavba dřevěného skladiště
Budova dřevěného skladiště
Budova dřevěného skladiště
17. 7. 05 | Bohumil Skála
17. 7. 05 | Budova dřevěného skladiště
Skladiště a nádražní budova
Skladiště a nádražní budova
4. 7. 07 | Jakub Džurný
4. 7. 07 | Skladiště a nádražní budova
Skladiště se zděnou přístavbou
Skladiště se zděnou přístavbou
24. 9. 07 | Jakub Džurný
24. 9. 07 | Skladiště se zděnou přístavbou
Záchody u hraštického zhlaví stanice
Záchody u hraštického zhlaví stanice
4. 7. 07 | Jakub Džurný
4. 7. 07 | Záchody u hraštického zhlaví stanice

Komentáře 

fanda

25.3.2017 - 21:03

Bylo by prosím možné od Vás získat kopii nebo scan toho plánku? (Kdyžtak mi prosím napiště na mail). Na internetu je dostupná fotografie z nehody vlaku a autobusu společnosti JAS na přejezdu v Dobříši ve 30. letech. Společnost JAS vznikla v roce 1931, tedy fotografie musí být z období 1931-1939 (před válkou). Na přejedu žádné závory nejsou a ani kolem kolejí žádné viditelné drátovody, které by mohly vést k onomu vjezdovému návěstidlu. Je možné, že závory vznikly v reakci na tuto nehodu, škoda, že staniční kronika se o tom nezmiňuje. A Dobříš byla malá tříkolejná koncová stanička, proto tam tolik ten důvod pro vjezdové návěstidlo nevidím, rozhodně ne větší než u ostatních stanic na lokálce )Čerčany ani Vršovice nepočítám, ty jsou na hlavní trati), kde návěstidla vznikala až v poválečné době (1948 Měchenice, Mníšek, 1949 Čisovice atd.). Ovšem pokud existuje plánek, tak je to vskutku zajímavá informace.

Tomáš Kaňka

22.3.2017 - 07:03

Fotografie bohužel nemám, pouze plánek z toho roku. Vjezdová návěstidla v té době byla v Čerčanech, ve Vršovicích, pravděpodobně v Krči, dále v Braníku (distanční), v Modřanech, ve Skochovicích, proč by ho tedy nemohla mít Dobříš jako koncová stanice? Umístění ve Staré Huti bylo se vší pravděpodobností z důvodu krytí vlečky do železárny. Jeho přemístění blíž směrem k Dobříši bylo se vší pravděpodobností z důvodu údržby a obsluhy - tahat více jak 1,5 km vzdálenou předvěst vyžaduje opravdu perfektní stav a seřízení jak návěstidel, tak drátovodů, a i tak je velmi fyzicky náročné. Kromě toho, pokud se závory na Dobříši musely zavírat ještě před postavením návěstidla, s narůstajícím silničním provozem se přemístěním návěstidla zkrátila doba pro uzavření přejezdu na státní silnici. Ten stožár v Dobříši nebyl 50m ale 5m (omlouvám se, jde o překlep) za současným vjezdem v Dobříši a ještě před cca třemi lety tam byla patka, dost možná, že je tam dodnes.

fanda

12.3.2017 - 17:03

Tomáš Kaňka: Děkuji. Nemáte k dispozici nějaké fotografie prosím? Nebo kde je to návěstidlo v r. 1937 dokumentováno? Znamenalo by to, že na rozdíl od ostatních stanic na trati měla Dobříš vjezd už před válkou. Také by to znamenalo, že mechanické vjezdové návěstidlo se během své existence minimálně jednou přesouvalo? V příspěvku z 27.5.2010 píšete, že jeho torzo bylo asi 50m za současným vjezdem. Tedy muselo alespoň jednou změnit polohu. Nezná někdo důvod? A nevíte kdy přesně tedy vjezd do Dobříše vznikl?

Tomáš Kaňka

4.3.2017 - 20:03

Vjezdové návěstidlo do Dobříš je dokumentováno již v roce 1937, bylo ale umístěno až na zastávce ve Staré Huti v km 1,200. Mechanické závory v Dobříši byly.

fanda

23.2.2017 - 21:02

Dobrý den. Nevěděl by někdo od jakého roku byla stanice Dobříš vybavena mechanickým vjezdovým návěstidlem s předvěstí? Nepodařilo se mi tuto informaci nikde dohledat. Ostatní stanice na této trati byly vybaveny vjezdovými návěstidly v letech 1948 (Měchenice, Mníšek) - 1949 (Čisovice), alespoň to uvádějí staniční deníky. U Dobříše se o této skutečnosti staniční deník nezmiňuje. Byla stanice vybavena návěstidly ve stejné době, nebo už dříve? A dále byly na přejezdu u Dobříše někdy mechanické dálkově ovládané závory? Nebo byl přejezd zabezpečen jen výstražnými kříži až do 70 let, kdy byly spolu s rekonstrukcí stanice instalovány závory AŽD? Děkuji

Luboš

1.2.2015 - 16:02

V Dobříši se nové staniční zabezpečovací zařízení jak je tam známe dnes tak to se dělalo kolem roku 1975. Vlečka, která vede přes přejezd a dnes již skoro nepoužívá, tak ta byla stavěna v 80. letech 20.stol. Více bohužel nevím.Ale sháním fotku ústředního stavědla v Dobříši které je umístěno v DK Výpravčího.

Ondřej

31.1.2015 - 14:01

A ještě k doplnění předchozího dotazu. Neví někdo, kdy byl z prostor výtopny na Dobříši odstraněn zauhlovací jeřáb Teudloff?

Ondřej

31.1.2015 - 14:01

Neví prosím někdo od jakého roku existuje stanice Dobříš v současné podobě (myšleno rozsah kolejiště, vlečky, AŽD návěstidla atd...). Uvažuji o stavbě modelu a chtěl bych vědět zda současný stav stanice pamatuje ještě parní provoz, a nebo zda tam světelná návěstidla byla vybudována až v pozdější době po ukončení parního provozu. Děkuji.

Luboš

17.9.2014 - 20:09

Nemá prosím někdo fotky ústředního stavědla v ŽST. Dobříš. Díky

František Nyklíček

12.1.2014 - 12:01

Kdyby aspoň víkendové vlaky. Té vlečky je škoda, bylo to jediné kolejové spojení do Mníšku (stanici v polích nad městem za dálnicí nepočítám). Je vidět, kam až mohou vést soukromé zájmy. Dobrý sluha (vznik tratě), špatný pán (vedení tratě mimo sídla a jejich rušení v zájmu busů).

Marcello

12.1.2014 - 11:01

Vlečka do Kovohutí nebude papírově zrušena,už se na ni třesou bagry.Otázka kdy se to v r14 provede.Už existuje povolení snesení včetně pražců.Velmi smutnej příběh.V okolí tratě jezdí PID Uher.Otázka času kdy někoho napadne,zrušit vlakové spoje po celé trati a nechat jen víkend.provoz.Přál bych si aby se to ještě dlouho nestalo,mám na trať vzpomínky z dětství.Ahoj lidi.

Tomáš Kaňka

28.12.2013 - 20:12

Osobně tomu moc nevěřím. Jednak je otázkou návratnost takového řešení (vykoupení a rekonstrukce vlečky versus využití), dále zřízení nové trati (i když jde o "převedení" z vlečky) podléhá současným normám, takže by musela být provedena rekonstrukce, což znamená další náklady. Další otázkou je, zdali lze vůbec v současnosti zřizovat nové tratě D3 a dirigování z Vraného je také nepravděpodobné, neboť celá trať 210, včetně Vraného, má být v budoucnu dálkově ovládaná z nově vznikajícího CDP Praha na Balabence. Naopak, má proběhnout rekonstrukce přejezdů na lokálce a zároveň při té příležitosti i příprava pro dálkovou obsluhu (položení kabelu, apod.). Proslýchá se dokonce, že by měly být obnoveny i zrušené a zavřené stanice, ale až čas ukáže, co z toho je vlastně pravda.

František

27.12.2013 - 21:12

Kdo oprašuje takový plán a kde k němu přišel? Podle mě opět dobrá myšlenka zneužitá ke špatnému provedení. Aby to k něčemu bylo, bylo by nejprve třeba odstranit rychlostní omezení na trati a dále zachovat provoz i do Dobříše. Nevím, k čemu budou pomalé vlaky do Mníšku (leda jako místní dojížďka) a jeden pár vlaků do Dobříše, kterému určí čas kdoví jak, takže těžko bude někomu vyhovovat obousměrně a trvale. Mníšek sice dobrý, ale navrhované provedení za stávajícího stavu podle mě tristní.

Luboš

27.12.2013 - 15:12

Tak jsem slyšel, že se oprašuje plán o změně provozu na trati 210. Vlečka odbočující na kovohutě Mníšek má být papírově zrušena a převedena na regionální trať a na ní má být vybudována nová konečná stanice Mníšek pod Brdy Město. Všechny vlaky by jezdili pouze v úseku Praha - Mníšek pod Brdy Město. Zbytek tratě ze stávající odbočky na kovohutě až do Dobříše by se změnil na trať s řízením dopravy podle předpisu D3. Služba výpravčích v Dobříši a Mníšku by byla zrušena. Úsek Vrané až Mníšek pod Brdy Město by dostal nové zabezpečovací zařízení typu JOP. a zbývající úsek od odbočky na současnou vlečku Kovohutí až po Žst. Dobříš by dirigoval výpravčí z Žst. Vrané nad Vltavou, a na tomto úseku by měl jezdit jenom jeden raní vlak z Prahy do Dobříše a jeden odpolední vlak z Dobříše do Prahy.

Tomáš Kaňka

31.12.2011 - 12:12

V Dobříši žádné výměny sneseny nebyly. Číslování bylo rozděleno z důvodu odlišení ručně a ústředně stavěných výhybek.

Tonda Č.

28.11.2011 - 16:11

Co vím já, na Dobříši se nikdy nepočítalo s JOPkou, ani s jiným modernějším SZZ. A cestová návěstidla byla zřízena právě jen za účelem označení konce vlakové cesty. Posun už si řídí vedoucí posunu, tj. staniční dozorce.

Ondřej R.

21.11.2011 - 13:11

Řekl bych že v případě cest. návěstidel se jedná o přípravu na případne budoucí zapojení do JOP nebo podobného druhu zab. zař., kdy budou výhybky ve stanici stavěny dálkově (dnes pouza 3 výhybky na hraštickém zhlaví) a ne ručně jako dnes. Zatím cesťáky plní pouze úlohou označení konce vlakové cesty (dokonce nemají ani bílá světla, svítí trvale pouze červená).

Luboš

20.10.2011 - 16:10

Mám ještě druhý dotaz, proč cestová návěstidla Sc2, Sc1 a Sc3 jsou platná pouze pro jízdu vlaku a nikoliv pro jízdu vlaku a pro posun.

Luboš

20.10.2011 - 16:10

Mám dotaz k číslování vyhybek ve stanici Dobříš. Podle plánku i ve skutečnosti jsou vyhybky očíslovány do čísla 11, čísla 12,13,14 chybí a pak opět pokračuje číslování čísly 15,16 a 17. Moje domněnka je, že vyhybky 12 až 14 byli někdy v minulosti sneseny a u zbývajících vyhybek číslo 15 až 17 se zachovalo původní číslování.

Ondřej R.

3.6.2010 - 14:06

Děkuji :)

Tomáš Kaňka

27.5.2010 - 23:05

Vjezdové návěstidlo do Dobříše bylo jednoramenné s omezenou rychlostí 30 km/h. Jeho torzo (asi tak 50m za současným) zde bylo možné spatřit ještě v osmdesátých letech. (odstraněno při výstavbě vlečky do bývalého Stavostroje???)Odjezdová návěstidla zde nebyla. Mechanické zabezpečovací zařízení zde bylo vybudováno v první polovině sedmdesátých let(1974?)

Ondřej R.

13.12.2009 - 23:12

Chci se zeptat, jestli si někdo nepamatuje (případně od někoho neví), jaká byla na Dobříši návěstidla před současnýma světelnýma. Bylo vjezdové návěstidlo dvouramenné, nebo pouze jednoramenné (a ve stanici 40)? Případně bylo doplněno žlutým ramenem? A měla stanice i odjezdové návěstidlo(a)? Pokud ano, kde bylo(a) umístěno(á)? Pokud by měl někdo nějaké foto bylo by to ještě lepší. Děkuji za případné odpovědi :)

Marvin

23.11.2009 - 11:11

Ratha bych za tím moc nehledal,to spíše někoho z drážních papalášů.Tyhle pokusy o uzavření tady už několikrát proběhly.A téměř vždy po nějaké větší rekonstrukci...

Petr P.

22.11.2009 - 13:11

Neuvěřitelný, to už jsou zase dohady o zastavení či radikálním omezení provozu do Dobříše? Doufám, že to nebude o víkendu! Holt pan Rath nemá peníze na placení poplatků tak bere jinde... Je to opravdu k zblití. Zase se musím ptát, na co byly vynaloženy takové prostředky de facto na rekonstrukci dost podstatné části tratě právě v úseku Čisovice - Dobříš??? To je efektivita a účinnost veřejných financí!

Ondřej R.

22.11.2009 - 11:11

Co jsem se dočetl, tak k zastavení provozu tam dojít nemá. Jen k jeho omezení v úseku Čisovice - Dobříš. A to nejdříve až od první změny JŘ.

Marvin

21.11.2009 - 20:11

Tam budou v pozadí privatizační tlaky,jelikož v majetku přináležejícímu k trati,údajně patří lesy a nějaký rybník.

Vavrinec

21.11.2009 - 20:11

Plná informace patrně vyplove na povrch po zastupitelstvu, resp. jak se k tomu toto postaví. Jinak prý se jedná o úsek Čisovice - Dobříš. V případě zastavení provozu, jakýpak asi bude osud Mníšecké stanice :/ ?

Marvin

21.11.2009 - 19:11

Tak jsem se dozvěděl,že nám v lednu zaříznou dobříšandu. :-((( Snad by se trošku mělo jezdit jen o víkendu.Je někdo lépe informován?

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

E-mail

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu

 

obec Hradištko Internetová galerie současných a zejména historických fotografií z Povltaví se zvláštním zřetelem na Povltaví střední Odkaz na stránky http://www.podzemi-cma.cz/ Mračský spolek z tvrze v Mrači u Benešova Stanice techniků - Pacifik v měřítku 1 : 87 Zbraslav.Info Internetová galerie Svatojánských proudů Odkaz na stránky http://www.pujcovna-lodi.cz/ WebArchiv - archiv českého webu Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM