Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty Peca Vlaky
Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď. Jaroslav Hais
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382 stehlik jan
Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. Luboš
Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky. Egi
Diskuze o tratích Posázavského pacifiku. DobříšBohužel popis nádraží není dosud zpracován. Pokud máte nějaké náměty nebo zajímavosti z historie i současnosti nádraží, neváhejte mě kontaktovat. Jakákoli pomoc při přípravě a rozšiřování stránek potěší. Nádražní budovyKůlny naproti nádražní budově 22. 10. 06 | Jakub Džurný Provozní budova proti nádr. budově 22. 10. 06 | Jakub Džurný Provozní budova proti nádr. budově 22. 10. 06 | Jakub Džurný Nádražní budova focená od silnice 2003 | Daniel Buchtela Nádražní budova focená z kolejiště 17. 7. 05 | Bohumil Skála Vstup do dopravní kanceláře 17. 7. 05 | Bohumil Skála Záchody, nádražní budova a skladiště 17. 7. 05 | Bohumil Skála Nádražní budova focená z kolejiště 17. 7. 05 | Bohumil Skála Večerní pohled na nádražní budovu 4. 7. 07 | Jakub Džurný Nádražní budova focená od silnice 24. 9. 07 | Jakub Džurný Prostor po bývalé výtopně 2003 | Daniel Buchtela Kanál v místě bývalé výtopny 22. 10. 06 | Jakub Džurný Kolejiště v areálu bývalé výtopny 22. 10. 06 | Jakub Džurný Zděná přístavba dřevěného skladiště 2003 | Daniel Buchtela Kamenná rampa u skladiště 2003 | Daniel Buchtela Manipulační vlak odstavený u skladu 3. 7. 05 | Bohumil Skála Zděná přístavba dřevěného skladiště 3. 7. 05 | Bohumil Skála Budova dřevěného skladiště 17. 7. 05 | Bohumil Skála Skladiště a nádražní budova 4. 7. 07 | Jakub Džurný Skladiště se zděnou přístavbou 24. 9. 07 | Jakub Džurný Záchody u hraštického zhlaví stanice 4. 7. 07 | Jakub Džurný KomentářeLuboš / 14.9.2020 - 21:09 Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač. fanda / 25.3.2017 - 21:03 Bylo by prosím možné od Vás získat kopii nebo scan toho plánku? (Kdyžtak mi prosím napiště na mail). Na internetu je dostupná fotografie z nehody vlaku a autobusu společnosti JAS na přejezdu v Dobříši ve 30. letech. Společnost JAS vznikla v roce 1931, tedy fotografie musí být z období 1931-1939 (před válkou). Na přejedu žádné závory nejsou a ani kolem kolejí žádné viditelné drátovody, které by mohly vést k onomu vjezdovému návěstidlu. Je možné, že závory vznikly v reakci na tuto nehodu, škoda, že staniční kronika se o tom nezmiňuje. A Dobříš byla malá tříkolejná koncová stanička, proto tam tolik ten důvod pro vjezdové návěstidlo nevidím, rozhodně ne větší než u ostatních stanic na lokálce )Čerčany ani Vršovice nepočítám, ty jsou na hlavní trati), kde návěstidla vznikala až v poválečné době (1948 Měchenice, Mníšek, 1949 Čisovice atd.). Ovšem pokud existuje plánek, tak je to vskutku zajímavá informace. Tomáš Kaňka / 22.3.2017 - 07:03 Fotografie bohužel nemám, pouze plánek z toho roku. Vjezdová návěstidla v té době byla v Čerčanech, ve Vršovicích, pravděpodobně v Krči, dále v Braníku (distanční), v Modřanech, ve Skochovicích, proč by ho tedy nemohla mít Dobříš jako koncová stanice? Umístění ve Staré Huti bylo se vší pravděpodobností z důvodu krytí vlečky do železárny. Jeho přemístění blíž směrem k Dobříši bylo se vší pravděpodobností z důvodu údržby a obsluhy - tahat více jak 1,5 km vzdálenou předvěst vyžaduje opravdu perfektní stav a seřízení jak návěstidel, tak drátovodů, a i tak je velmi fyzicky náročné. Kromě toho, pokud se závory na Dobříši musely zavírat ještě před postavením návěstidla, s narůstajícím silničním provozem se přemístěním návěstidla zkrátila doba pro uzavření přejezdu na státní silnici. Ten stožár v Dobříši nebyl 50m ale 5m (omlouvám se, jde o překlep) za současným vjezdem v Dobříši a ještě před cca třemi lety tam byla patka, dost možná, že je tam dodnes. fanda / 12.3.2017 - 17:03 Tomáš Kaňka: Děkuji. Nemáte k dispozici nějaké fotografie prosím? Nebo kde je to návěstidlo v r. 1937 dokumentováno? Znamenalo by to, že na rozdíl od ostatních stanic na trati měla Dobříš vjezd už před válkou. Také by to znamenalo, že mechanické vjezdové návěstidlo se během své existence minimálně jednou přesouvalo? V příspěvku z 27.5.2010 píšete, že jeho torzo bylo asi 50m za současným vjezdem. Tedy muselo alespoň jednou změnit polohu. Nezná někdo důvod? A nevíte kdy přesně tedy vjezd do Dobříše vznikl? Tomáš Kaňka / 4.3.2017 - 20:03 Vjezdové návěstidlo do Dobříš je dokumentováno již v roce 1937, bylo ale umístěno až na zastávce ve Staré Huti v km 1,200. Mechanické závory v Dobříši byly. fanda / 23.2.2017 - 21:02 Dobrý den. Nevěděl by někdo od jakého roku byla stanice Dobříš vybavena mechanickým vjezdovým návěstidlem s předvěstí? Nepodařilo se mi tuto informaci nikde dohledat. Ostatní stanice na této trati byly vybaveny vjezdovými návěstidly v letech 1948 (Měchenice, Mníšek) - 1949 (Čisovice), alespoň to uvádějí staniční deníky. U Dobříše se o této skutečnosti staniční deník nezmiňuje. Byla stanice vybavena návěstidly ve stejné době, nebo už dříve? A dále byly na přejezdu u Dobříše někdy mechanické dálkově ovládané závory? Nebo byl přejezd zabezpečen jen výstražnými kříži až do 70 let, kdy byly spolu s rekonstrukcí stanice instalovány závory AŽD? Děkuji Luboš / 1.2.2015 - 16:02 V Dobříši se nové staniční zabezpečovací zařízení jak je tam známe dnes tak to se dělalo kolem roku 1975. Vlečka, která vede přes přejezd a dnes již skoro nepoužívá, tak ta byla stavěna v 80. letech 20.stol. Více bohužel nevím.Ale sháním fotku ústředního stavědla v Dobříši které je umístěno v DK Výpravčího. Ondřej / 31.1.2015 - 14:01 A ještě k doplnění předchozího dotazu. Neví někdo, kdy byl z prostor výtopny na Dobříši odstraněn zauhlovací jeřáb Teudloff? Ondřej / 31.1.2015 - 14:01 Neví prosím někdo od jakého roku existuje stanice Dobříš v současné podobě (myšleno rozsah kolejiště, vlečky, AŽD návěstidla atd...). Uvažuji o stavbě modelu a chtěl bych vědět zda současný stav stanice pamatuje ještě parní provoz, a nebo zda tam světelná návěstidla byla vybudována až v pozdější době po ukončení parního provozu. Děkuji. Luboš / 17.9.2014 - 20:09 Nemá prosím někdo fotky ústředního stavědla v ŽST. Dobříš. Díky František Nyklíček / 12.1.2014 - 12:01 Kdyby aspoň víkendové vlaky. Té vlečky je škoda, bylo to jediné kolejové spojení do Mníšku (stanici v polích nad městem za dálnicí nepočítám). Je vidět, kam až mohou vést soukromé zájmy. Dobrý sluha (vznik tratě), špatný pán (vedení tratě mimo sídla a jejich rušení v zájmu busů). Marcello / 12.1.2014 - 11:01 Vlečka do Kovohutí nebude papírově zrušena,už se na ni třesou bagry.Otázka kdy se to v r14 provede.Už existuje povolení snesení včetně pražců.Velmi smutnej příběh.V okolí tratě jezdí PID Uher.Otázka času kdy někoho napadne,zrušit vlakové spoje po celé trati a nechat jen víkend.provoz.Přál bych si aby se to ještě dlouho nestalo,mám na trať vzpomínky z dětství.Ahoj lidi. Tomáš Kaňka / 28.12.2013 - 20:12 Osobně tomu moc nevěřím. Jednak je otázkou návratnost takového řešení (vykoupení a rekonstrukce vlečky versus využití), dále zřízení nové trati (i když jde o "převedení" z vlečky) podléhá současným normám, takže by musela být provedena rekonstrukce, což znamená další náklady. Další otázkou je, zdali lze vůbec v současnosti zřizovat nové tratě D3 a dirigování z Vraného je také nepravděpodobné, neboť celá trať 210, včetně Vraného, má být v budoucnu dálkově ovládaná z nově vznikajícího CDP Praha na Balabence. Naopak, má proběhnout rekonstrukce přejezdů na lokálce a zároveň při té příležitosti i příprava pro dálkovou obsluhu (položení kabelu, apod.). Proslýchá se dokonce, že by měly být obnoveny i zrušené a zavřené stanice, ale až čas ukáže, co z toho je vlastně pravda. František / 27.12.2013 - 21:12 Kdo oprašuje takový plán a kde k němu přišel? Podle mě opět dobrá myšlenka zneužitá ke špatnému provedení. Aby to k něčemu bylo, bylo by nejprve třeba odstranit rychlostní omezení na trati a dále zachovat provoz i do Dobříše. Nevím, k čemu budou pomalé vlaky do Mníšku (leda jako místní dojížďka) a jeden pár vlaků do Dobříše, kterému určí čas kdoví jak, takže těžko bude někomu vyhovovat obousměrně a trvale. Mníšek sice dobrý, ale navrhované provedení za stávajícího stavu podle mě tristní. Luboš / 27.12.2013 - 15:12 Tak jsem slyšel, že se oprašuje plán o změně provozu na trati 210. Vlečka odbočující na kovohutě Mníšek má být papírově zrušena a převedena na regionální trať a na ní má být vybudována nová konečná stanice Mníšek pod Brdy Město. Všechny vlaky by jezdili pouze v úseku Praha - Mníšek pod Brdy Město. Zbytek tratě ze stávající odbočky na kovohutě až do Dobříše by se změnil na trať s řízením dopravy podle předpisu D3. Služba výpravčích v Dobříši a Mníšku by byla zrušena. Úsek Vrané až Mníšek pod Brdy Město by dostal nové zabezpečovací zařízení typu JOP. a zbývající úsek od odbočky na současnou vlečku Kovohutí až po Žst. Dobříš by dirigoval výpravčí z Žst. Vrané nad Vltavou, a na tomto úseku by měl jezdit jenom jeden raní vlak z Prahy do Dobříše a jeden odpolední vlak z Dobříše do Prahy. Tomáš Kaňka / 31.12.2011 - 12:12 V Dobříši žádné výměny sneseny nebyly. Číslování bylo rozděleno z důvodu odlišení ručně a ústředně stavěných výhybek. Tonda Č. / 28.11.2011 - 16:11 Co vím já, na Dobříši se nikdy nepočítalo s JOPkou, ani s jiným modernějším SZZ. A cestová návěstidla byla zřízena právě jen za účelem označení konce vlakové cesty. Posun už si řídí vedoucí posunu, tj. staniční dozorce. Ondřej R. / 21.11.2011 - 13:11 Řekl bych že v případě cest. návěstidel se jedná o přípravu na případne budoucí zapojení do JOP nebo podobného druhu zab. zař., kdy budou výhybky ve stanici stavěny dálkově (dnes pouza 3 výhybky na hraštickém zhlaví) a ne ručně jako dnes. Zatím cesťáky plní pouze úlohou označení konce vlakové cesty (dokonce nemají ani bílá světla, svítí trvale pouze červená). Luboš / 20.10.2011 - 16:10 Mám ještě druhý dotaz, proč cestová návěstidla Sc2, Sc1 a Sc3 jsou platná pouze pro jízdu vlaku a nikoliv pro jízdu vlaku a pro posun. Luboš / 20.10.2011 - 16:10 Mám dotaz k číslování vyhybek ve stanici Dobříš. Podle plánku i ve skutečnosti jsou vyhybky očíslovány do čísla 11, čísla 12,13,14 chybí a pak opět pokračuje číslování čísly 15,16 a 17. Moje domněnka je, že vyhybky 12 až 14 byli někdy v minulosti sneseny a u zbývajících vyhybek číslo 15 až 17 se zachovalo původní číslování. Ondřej R. / 3.6.2010 - 14:06 Děkuji :) Tomáš Kaňka / 27.5.2010 - 23:05 Vjezdové návěstidlo do Dobříše bylo jednoramenné s omezenou rychlostí 30 km/h. Jeho torzo (asi tak 50m za současným) zde bylo možné spatřit ještě v osmdesátých letech. (odstraněno při výstavbě vlečky do bývalého Stavostroje???)Odjezdová návěstidla zde nebyla. Mechanické zabezpečovací zařízení zde bylo vybudováno v první polovině sedmdesátých let(1974?) Ondřej R. / 13.12.2009 - 23:12 Chci se zeptat, jestli si někdo nepamatuje (případně od někoho neví), jaká byla na Dobříši návěstidla před současnýma světelnýma. Bylo vjezdové návěstidlo dvouramenné, nebo pouze jednoramenné (a ve stanici 40)? Případně bylo doplněno žlutým ramenem? A měla stanice i odjezdové návěstidlo(a)? Pokud ano, kde bylo(a) umístěno(á)? Pokud by měl někdo nějaké foto bylo by to ještě lepší. Děkuji za případné odpovědi :) Marvin / 23.11.2009 - 11:11 Ratha bych za tím moc nehledal,to spíše někoho z drážních papalášů.Tyhle pokusy o uzavření tady už několikrát proběhly.A téměř vždy po nějaké větší rekonstrukci... Petr P. / 22.11.2009 - 13:11 Neuvěřitelný, to už jsou zase dohady o zastavení či radikálním omezení provozu do Dobříše? Doufám, že to nebude o víkendu! Holt pan Rath nemá peníze na placení poplatků tak bere jinde... Je to opravdu k zblití. Zase se musím ptát, na co byly vynaloženy takové prostředky de facto na rekonstrukci dost podstatné části tratě právě v úseku Čisovice - Dobříš??? To je efektivita a účinnost veřejných financí! Ondřej R. / 22.11.2009 - 11:11 Co jsem se dočetl, tak k zastavení provozu tam dojít nemá. Jen k jeho omezení v úseku Čisovice - Dobříš. A to nejdříve až od první změny JŘ. Marvin / 21.11.2009 - 20:11 Tam budou v pozadí privatizační tlaky,jelikož v majetku přináležejícímu k trati,údajně patří lesy a nějaký rybník. Vavrinec / 21.11.2009 - 20:11 Plná informace patrně vyplove na povrch po zastupitelstvu, resp. jak se k tomu toto postaví. Jinak prý se jedná o úsek Čisovice - Dobříš. V případě zastavení provozu, jakýpak asi bude osud Mníšecké stanice :/ ? Marvin / 21.11.2009 - 19:11 Tak jsem se dozvěděl,že nám v lednu zaříznou dobříšandu. :-((( Snad by se trošku mělo jezdit jen o víkendu.Je někdo lépe informován? Přidat komentář!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!
Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM |