Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka
Stará jízdenka

Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty

Peca Vlaky

 

Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď.

Jaroslav Hais

 

chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382

stehlik jan

 

chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382

stehlik jan

 

Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač.

Luboš

 

Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky.

Egi

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Krhanice

Stanice Krhanice

Ještě nedávno byly Krhanice malou železniční stanicí ležící v centru stejnojmenné obce. Nádraží disponovalo třemi kolejemi z nichž dvě byly dopravní (č. 1 a 3) a jedna manipulační (č. 5). Na týneckém zhlaví stanice odbočovala z manipulační koleje krátká kusá kolej zakončená rampou, která se využívala pro nakládku vojenské techniky. Ta byla deponována v lešanských kasárnách (od roku 1996 vojenské muzeum), která se nachází nedaleko Krhanic. U týneckého zhlaví se též nacházela nádražní budova. Ne ... odkaz na celý text.

Staré fotografie a pohlednice

Komentáře 

Martina Gabrielová / 16.6.2020 - 10:06

Dobrý den, chci se zeptat, zda bych mohla použít pro potřeby inzerce dobovou pohlednici nádraží v Krhanicích z r. 1899? Předem děkuji a přeji pěkný den! Gabrielová Martina (jsem nový vlastník nádraží)

miroslav krátký / 27.6.2016 - 13:06

Dobrý den vážení přátelé, prosím - máte-li možnost - pošlete mi prosím e-mail adresu na Krhanický kamenolom - děkuji Krátký

Peter / 19.7.2012 - 22:07

Ja sa tiež hlásim k tým, čo v Krhaniciach (VÚ 5963) strávili kus života, v mojom prípade to boli roky 1981-1982. Mám len pekné spomienky. Odvtedy som tam párkrát bol pozrieť, aj v tom múzeu som bol, aj svoje bývalé "pracovisko" som si pozrel po tých rokoch. Posázavie som si nadosmrti zamiloval ako jeden z najkrajších kútov sveta, aký poznám.

jan dubrava / 15.2.2011 - 14:02

Náhodou som našiel týchto pár obrázkov - vzbudili vo mne nostalgické spomienky, keď som cez túto staničku putoval domov, alebo sa vracal do kasární, ako vojak v roku 1988-1989. Určite nás boli tisíce, ktorým táto stanička vstúpila do života. Prajem veľa šťastia.

Marvin / 6.12.2009 - 13:12

Určitě dvoukolejné,stavělo se podle jednotného vzoru. Tzn. všechny stanice dvoukolejné,jen Vrané bylo tříkolejné.U Dobříše však nemám ponětí...

Jakub D. / 5.12.2009 - 17:12

Netuší někdo jestli Krhanice byly v době budování tratě tříkolejné nebo pouze dvoukolejné a až později byla dostavěna třetí kolej? Stanice určitě nebyla dlouhá tak jak tomu bylo v posledních letech jejího provozu. Případně jak to bylo s budovami? Předpokládám, že zde stála výpravní budova, dřevěné skladiště a možná i dřevěné záchody. Místo nich zde nyní stojí zděné záchody s kůlnou. A co třeba kdy byly vybudovány dvě novější rampy u manipulační koleje? Bylo to třeba za války v souvislosti s budováním německého vojenského provozu? Díky

Jakub D. / 12.10.2009 - 22:10

Je to relativně starý dokument o lokálce "Jak se žije na posázavském pacifiku podle Věry Chytilové" z roku 1997.

Vavrinec / 12.10.2009 - 15:10

V Krhanicích vlaky přirozeně nadále staví, ovšem je zde pouze zastávka. Koleje jsou už 4 roky vytrhány, holt se zase někde šetřilo... a taková hezká stanička to bývávala, mechanická návěstidla...Kdyby aspoň zavedli výluku dopravní služby jako v Hraštici. Ostaně více viz velice pěkný článek na těchto skvělých stránkách.Jinak hezký odkaz, ani jsem nevěděl že něco takového bylo natočeno.

VIVIR / 12.10.2009 - 12:10

jaktože Krhanice je bývalá stanice?! Vždyť je nadále uváděna v aktuálním knižním řádu..a kde jsou koleje ??? Škoda že neni tato doba: http://www.youtube.com/watch?v=crU5zddgV3I

Jakub D. / 24.11.2008 - 20:11

Není nikdo, kdo by na ní chtěl nakládat. Je to prosté. Poslední dobou se využívala hlavně při výlukách pro odstavování vozů, případně pro prázdné soupravy do krhanického kamenolomu.

Vavrinec / 23.11.2008 - 13:11

Dobý den, neví prosím někdo jak moc je dnes využívána kusá kolej krhanického nákladiště? Za příp. oodpověď děkuji.

Jakub D. / 31.10.2007 - 07:10

Při podzimních výlukách v roce 2007 (ale již i v předchozích letech) se prostor vytrhaného kolejiště krhanické stanice stal deponií nových a posléze starých kolejí posázavské tratě. Při výluce v září 2007 (Týnec – Jílové) došlo k významné změně podoby zastávky, když podél 1. koleje v km 13,360 – 13,480 vyrostlo nástupiště v délce 120 metrů a šířce 3 metrů. Nástupní hranu tvoří prefabrikované dílce SUDOP. Výška nástupní hrany je 0,3 metrů nad temenem kolejnice. Dále došlo podél koleje k odstranění drátovodů a torza mechanického vjezdového návěstidla ze směru od Jílového. Ač mělo být sneseno i torzo předvěsti, stále stojí nedaleko vlečky krhanického kamenolomu.

Jakub D. / 4.10.2007 - 07:10

Během výluky, která byla naplánována od 7. do 27. září 2007 proběhlo strojní pročištění kolejového lože v celém profilu v km 13,360 – 13,827 (zast. Krhanice), 13,854 – 14,415 (od výhybky č. 1 v Krhanicích až po výhybku č. L1 do lomu); 17,310 – 18,250 (od zast. Kamenný Přívoz cca 600 za přejezd v km 17,580) včetně úpravy příkopů a banketů a výměny kolejového roštu. Dále bude provedena výměna kolejnic, výměna pražců, oprava přejezdu v km 17,580, oprava a pročištění propustů v km 17,415 a 17,680. V souvislosti s tím byla v zastávce Krhanice provedena oprava výhybky č. 1 (dříve č. 5), na níž se provedlo ruční pročištění štěrkového lože a navařila se srdcovka. Podél koleje č. 1 v zastávce Krhanice byla provedena oprava nástupiště. Výluka byla však ukončena 27. září jen částečně, jelikož obnovené úseky nebyly kompletně dokončeny (zbývalo dosypání štěrků a podbití). Proto byla na těchto úsecích přes víkend snížená rychlost a výluka bude pokračovat od 1. do 3. října 2007, kdy se vše dokončí. Zpoždění prací bylo z důvodu sypání štěrků v úseku Říčany – Praha-Uhříněves, kdy se do krhanického lomu muselo zajíždět pro štěrk a práce v úseku krhanický lom – Krhanice nemohly být prováděny v celém rozsahu.

Jakub D. / 4.10.2007 - 07:10

Na podzim roku 2005 došlo během výluky traťové koleje v mezistaničním úseku Týnec nad Sázavou – Jílové u Prahy (km 11,200 – 13,320) k odstranění výhybky č. 1 na týneckém zhlaví zrušené stanice Krhanice. Koleje č. 3 a 5 zůstaly ještě zachovány a sloužily k odstavování pracovních mechanizmů. Během výluky došlo též na opravu silničních přejezdů mezi zastávkou Chrást nad Sázavou a Krhanice (km 11,471, 11,651, 11,958, 12,388, 13,286). Při opravě traťové koleje byla též odstraněna předvěst a vjezdové návěstidlo do Krhanic od Týnce. Po ukončení výluky byla v Krhanicích dále odstraněna kolej č. 3, přibližně na polovinu zkrácena kolej č. 5, odstraněny výhybky č. 2 a 3 (týnecké zhlaví). Výhybka č. 4 byla trvale uzamčena do odbočky a výkolejka (Vk1) na manipulační koleji byla posunuta co nejblíže k výhybce č. 5. Podél koleje č. 1 byla v prostoru bývalého kolejiště vytvořena plocha představující nástupiště.

Přidat komentář

!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM