Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Týnec nad Sázavou
Historie staniceTýnecká železniční stanice byla vybudována během stavby úseku Čerčany – Požáry (dnešní Prosečnice), s níž se začalo v červenci 1895. K slavnostnímu otevření úseku došlo 18. ledna 1897, kdy do Týnce přijel první oficiální vlak. Tuto událost nejlépe zachytil pan Berka, který si zaznamenal svědectví Václava Dvořáka, tehdejšího účastníka oslavy: „ … to jsem byl ještě kluk, ale pamatuji se dobře, když dostavovali trať, železniční most a budovy nádraží. Bydleli jsme tehdy na hradě a z okna bylo denně vidět, co se na stavbě dráhy děje. U nás to mnohdy bývalo jako v hospodě. Lidé k nám chodili na návštěv ... odkaz na celý text. Staré fotografie a pohlednice nádražíPůvodní nádražní budovy 1904 | archiv Petr Šlenkrt Nádraží a jeho okolí 1932 | archiv Jakub Džurný Nádraží focené od severu 1932 | archiv Daniel Džurný Nádraží a teplárna 1962 | archiv Petr Šlenkrt Stará pohlednice nádraží archiv Jakub Džurný Brodce nad Sázavou archiv Jakub Džurný Brodce a týnecké nádraží archiv Jakub Džurný Okolí týneckého nádraží 1932 | archiv Jakub Džurný Brodce a železniční most 1932 | archiv Jakub Džurný Posunující parní vlak 1938 | archiv Petr Šlenkrt Snížená budova vodárny na nádraží archiv Jakub Džurný Nádraží a starý týnecký dvůr archiv Petr Šlenkrt Kamenný most na Brodcích archiv Jakub Džurný Stavba ocelového mostu přes řeku 1896 | archiv Jakub Džurný Km 9,550 v Týnci nad Sázavou 1915 | archiv Jakub Džurný Km 9,550 v Týnci nad Sázavou 1920 | archiv Jakub Džurný Km 9,550 v Týnci nad Sázavou 1932 | archiv Jakub Džurný Km 9,550 v Týnci nad Sázavou 1934 | archiv Reichardovi Km 9,550 v Týnci nad Sázavou 1938 | archiv Reichardovi Km 9,550 v Týnci nad Sázavou archiv Jakub Džurný Železniční most na pozadí archiv Jakub Džurný Přejezd v km 10,058 1958 | archiv Petr Šlenkrt KomentářeFrantišek Hruška / 3.4.2015 - 08:04 Vážení, připravuji několik historických fotografií do naší nové recepce a do řady by se mi hodila vaše fotografie haly z 10. 6. 2007. Můžete mi ji poskytnout v lepší kvalitě? František Hruška výkonný ředitel JAWA Moto spol. s r. o. Petr Stoklasa / 2.11.2013 - 19:11 Dobry den, chybny rok 1948 u fotografie "Slevarna a okolni budovy", dum vedle mostu v ulici K Nakli byl postaven v roce 1936, fotografie musi byt z roku 1935, kdy zapocala stavba..na fotografii je zatim prazdny pozemek pouze s oplocenim. Jakub D. / 1.12.2012 - 15:12 Tisková zpráva o připravované opravě týneckého mostu - odkaz eva / 13.9.2012 - 18:09 Pořád stojí, ale asi brzy spadne. Výroba je přestěhovaná do nové haly. Milena / 29.8.2012 - 21:08 Víte někdo, co se stalo se starou budovou Jawy po roce 2000? pedro sanchez / 22.4.2012 - 16:04 ahoj,jedna pobočka byla taky v nuslích,děda tam dělal. Perry / 22.2.2012 - 08:02 Zmňovanou Janečkárnou byla snejvětší pravděpodobností myšlena budova Jawy v Praze na Pankráci. Jakub D. / 12.2.2012 - 21:02 Zřejmě to tak mohlo být. Ale to usuzuji jen z toho pojmenování. Jiří Tvrzník / 12.2.2012 - 11:02 Voskovec s Werichem mluví v souvislosti s uvedením komedie "Kat a blázen" (1934) o německých provokacích a o dělnících z Jančkárny, kterým věnovali vstupenky, když se dověděli, že fašisté chystali akci za účelem "rozbití" představení. Lidé z Janečkovy továrny jim měli pomoci čelit připravované fašistické provokaci. Prosím, sdělte, zda se mohlo jednat o vámi zmiňované Jančkovy továrny. Děkuji. pedro sanchez / 12.9.2010 - 06:09 dobrý den,na místě tzv. nové haly byly tenisové kurty. Jakub D. / 5.9.2010 - 17:09 Nová hala se stavěla v 60. letech 20. století. Ostatní budovy jsou samozřejmě mnohem starší a i na ploše nové haly dříve jistě stály nějaké malé tovární haly. Milan Hendrich - Praha / 31.8.2010 - 23:08 mám podivný dotaz, kdy byla postavena Jawa, která začíná po přechodu lávky od nádraží. jezdil jsem tam v letech 1937-1939 a myslím, že už tato budova stála. Pamatuji si zejména, že jsme chodily pod jakýmsi podloubí, což snad byly přechody od oné budovy. Za každou zprávu předem děkuji. Abych přispěl poznatkem, pamatuji si, že ve Zbořeném Kostelci ze topilo černými latěmi, ve kterých byly porcelánové kalíšky, údajně zbytky ze zrušené přádelny. Dodnes je vidím. Zdravím. Jakub D. / 31.10.2007 - 07:10 Při podzimní výluce (4. října – 4. listopadu 2007) úseku Týnec – Čerčany bylo v žst. Týnec provedeno svařování některých výhybek na čerčanském záhlaví a zhlaví (tj. výhybky č. 1, 2, 4 a 5). Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |