Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Ledeč nad SázavouSoučasnost železniční staniceŽelezniční stanice Ledeč nad Sázavou je mezilehlou stanicí na trati číslo 212 Čerčany – Světlá nad Sázavou. Je vybavena celkem čtyřmi kolejemi – z toho třemi dopravními (číslo 1, 2 a 4) a jednou manipulační (číslo 3). Manipulační kolej číslo 3 (první od nádražní budovy) je na světelském zhlaví kryta výkolejkou. Na zručském zhlaví jsou dvě výkolejky, které kryjí přejezd. Dále je na tomto zhlaví možný vjezd na dopravní kolej číslo 1 (druhou od nádražní budovy) přes dvě odvratné výhybky. U této koleje se též nachází kolejová rampa a v minulosti tu byla také kolejová váha, která se již delší dobu nepoužívala a při rekonstrukci stanici byla zrušena včetně přilehlého domku. Na konci koleje na zručském zhlaví (až za přejezdem) je vybudováno stáčiště mazutu pro firmu KOVOFINIŠ. Protože se jedná pouze o manipulační kolej, zabezpečovací zařízení neumožňuje z této a na tuto kolej stavět vlakové cesty. Není tedy ani osazena odjezdovými návěstidly. Na dopravních kolejích číslo 1, 2 a 4 (od budovy druhá, třetí a čtvrtá) zastavují osobní i nákladní vlaky, lze zde provádět jejich vjezdy, odjezdy, průjezdy (průjezdu bez zastavení jsem však zatím nebyl svědkem), křižování a předjíždění těchto vlaků. Na kolej číslo 2 navazuje vlečka do dřevozpracujícího závodu. Na kolej číslo 4 navazuje kusá kolej s plechovou garáží pro „MUVku“. V minulosti zde bylo malé depo se stáním pro jednu parní lokomotivu s odpopelovací jámou. Nádražní budova je jednopatrová z doby vzniku dráhy (provoz zahájen v roce 1903) a nachází se blíže ke světelskému zhlaví. Ve stanici se nachází dopravní kancelář se sídlem výpravčího a vnitrostátní pokladna. Na nádražní budovu bezprostředně navazuje skladiště vozových zásilek. Nádražní budova dostala novou omítku včetně nového vnitřního vybavení v roce 2003 v souvislosti s oslavami 100 let trati Světlá nad Sázavou – Kácov. Výhybky ve stanici jsou stavěny místně a uzamykány výměnovými zámky. Do padesátých let byla stanice zcela bez návěstidel, zhruba na přelomu padesátých a šedesátých let zde byla instalována světelná vjezdová návěstidla vzoru SSSR (třísvětlová – návěsti stůj, volno a „přivolávačka“) s předvěstmi stejného vzoru. Tato návěstidla byla nezávislá na výhybkách a sloužila až do roku 1986. V tomto roce bylo ve stanici vybudováno staniční zabezpečovací zařízení TEST se světelnými návěstidly vzoru AŽD. Takto byla nahrazena vjezdová návěstidla a jejich předvěsti. Nově zde byla instalována také odjezdová návěstidla u dopravních kolejí. Tato nová návěstidla již využívají zjednodušenou rychlostní návěstní soustavu a vjezdové návěstidlo zároveň předvěstí návěsti odjezdovým návěstidlům. Při vybudování tohoto zabezpečovacího zařízení bylo sice ponecháno místní stavění výhybek, k výhybkám však byly vybudovány betonové stojany s elektromagnetickými zámky napojenými na staniční zabezpečovací zařízení. Tyto zámky při postavené vlakové cestě drží klíče od přilehlých výhybek a naopak chybějící klíč znemožňuje postavení vlakové cesty. Na světelském zhlaví se nacházejí dva přejezdy původně vybavené jen výstražnými kříži, v 60. letech byly vybaveny zabezpečovacím zařízením VÚD se světelnými výstražníky a závorami ovládanými při jízdě do stanice jízdou vlaku a při odjezdu ze stanice tlačítky výpravčího. Při vzniku staničního zabezpečovacího zařízení TEST byla vybudována závislost s tímto zařízením. Zajímavostí bylo doplnění světelných výstražníků automobilovými houkačkami. V 90. letech byly tyto výstražníky nahrazeny výstražníky AŽD se zvonkovou výstrahou. V roce 2003 bylo toto zabezpečovací zařízení na obou přejezdech demontováno a místo něj zde vzniklo nové zabezpečovací zařízení AŽD 97 s polovičními závorami, novými výstražníky a též zvonkovou výstrahou. Vjezdové návěstidlo na světelském zhlaví kryje oba tyto přejezdy. Zajímavostí je, že předvěst tohoto návěstidla se nachází těsně před zastávkou Horní Ledeč. Na zručském zhlaví se též nacházejí dva přejezdy – ty však jsou dosud bez zabezpečení a pouze jsou označeny výstražnými „Ondřejskými“ kříži. Staniční kolejiště prošlo v roce 2006 komplexní rekonstrukcí – kromě kolejiva zde bylo kompletně vyměněno štěrkové lože a byla zde vybudována nová vyvýšená nástupiště. Co se týče traťového zabezpečovacího zařízení, tak v úseku Ledeč – Světlá je zaveden reléový poloautoblok. V úseku Ledeč – Vlastějovice, jakožto na celém zbytku tratě 212 je zavedeno telefonické dorozumívání. Text: Jiří Kratochvíl Autoři fotografií a majitelé archivu starých pohlednic jsou uvedeny vždy pod snímkem. Jízdenky: Jakub Džurný KomentářeTomáš / 8.8.2012 - 20:08 Mám dojem, že u fotky "Náměstí s kostelem a hradem" je chyba v datování-1982 určitě ne, dle autobusu, nepřítomnosti aut a třeba veřejného osvětlení tipuji tak padesátá léta. Jinak chválím moc pěkné stránky ! Jiří Kratochvíl / 6.4.2007 - 11:04 Přeji dobrý den. Dovoluji si napsat pár slov k popisu železniční stanice Ledeč nad Sázavou. Stanice má tři dopravní (číslo 1,2 a 4) a jednu manipulační kolej (číslo 3). Kolej č.4 je prodloužena směrem k bývalé vodárně a je na ní umístěna menší garáž pro "MUVku". Z koleje č.2 na vlastějovickém zhlaví vychází vlečka do lesního závodu. Kolej č.3 je prodloužena ke stáčišti mazutu do kotelny firmy KOVOFINIŠ KF s.r.o. Tato kolej se též používá pro nakládku/vykládku i jiného zboží. Do roku 1985 byla stanice vybavena tím nejjednodušším zabezpečovacím zařízením (výměnové zámky, nezávislá vjezdová návěstidla). Od roku 1986 je ve stanici zabezpečovací zařízení TEST se světelnými návěstidly vzor AŽD s rychlostní návěstní soustavou. Každá dopravní kolej má své odjezdové návěstidlo umožňující i návěštění posunu. Výhybky jsou sice i nadále stavěny místně, ale klíče od jejich výměnových zámků jsou jištěny v elektromagnetických zámcích napojených na staniční zabezpečovací zařízení. Co se týče traťového zabezpečovacího zařízení, tak ve směru Světlá nad Sázavou je reléový poloautoblok, ve směru Vlastějovice a Zruč je telefonické dorozumívání. Na světelském zhlaví jsou dva železniční přejezdy vybavené zabezpečovacím zařízením AŽD 97 se světelnými výstražníky a polovičními závorami. Na vlastějovickém zhlaví jsou dva přejezdy pouze s výstražnými kříži. Jinak stanice prošla v roce 2006 rekonstrukcí kolejiště a nástupišť, která jsou nyní betonová a vyvýšená. Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |