Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Nová Ves pod PlešíStručně o zastávceZastávka Nová Ves pod Pleší. Jedná se o bývalou zastávku s nákladištěm, ale v současné době slouží pouze jako zastávka. Minulost zastávky připomíná nádražní budova, budova bývalých záchodů a skladiště s rampou, vše ve velice zachovalém stavu. Na konci zastávky, blíže k Dobříši, je železniční přejezd zabezpečený světelnou signalizací. Nehoda na přejezdu u Nové Vsi pod PlešíČelo motorové lokomotivy 714.023, která se dne 8. srpna 2003 střetla na přejezdu u Nové Vsi pod Pleší s osobním automobilem Škoda Favorit. Na železničním přejezdu v těsné blízkosti zastávky Nová Ves pod Pleší (v km 10,822) se dne 8. srpna 2003 v 13.17 srazil osobní vlak Os 19010 z Dobříše s osobním automobilem Škoda Favorit. Uvedený přejezd je velice přehledný a je zabezpečen výstražným křížem, doplněným o výstražník přejezdového zabezpečovacího zařízení. Osobní vlak číslo Os 19010 byl sestaven z lokomotivy 714.013 a dvou přípojných vozů řady 010. Tato souprava byla nasazena mimořádně. Normálně jezdí vlak složen z jednoho motorového vozu řady 810 a jednoho přípojného vozu řady 010. Sedmdesátiletý řidič automobilu před vjetím na přejezd nereagoval na světelnou a zvukovou výstrahu přejezdového zabezpečovacího zařízení, ale ani na vlak, který se k přejezdu blížil po velmi přehledném úseku. Vlak je zde vidět ve směru od Dobříše asi na 300 metrů. Přestože vlak již brzdil do zastávky, která od Dobříše začíná asi metr za přejezdem, byl automobil silně zdemolovaný. Strojvedoucí použil rychlobrzdu při rychlosti 35 km/h a brzdil jí na dráze 41 metrů. Řidič měl zranění hlavně na hlavě a byl převezen do nemocnice v Příbrami. Lokomotiva 714.013 byla poškozena jen lehce (zohýbané plechy a schůdky), škoda byla odhadnuta na 4600 Kč. Škoda na Škodě Favorit pak na 40.000 Kč. Další vývoj ohledně zajištění náhradní dopravy byl opravdu nečekaný. Osobní vlak Os 19010 měl v Čísovicích křižovat s protijedoucím vlakem číslo Os 19007. Z křižování však sešlo jelikož nehodou postižený vlak však musel zůstat stát na přejezdu až do konce vyšetřování policie. Protijedoucí vlak tak mohl dojet až do Mníšku pod Brdy. Jeho další cesta na Dobříš však nebyla možná a bylo nutné zajistit náhradní dopravu. Poškozený automobil Škoda Favorit, který byl po střetu s lokomotivou 714.013 odhozen z prostoru přejezdu. Nehoda se stala 8. srpna 2003 na přejezdu u zastávky Nová Ves pod Pleší. Zaměstnanci dráhy zareagovali velmi pohotově a rozhodli se pro netradiční řešení. V Mníšku se osobní vlak Os 19007 otočil a lokomotiva na cestě k zastávce do Nové Vsi vozy sunula. Na Dobříši mezitím od nákladního vlaku do Prahy (751 + Daa-k + Gbqs + 5x Eas-u) odpojili lokomotivu 751.031 i služební vůz Daa-k. Do vozu zaměstnanci nanosili lavičky snad z celé stanice a pokryli je dekami. Tato souprava se též vydala na cestu do Nové Vsi pro cestující z vlaku od Prahy. V Malé Hraštici se musel vlak otočit a lokomotiva sunula služební vůz až do Nové Vsi. Tam se oba vlaky setkaly. Každý stál z jedné strany přejezdu na němž zůstal nešťastný osobní vlak Os 19010. Vlak od Prahy zastavil na zastávce a vlak od Dobříše stál před přejezdem. Po přestupu cestujících z přípojných vozů 010 do služebního vozu Daa-k, odjela náhradní souprava na Dobříš jako vlak Os 1.nsl 19007. V Dobříši se tento vlak otočil a byl vypraven zpět, ale nyní již jako další vlak – Os 1.nsl 19012. Ten dojel opět do Nové Vsi před přejezd, kde si cestující přešli do čekajícího vlaku Os 19012 (obrat od Os 19007) na Prahu. Lokomotiva 751.031 s vozem Daa-k pak odjela na Dobříš již služebně jako Os 2.nsl 19007. Poškozená lokomotiva a přípojné vozy byly pak odtaženy do Prahy. Další osobní vlak číslo Os 19009 již projel bez problémů až na Dobříš. Rychlá reakce a kuriózně zajištěná náhradní doprava všechny cestující jistě příjemně překvapila. Aktualizace: 26. prosince 2013
KomentářePeca Vlaky / 14.6.2021 - 20:06 Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Aleš / 4.7.2016 - 21:07 Oni se ještě v roce 2009 dávali výstražníky AŽD 71? Jakub D. / 9.3.2016 - 20:03 Ano, je to tak. Popisek je špatně. Opraveno. Díky Ondřej R. / 2.2.2015 - 20:02 K fotce z roku 1916... popisek Nová Ves - Senešnice je správný? Nemělo by to spíš být Nová Ves - Lečice namísto Senešnice? Podle nápisu Neudorf - Lečitz na bližším křídle budovy. A na vzdálenějším křídle, ač je to špatně čitelné, bych řekl že je nápis Nová Ves - Lečice. Obce Velká a Malá Lečice se nacházejí nedaleko Nové Vsi (a i nedaleko oné Senešnice). Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |