Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka

Na tom přejezdu pak dali novou 71čku s podstavcem a boční 71čkou a nyní tam jsou plasty

Peca Vlaky

 

Dobrý večer, měl bych zájem o DVD Posázavského pacifiku, které z nich by se dalo koupit. Děkuji za odpověď.

Jaroslav Hais

 

chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382

stehlik jan

 

chodil jsem do školy v podzamčí jak se nekdopta je mi 79 let ale hodne pamatuji s PC neumim pracovat spise telefonem 607172382

stehlik jan

 

Takže přátelé na Dobříši bude v říjnu 2020 zprovozněno RZZ ESA s JOP, stařičké ústřední mechanické stavědlo uvedené do provozu v roce 1976 půjde na věčný odpočinek a nahradí ho moderní počítač.

Luboš

 

Dneska jsem ve svých 46+ letech zjistil, co je to "odvratná výhybka", u vás jsem na fotce viděl i jak vypadá. Díky.

Egi

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Kamenný Přívoz

Historie zastávky a nákladiště

Zastávka s nákladištěm Kamenný Přívoz leží na 4 kilometrovém spojovacím úseku z Požár (dnešní Prosečnice) do Jílového, který byl uveden do provozu 22. září 1897. V původním projektu tuto zastávku však v současné poloze nenalezneme, jelikož původně měla trať vést blíže pravému břehu řeky Sázavy, tudíž nedaleko obce Kamenný Přívoz. Proti trasování však silně protestovalo město Jílové, které požadovalo vést železniční trať co nejblíže u Jílového. Jílovská varianta se však vůbec nezamlouvala Kamennému Přívozu, od něhož se trať naopak vzdalovala. Vzájemný spor obou obcí nakonec skončil vítězstvím ... odkaz na celý text.

Staré fotografie a pohlednice

Komentáře 

krejčovička / 19.3.2011 - 15:03

jezdím do kamenného přívozu přes padesát let. děda kukačka sedával na židli a pozoroval lidi a rád si povídal.v boudě byly vyryté vzkazy, monogramy, letopočty od dávných trempů. škoda, že zmizely, jako děti jsme je rády četly. na lavičkách přespávali trempové, byla to jejich první zastávka z hospody od adenaura. asi v 65 roce se zde udála tragedie - poprali se a jeden druhého uhodil polenem z pily a ten do rána zemřel. psal o tom mladý svět. ten vrah se ráno probudil vedle mrtvého, sedl do vlaku a v bráníku ho zatkli.

Jakub D. / 31.10.2007 - 07:10

Při výluce v září 2007 (Týnec – Jílové) bylo opraveno kolejiště zastávky i nákladiště a celého připojeného úseku směrem na Jílové (včetně přejezdu v km 17,582). V úseku směrem k Prosečnici byly vyčištěny odvodňovací příkopy a to i u přejezdu nedaleko Prosečnice (km 16,449). Na nákladišti v Kamenném Přívozu byla zrušena výhybka č. 2. Kusá kolej byla ukončena před přejezdem v km 17,145. Dále směrem ke starému nákladišti nebyla obnova prováděna. Nedaleko zastávky při jízdě od Jílového byl též vyčištěn propustek pod tratí.

Michal / 21.11.2006 - 16:11

Zdravím všechny příznivce této nádherné trati. Já osobně jsem s touto tratí téměř srostlý. Od roku 1984 jezdím na chatu na Kamenný Přívoz cca 100m od trati a znám toto prostředí velmi dobře, bohužel ale pouze od tohoto roku, zbytek jsou doměnky. Přesto můžu poskytnout malé upřesnění. Zastávka byla umístěna ve stejné poloze, jako dnes. Dříve byla menší a celodřevěná, rozdělená na dvě části. Jedna sloužila jako čekárna, měla vstup v podobě chybějících dveří a jedno zamřížované okno bez výplně, celková plocha byla tak 3x3m s jednou lavičkou. Ve druhé části seděla pokladní a vydávala jízdenky, tehdy ještě klasické lepenkové, označované komposterem, s oknem do čekárny. Pokladní v zastávce nebyla stále, pouze přicházela pár minut před příjezdem vlaku, někdy nepřišla vůbec. Před touto boudou bývaly tři dřevěné lavičky bez opěradel, postupně je vandalové ničili, až zbyla pouze jedna přímo u boudy. Celé nástupiště bylo bez nástupního ustrůvku, pouze spyné jemným štěrkem v úrovni koleje. Výstup a nástup byl trochu složitější. Zbytky tohoto nástupiště jsou dodnes k vidění na Jílovské straně nástupiště od konce betonového ostrůvku ke stožářu s telefonní budkou. Zbudování nástupního ostrůvku a výměna "čekáren" se odehrála tuším v létě roku 1994. Pokladní už prakticky nedocházela, později byl výdej jízdenek zcela zrušen. Rampa pro pilu je dnes stejná jako dříve a také ani Jílovské zhlaví nezaznamenalo žádné změny, kromě výměny návěstí a nátěru vyhybkového závaží a výkolejky. Toto zhlaví bylo pro posun vždy využívané víc, na Krhanickém se časem neposunovalo vůbec a vyhybky tedy zarůstaly travou. Celkem byly v zastávce tři výhybky, jedna na Jílovském zhlaví, jedna na Krhanickém a jedna uprostřed na manipulační koleji a z ní vycházela kusá kolej. Před několika lety se zrušila vyhybky na Krhanickém zhlaví a obsluha vlečky se mohla provádět už jen z Jílovské strany. Časem došlo k úplné výměně a místo výhybky se položil obyčejný kus tratě. Kusá kolej pokračuje ve směru na Krhanice mírně do stoupání za přejezdem. Nevím bohužel kam až vedla dříve, ale dnes vede cca 200m od zastávky, kde je ukončena před zděným plotem závodu, značně zarostlá trávou a keři. Výškový rozdíl mezi touto kolejí kolejí traťovou je takových 4-5m. Před přejezdem je výkolejka a za ní se odstavovaly kdysi cisternové vozy s plastovými kuličkami. Většinou tam byl jen jeden nebo dva a přečerpávalo se to do kamiónů, nejspíš rozvoz do nějakého závodu. Dodnes budou kuličky v manipulační koleji a jejím okolí k nalezení. Dnes už se toho ale patrně nevyužívá, tyto cisterny jsem tam viděl naposled v roce 1995. Víc podrobností už bohužel neznám. Dodnes jsou zarostlé koleje vedle Prosečniského nástupiště, ale kam dříve vedly, jestly byly spojeny s kusou kolejí z Kamenného Přívozu, nebo to bylo jen původní vedení trati, to bude vědět možná někdo další.

Přidat komentář

!!!POZOR!!! - KOMENTÁŘE JSOU DOČASNĚ ZABLOKOVÁNY - !!!POZOR!!!

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM