Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. Dolní Břežany-Jarov
Výletní místo kousek za PrahouŽelezniční trať přes Jarov byla budována v rámci 39,6 kilometrů dlouhého úseku z Modřan do Dobříše. Stavba úseku byla zadána v listopadu 1895, přičemž k uvedení do provozu došlo 22. září 1897. Stavba tratě z Modřan do Vraného probíhala rychle a celkem bez problémů, jelikož se zde nenacházely téměř žádné výraznější překážky pro stavbu. Tou byl až skalnatý masiv u Jarova, kterým musel být proražen 390 metrů dlouhý tunel. Současně se stavbou tratě byla před zmiňovaným Jarovským tunelem ze směru od Zbraslavi vybudována m ... odkaz na celý text. Staré fotografie a pohledniceZřejmě budova zastávky a kiosek 1937 | archiv Jakub Džurný Setkání na zastávce 1984 | archiv Blanka Řenčová Železniční zastávka a parník www.stara-vltava.cz Železniční zast. s dřevěnou budovou archiv Jakub Džurný Stará pohlednice z Jarova 1937 | archiv Jakub Džurný Reprodukce staré pohlednice archiv Jakub Džurný Zátoka u Jarova (napravo tunel) archiv Jakub Džurný KomentářeJiří Rynda / 21.2.2020 - 13:02 Prosím,kdo ví jak se jmenovala výletní restaurace na Jarově pod zastávkou. Můj otec tam za první republiky vařil, a já tam chodil v padesátých letech na limču. Děkuji. Jakub D. / 23.10.2015 - 21:10 Vámi zmiňovaný odkaz je nefunkční. Stránky o Jarovu jsem našel na adrese www.jarov.blgz.cz Jakub D. / 23.10.2015 - 20:10 Bohužel nějak nestíhám stránky aktualizovat. Odkaz ihned opravím a snad přes zimu bude víc času na stránky. Blanka Řenčová / 22.10.2015 - 07:10 Admin stránek mi neupravil změnu : Stránky o Jarovu jsou na novější adrese : www.osadajarov.blgz.cz Blanka Řenčová / 14.1.2015 - 00:01 Ještě k zastávce Jarov - tento článek o vlakové nehodě http://www.dbmagazin.cz/vyletni-misto-kousek-prahou-soucast-dolnich-brezan/ Jitka Malá dříve Ježková / 15.5.2014 - 23:05 znám velice dobře dražní domek na Jarově. Jako malá jsem si tam chodila hrávat s vnoučaty paní Petrákové a moje maminka se s ní hodně bavila. Taky si pamatuju kdy ta čekarna byla rozdelena a ta zděná část byla v zimě vytápěná a paní Petráková tam chodila topit..Ale pak se tam topit prestalo a začala devastace . Pamatuju malé okenko kde se prodávaly listky a jsem si hrávala i uvnitř když si babička nebo maminka povidala se starou paní:-)a pak i s její dcerou:-) jirka / 27.4.2012 - 09:04 Čekárnu na Jarově si pamatuji z dětských let,( chatu jsme zde měli od r.1944 do r.2002), a byla tak velká, protože nástupiště bylo každou sobotu narvané k prasknutí, kdo se nedostal do vlaku, jel parníkem.Než byly chaty,jezdilo se na Jarov pod stan,podsady byly i na kraji lesa, chodilo se pro vodu do studánky, krásné období,... Věra Macháčková ( STAVOVÁ) / 24.4.2012 - 21:04 Dobrý den, prosím vás může mne někdo na vést na stopu, první chatky na Jarově,kde trávila svůj volný čas mládež.Náš táta nám vždy vyprávěl o tomto kousku české přírody než odjel na deset let do PERU. Otiskuji jen věnování na cestu se jménem chatky s kterou se loučil: Co srdce spojí - to moře nerozdvojí V upomínku na roční jubileum věnuje Okanagan Landing 9. září 1928 Dnes již není přes 20let mezi námi a mě to velice zajímá JG / 9.5.2011 - 14:05 Obal té desky je možné vidět např. zde: http://rokycany.wz.cz/view.php?cisloclanku=2005032702 nebo když se do google zadá "pisne dlouhych cest" a "obrazky". Na zadní straně téže desky je pak malá fotografie trati pacifiku v místech před Zbraslavským nádražím ve směru do Prahy. JG / 6.5.2011 - 14:05 Zajímavost: Fotografie zastávky najdete na obalu LP "Písně dlouhejch cest" - vydal Supraphon v roce 1975 míma / 24.3.2010 - 20:03 Ta stará paní byla paní Petráková Páječka / 21.2.2010 - 19:02 Pokud se dobře pamatuji tak objekt se zkládal ze tří částí. Uzavřená a obydlená část kde bydlela a zároveň prodávala jízdenky jedna stará paní,zděná čekarna kde se v zimě občas topilo,neměla dveře a dřevěná část. V tuto chvíli tam bydlí jedna rodina s malými dětmi. petr gančev / 20.2.2010 - 20:02 chtel bych take přispět trošku k zastávce jarov ozve se mi někdo s kým o tom mužu promluvit ahoj Duchy Marvin / 3.1.2009 - 07:01 Ha,to netuším... Ale podle střechy,bych tipl od 50tých let nejdříve. Ale poptal jsem se u pamětníka, a ten mi připoměl,jak to bylo s prodejem jízdenek. Vedle dveří vlevo,bylo výdejní okénko rovnou na perón a čekárna byla pouze ta dřevěná. Byla na dvě části,zimní a letní. Jakub D. / 31.12.2008 - 07:12 Hláska je krásně vidět na jedné fotce v knize o pacifiku od pana Berky. Je tam návěstidlo a za ním budova hlásky. Dál už právě nic vidět není. Sehnal jsem nějaké steré pohledy, kde je vidět, že původně na zastávce stála jen malá dřevěná bouda. Když říkáš, že tahle zděná tam byla už dávno, tak by mohla být někdy z 30tých let, stejně jako Skochovice, ne? Marvin / 30.12.2008 - 13:12 Ta budova tam byla dávno, před nehodou. Jen zázrakem se jí nic nestalo,vozy projely až tou dřevěnou. Pamatuju se,že dřevěná čekárna byla jakoby podříznutá plošiňákem. Mám pocit,že lístky se prodávaly ve zděné budově, kde byla i čekárna. Hláska byla údajně domeček na konci perónu u tunelu, ten byl nehodou srovnán se zemí... Vranský přednosta Zajíc,tam chodil na nedělní vložáky. Jakub D. / 27.12.2008 - 17:12 Nějak se nemůžu dohledat kdy byl vlastně otevřen Jarov. Nemá o tom někdo záznam? Včetně toho, kdy zde byla otevřena hláska a podobné zajímavosti. Jo a netušíte někdo proč byla budova jarovské zastávky (ta zděná s dřevěnou přístavbou), tak velká? Předpokládám, že byla postavená až po nehodě v roce 1980, takže hláska v tom už nebyla. Když to vezmu od tunelu, tak první dřevěná část byla čekárna. Pak byla zděná příčka a další dřevěná část (s okny). Že by výdejna jízdenek? No a ta zdená část, kde má dnes někdo byt vůbec netuším k čemu byla. Pomůže někdo dát tohle dohromady. Díky JG / 20.6.2007 - 15:06 Dobrý den, pokud se dobře pamatuji tak zastávka Jarov byla primárně poškozena někdy v 80-tých letech minulého století vykolejením nákladního vlaku. Ale v sekci "nehody" není o této žádná zmínka... Jakub D. / 4.3.2007 - 09:03 Ano je. Jiří Jiráň / 3.3.2007 - 23:03 Dobrý den, zajímalo by mě, jestli je objekt zastávky obydlen. Dnes jsme zastávkou procházeli a vypadala jako kdyby tam ještě nedavno někdo přebýval. Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |