Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Chabeřice
Obec a stavba železniční zastávkyPřibližně tři kilometry západně od Zruče nad Sázavou, poblíž soutoku řeky Sázavy a Želivky, se uprostřed polí nachází železniční zastávka s názvem Chabeřice. Jedná se o malou železniční zastávku, která se rozprostírá přibližně jeden kilometr od stejnojmenné obce v jejímž katastru zastávka leží. Samotná obec se pak nachází severovýchodně od zastávky na menším kopečku. Jde o malou obec, k níž náleží ještě trojice osad, jenž jsou roztroušené na relativně velké ploše. První z nich se nazývá Holšice (cca 80 obyvatel) a leží přibližně dva kilometry severozápadně od zastávky. Druhou osadou je B ... odkaz na celý text. Železniční zastávkaPlechový přístřešek na žel. zastávce 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Přístřešek pro cestující na zastávce 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Přístřešek pro cestující - od Kácova 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Přístřešek pro cestující - od Zruče 13. 7. 08 | Jakub Džurný Přístřešek pro cestující - od Kácova 13. 7. 08 | Jakub Džurný Plechová čekárna na žel. zastávce 17. 8. 08 | Jakub Džurný Plechová čekárna na žel. zastávce 17. 8. 08 | Jakub Džurný Čekárna a chabeřická obec 17. 8. 08 | Jakub Džurný Přístřešek pro cestující - od letiště 1. 11. 08 | Jakub Džurný Plechová čekárna na žel. zastávce 27. 2. 10 | Jakub Džurný Plechová čekárna na žel. zastávce 27. 2. 10 | Jakub Džurný Nástupiště a přístřešek - od Zruče 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Odbočka z tratě na montážní zákl. 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Montážní základna - výhybka č. 1 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Montážní základna - výhybka č. 2 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Kolejiště staré montážní základny 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Montážní základna - výkolejka Vk1 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Dvojice výkolejek Vk1 a Vk2 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Staré kolejiště montážní základny 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Žel. zastávka focená od Kácova 22. 4. 06 | Daniel Buchtela Letecký pohled na kolej a letiště 12. 5. 09 | Michal Eliáš (www.mechy.cz) Zde byla výhybka na mont. základnu 13. 7. 08 | Jakub Džurný Vytrhané koleje z montážní základny 13. 7. 08 | Jakub Džurný Zastávka focená z kácovské strany 1. 11. 08 | Jakub Džurný Přejedz v km 8,694 na zastávce 2006 | Martin Hrubeš Přejezd na kácovském konci zastávky 2006 | Martin Hrubeš Přejezd na kácovském konci zastávky 1. 11. 08 | Jakub Džurný Přejezd u letiště - km 9,136 2006 | Martin Hrubeš KomentářeLadislav Jerie / 2.6.2011 - 15:06 V roce 1985 využíval olomoucký útvar železničního vojska 1409 tehdejší základnu benešovské traťové distance ve Lštění, přibližně kilometr východně od Čerčan směrem na Hvězdonice, pro demontáž kolejových polí z úseku tratě č. 221 Senohraby – Čerčany. ¨ Obnova 1. a 2. traťové koleje začala koncem března 1985. Současně byla vytrhaná část 2. staniční a později 1. staniční koleje v Senohrabech, kde tehdejší IPS prováděla odbagrování a odvodnění železničního spodku. „Staré páry“ dopravní četa stahovala na demotážku do Lštění, kam denně dojížděla četa „bachmačů“ 2. roty z vojenského lágru pod hostivařskou plynárnou. V unimobuňkách byla jen kancelář velitele demontáže a příruční sklad nářadí. Přespávala tam také hlídka. Po ukončení demontáže kolejových polí a částečné nakládce výzisku (kolejnice, pražce, drobné kolejivo) z úseku Senohraby – Čerčany s postupem stavby na hlavní trati se „bachmači“ začátkem května přemístili do Bystřice. Na tamní nově zprovozněnou základnu mezi tratí a tehdy stavěnou přeložkou silnice I/3 se stahovala vytrhaná kolejová pole z obnovy úseku Bystřice (+ 1. staniční) – Tomice – Olbramovice. Nová se navážela stále z Prahy – Libně, montážní základny Štádler v sousedství vlečky do ČKD. Bystřická demontážní četa zpočátku spala v benešovské sokolovně v Tyršově ulici. Později začali vojáci, když se zavedly noční směny, opět dojíždět na „vejtřaskách“ z Prahy. Základna ve Lštění se od června občas využívala jako příležitostná deponie nových kolejových polí pro obnovu 1 a 2. traťové koleje Čerčany – Benešov. Výjimečně tam skončilo i několik balíků starých kolejových polí, když demontáž v Bystřici nestíhala a třetí i část páté staniční koleje byla obsazená. Dopravní dispečer v.v. Jery Ing. Július Strečokj / 28.5.2011 - 11:05 Kedysi, pred 30 rokmi, železničné vojsko robilo opravu tejto trate od Světlé n/S. V tom čase som prebrázdil trať až po Chabeřice - tuším tam potom neskôr bola zriadená demontážna základňa. Rád si spomínam na túto oblasť, krásne zákutia Sázavy. Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |