Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Smrčná
Výstavba železniceV romantickém údolí řeky Sázavy na počátku peřejí Stvořidla, kde se do Sázavy vlévá Meziklaský potok, leží od dávných časů malá obec s názvem Smrčná. Ta je v písemných pramenech prvně zaznamenána roku 1651 ve spojitosti s Trpišovicemi, jako majetek panství ve Světlé. Tam Smrčná náležela až do roku 1850. Tehdy se stala součástí ledečského okresu a obce Trpišovice. Svou polohou byla zdejší lokalita přístupná hlavně po polních cestách směrem na Trpišovice nebo Koňkovice. Další možností bylo překonat řeku Sázavu a pokračovat lesní cestou směrem na pravobřežní ves Leštinka. Dopravní spojení zdejší lokality se ... odkaz na celý text. Staré fotografie a pohledniceŽelezniční zastávka s budovou 1931 | archiv Jakub Džurný Osobní vlak na zastávce 1940 | archiv Jan Šafránek Penzión Smrčná a železniční zast. 1946 | archiv Jakub Džurný Železniční zastávka s budovou archiv Jakub Džurný Stará pohlednice okolí zastávky archiv Jakub Džurný Dřevěný výpravčí na zastávce archiv Jan Šafránek Stará papírna ve Smrčné 1942 | archiv Jakub Džurný Dřevěná lávka přes řeku Sázavu archiv Jan Šafránek KomentářePetr Zajíček / 25.5.2014 - 03:05 V květnu 1963 železniční vojsko (Bachmači) z Jeseníku začali s přestavbou na betonové pražce ze Světlé do Zruče.Tábor jsme měli za Kovofinyšem v Ledči, pracoval jsem na montáži za Smrčnou byla vyhybka k Sázavě a tam jsme dělali kolejová pole která se rozvážela na pokládku.Další ročníky pokračovali do okupace.Na traťové správě budou přesnější údaje než moje pamněť.S pozdravem Petr 1942. Jarek / 30.4.2013 - 19:04 Stara zastavka byla celkem jeste funkcni, tak nevim proc byla zbourana !!! To byla zase protekcni "akce" Zrejme vysoce postaveneho urednika. A tak, se hospodari s penezi danovych poplatniku!!!!!!!!!!!!!! Vítek Miloslav / 4.2.2013 - 14:02 Prosím pana Buchtela, aby reagoval na mé další 2 e-mailyz ledna t.r.(ohledně papírny ve Smrčné) anebo mně sdělil své tel. číslo. Děkuji M. Vítek Daniel / 15.7.2012 - 16:07 Dnes byla zbourána i vila továrníka staré papírny, která měla ojedinělé zdi z nařezané kulatiny na špalky. Má matka, jako dítě, ve vile spávala, prý to tam bylo krásné a pan továrník Pultar hodný. Od dětství jsem vídal dcery pana továrníka se jmény Doubravka a Sázavka (třetí si nepamatuji), poslední z nich zemřela před 20 lety a ve vile žila sama. V hlásce byla skvělá paní, upovídaná, pamatuji, jak ručně zvedala páku a ovládala návěstidlo přes lanko na velkém stožáru. Jako malý jsem zhášel plamínky od "zapalováku", velké parní lokomotivy. Pamatuji velké množství dlouhých nákladních vlaků, které ve Smrčné zastavovaly. Před výstavbou mostu byl přívoz naproti vile papírny, v kameni zůstalo železné oko na lano, znal jsem pána, co jej tenkrát obsluhoval a jezdil s koňmi pro pana továrníka. Krásné staré časy... Karel Z. / 23.6.2012 - 20:06 Hláska Smrčná byla funkční do roku 1995? Nevíte někdo jak to bylo s hláskou vyřešeno po vybudování traťového zab. zař. RPB mezi Světlou a Ledčí v roce 1986? Hláska od té doby musela fungovat jaho hradlo s RPB a předávat traťové souhlasy. Jakub D. / 18.7.2011 - 07:07 Předpokládám, že zmizela ta pěkná dřevěná budova a ne ty hnusné televizory, že? To zbořila traťovka? sechovec / 16.7.2011 - 20:07 Dobrý den, s politovánim Vám nusím sdělit že jak budova čekárny, tak alespoň jeden z objektů hlásky byl demolován. Jakub D. / 26.8.2010 - 20:08 Netuší někdo jak to dříve vypadalo na zastávce Smrčná? Třeba o té hlásce co zde byla. Kdy byla zřízena, jaké zde bylo zabezpečovací zařízení, návěstidla a tak. Zda byla hláska v provozu celý rok, nebo jen v sezóně. V jakých letech fungovala atd. Díky Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |