Stará jízdenka

Dobrý den, můžete mi, prosím, sdělit, které nádraží bylo užíváno v roce 1919? A ještě smělejší prosba - nemohl byste mi poskytnout dobovou fotografii tohoto nádraží? Chystáme výstavu o kresbách hudeb ...

Monika Holá

 

Dobrý den, stačí jít po žluté značce mezi Prosečnicemi a myslivnou Horní Požáry. Pod Vlčí roklí je rybníček,po jeho hrázi vede lesní cesta, opár desítkách metrů je deponie odpadu z lomu(kamenů) tamved ...

Pavel Borský

 

Pocházím z Kamenného Přívozu a můj děda v okolních lomech pracoval. Po velkém hledání se mi podařilo najít lom Doubí, avšak dosud nevím, kde je lom Borovíčko. Můžete mi napsat, jak se k němu dostanu. ...

Antonín Stára

 

https://www.trampsky-magazin.cz/blog/legendarni-hospoda-u-starce-uz-neni-zavrena-748.html

Marty

 

Chtěla bych vám moc poděkovat, jelikož vaše fotografie udělaly velkou radost mé 96ti leté pratetě, která v tomto sanatoriu byla ve službě od roku 1938 a stále na to vzpomíná a díky vašim fotografiím s ...

Hana Krůčková

 

Dobry den, jak se dozvim ktery ze spoju mezi Cercanami a Ceskym Sternberkem jsou s historickou lokomotivou? Dekuji Jan Komarek

Jan Komarek

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Mníšek pod Brdy

Město na Zlaté stezce

Město Mníšek pod Brdy má bohatou historii, která je velkou měrou spjata se starou kupeckou cestou z Bavorska do Čech, konkrétně z Pasova (německy Passau) do Prahy. Jednalo se o tehdejší významnou spojnici, jenž si díky mimořádné výnosnosti obchodu, který po ní probíhal, vysloužila pojmenování Zlatá stezka. Stezka sloužila hlavně k dopravě soli, těžené v alpském podhůří do českých zemí, které měly soli nedostatek. Jelikož sůl byla ve středověku jediným konzervačním prostředkem na potraviny, bylo potřeba jí dovážet velké množství. Mimo soli však po stezce do Čech putovala řada exotického zboží jako byly ... odkaz na celý text.

Staré fotografie a pohlednice

Komentáře 

Věra Havlišová / 26.3.2018 - 20:03

Dobrý den, zdravím vás z Mníšku pod Brdy, kde jsem kronikářkou. Ve vašem článku mě zaujala jistá fakta. Ráda bych na vás získala kontakt. Děkuji a zdravím. Věra Havlišová

Jirka / 19.4.2016 - 12:04

Jestliže jste ještě někdo chtěl fotku mechanického přejezdu v Mníšku, už se nenamáhejte. Je pryč. Budují se už nové závory a staré jsou komplet demontované.

karel bartoň / 4.4.2016 - 09:04

ahoj kluci! mám dotaz.Nemáte čistě náhodou někdo nafocenou Zbraslavskou StII co byla u ,,Papouškárny" ale směrem od Modřan,kolej ,či silnice na Vraný-tedy od Nickmannovi zahrádky.Lepím teď ze sirek I,tu mám už téměř hotovou,ale dvojku mám focenou vždy jen od dopravy.Vím že od kolejí bývala vrata mimo osu boudy,ale už si to vybavuji jen matně a boud je nenávratně v.....Byl bych moc rád,kdy jste někdo něco vyhrabal.Psal už jsem na stránky Modřanky i Pepovi i Petrovi,Ale furt nic.Nebo nevíte někdo ale skutečný email na toho Jakuba Džurného,Pepa mi ho posílal jako odkaz,ale evidentně je špatně neb mi stále přichází odpověď že je špatně.Tak se prosím čistě z lásky k letošnímu 50tníkovi prosím koukněte.Dík Karel

Jakub D. / 9.11.2015 - 13:11

O tomto víkendu (7. a 8.11.15) proběhla fyzická likvidace odbočné výhybky z hlavní trati na vlečku včetně části vlečkové koleje do bývalých kovohutí Mníšek.

Luboš / 27.11.2014 - 19:11

Tak po výluce byli v Mníšku vytrhány drátovody k předvěsti vjezdového návěstidla od Čísovic a předvěst je v trvalé poloze výstraha. Zřejmě asi už nějaká příprava na nové zabezpečovací zařízení?

výpravčí z Mníšku / 1.10.2014 - 13:10

Uklidním Vás břevna byla uřezaná, protože byla zničena nákladním automobilem, který celé stojany ohnul. Už je vše zase v pořádku a nově natřené.

Luboš / 17.9.2014 - 20:09

Co vím, tak z Prahy na Dobříš se má dělat dálkařina, ale to mělo být až se zprovozní CDP Praha na Balabence, ale pravděpodobně se ta modernizace začíná už pomalu rozbíhat.

vvitty / 17.9.2014 - 14:09

Nedávná cesta kolem zastávky přinesla smutné překvapení, mechanické závory měly čerstvě uřezaná břevna a vypadá to na modernizaci. Skoda, bylo to krásné v původním stavu.

výpravčí z Mníšku / 17.8.2014 - 21:08

Je vůbec zajímavé jak to s vlečkou bylo původně zamýšlené.Například kdy a proč a vůbec jaký zaměstnanec sloužil přímo na odbočce na vlečku. Přímo v Kovohutích bohužel žádná dokumentace už není a pamětníků ubývá. Každopádně na vlečku už se nejspíš nikdy nepojede, úřední povolení bylo na začátku roku zrušeno, vlečka zrušena a městský úřad v Mníšku jakožto majitel pozemků dal souhlas s odstraněním stavby...

Tmáš Kaňka / 19.5.2014 - 22:05

Ondro ono je ale třeba vzít v úvahu charakter obou komunikací a provoz na nich v době, kdy se návěstidla budovala. Pamatuji ještě v dobách slávy nákladních vlaků, kdy v Měchenicích odpolední manipulák na Prahu (86244, později 86250) stál v Měchenicích přes přejezd u mostu přes potok třeba dvacet minut a ve stanici se vesel posunovalo. Proč by nemohl stát v noci v Mníšku vlak přes přejezd k pár chalupám? Rozhodně raději než přes silnici z Mníšku do Nové Vsi. Ale o tomto se nebudu přít - jak jsem psal, je to spíš má domněnka a rád přijmu vysvětlení skutečného důvodu umístění toho návěstidla. S vlečkou se však mýlíš v několika bodech. V roce 1967 začal platit nový přípojový provozní řád a tím bylo nařízeno, že klíče od vlečky má v úschově výpravčí žst. Čísovice a vydává je vlakvedoucímu proti podpisu. Toto se praktikovalo někdy do přelomu 70.-80. let, kdy byl do domku u vlečky umístěn elektromagnetický zámek - právě z důvodu zřízení závislosti na traťovém zab. zař. Ale to je jedno, jen chci říct že nemáš pravdu když tvrdíš, že návěstidlo v Mníšku s vlečkou nesouvisí. Samozřejmě že ano, je kryta odjezdovými návěstidly a ten poloautoblok byl zřízen právě kvůli vlečce. Koneckonců i dnes (pokud by se na vlečku jelo) klíč od vlečky uvolníš pouze při souhlasu Čisovice - Mníšek a při odjezdových návěstidlech na Stůj a naopak pokud je klíč vyjmut neotočíš souhlas a nepostavíš ani jedno odjezdové návěstidlo. Zároveň je hlídána volnost úseku.

výpravčí z Mníšku / 15.5.2014 - 11:05

A ještě k umístění návěstidla: S délkou stanice to nejspíš má souvislost, ale důvod uvolnění přejezdu je nesmysl, neboť přejezd je i na druhém zhlaví, takže sice uvolním jeden, ale obsadím druhý...

výpravčí z Mníšku / 15.5.2014 - 11:05

Tomáši vlečka nikdy nebyla do traťového zabezpečovacího zařízení zapojena, možná se to původně plánovalo, ale nikdy k tomu nedošlo. Klíč od odbočné výhybky taky nedával strojvedoucímu výpravčí, ale byl držen v elektromechanickém zámku přímo v domku na odbočce. Je pravda že původně v domku sloužil výhybkář, proto má taky domek komín, ale spojení bylo vždy jen telefonické, bez závislosti na hradlový poloautoblok.

Tomáš Kaňka / 1.3.2014 - 12:03

Dovolil bych si zde po několika letech reagovat na problém odjezdového návěstidla v Mníšku. Toto návěstidlo samozřejmě souvislost s vlečkou má, protože když byla vlečka začátkem padesátých let budována, stanice Mníšek a Čisovice byly vybaveny zab. zařízením (a vůbec poprvé návěstidly) a traťový úsek Mníšek - Čisovice poloautomatickým blokem, do kterého byla původně vlečka zapojena. To koneckonců dokazuje i budova na odbočce, která by jinak pozbývala smysl. Později (1967?) byla vlečka z traťového zabezpečovacího zařízení vyjmuta a klíč od výhybky vydával vlečkovému vlaku výpravčí žst.Čisovice a jízda vlaku na vlečku se sjednávala telefonicky, což se děje dodnes (resp. dělo do nedávna), pouze byly ještě později instalovány počítače náprav, které zjišťují volnost úseku. V době, kdy zde bylo vlečkové hradlo, mohlo se klidně vjíždět a odjíždět do a z Čisovic na volno, později se odjíždělo na rozkaz a vjíždělo na přivolávací návěst. Pokud si dobře pamatuji poněkud "zbastlený" ústřední přístroj zabezpečovacího zařízení, ve směru do/do Mníšku není závěr výměn a je suplován počátečním a koncovým traťovým hradlem, takže skutečně nelze při jízdě z vlečky postavit vjezdové návěstidlo na návěst povolující jízdu, což na běžné elektromechanice proti souhlasu u vjezdového návěstidla není problém. Ale zpět k odjezdovému návěstidlu v Mníšku: Odmítám tvrzení, že je to z důvodu jedné hradlové zarážky. I kdyby tam byly dvě, bežně se požívá jeden izolovaný úsek pro vjezd i odjezd. Skutečný důvod umístění návěstidla u označníku sice neznám ale domnívám se, že důvod byla krátká délka stanice Mníšek - jedná se o vůbec nejkratší stanici na trati. V minulosti zde každý nákladní vlak do Prahy musel vykonat úplnou zkoušku brzdy. Představte si, že vlak je delší (což zde v minulosti nebývalo vyjímkou) a zastaví u odjezdového návěstidla umístěného na konci staniční koleje. Vlaková četa jde vykonat zkoušku brzdy a konec vlaku stojí třeba 10 min přes přejezd a závory jsou stále dole. V případě umístění návěstidla dále na záhlaví (mimochodem nezačíná u odjezdového návěstidla ale už u krajní výhybky) bylo možné zastavit tedy až za odjezdovou výhybkou (Posun přes námezník), tak aby byl přejezd uvolněn ale při odjezdu byla možná normální obsluha návěstidla. Další výhody tohoto umístění u dlouhých vlaků byly v případě křižování nebo eventuelního dělení vlaku. Na závěr nutno dodat, že i když nikde není stanovena maximální vzdálenost skupinového odjezdového návěstidla od námezníku, jedná se určitou anomálii, stejně jako zabezpečení zde vůbec, kdy se jde o kombinaci mechanického zabezpečovacího zařízení s poloautomatickým blokem a v Čisovicích mechanického s elektromechanickým staničním zab. zař.

Obyvatel z nádraží / 25.11.2012 - 21:11

Ta garáž tu stojí do dnes

Obyvatel z nádraží / 20.11.2012 - 23:11

Na tu garáž se vám zeptám dědy ten jí stavěl

David K / 20.11.2012 - 23:11

Zdravím, mám rozpracovanú stanicu Mníšek pod Brdy v mierke H0, ale chýba mi niekoľko podkladov z rokov 75-85, najlepšie by boli fotky a plán výpravnej budovy, potom v tom čase použité osvetlenie a info o garáži pri sklade, či tam stále, alebo nie (najlepšie doložené fotkou) a ani foto okolia by nebolo na škodu Ďakujem za pomoc

výpravčí z Mníšku / 20.10.2011 - 13:10

Při Obsluze vlečky musí být traťový souhlas vždy v Čisovicích, jinak by nešel uvolnit klíč z elektromagnetického zámku na odbočce.Do Čisovic se vjíždí na přivolávací návěst, nebo se návěstidlo zneplatní v rozkaze Pv, který se strojvedpucímu na vlečce stejně vždy diktuje...

Luboš / 27.9.2011 - 18:09

výpravčí z Mníšku: Když mezi Čisovicemi a Mníškem je hradlový poloautoblok, tak když se jede na vlečku, tak traťový souhlas musí být udělen z Čisovic do Mníšku podle předpisu Z1, jestli se nemýlím, v tom případě nelze obsluhovat odjezdové návěstidlo na čisovickém zhlaví ve stanici Mníšek, aspoň tak jsem to pochopil při studiu předpisu Z1. A při odjezdu z vlečky do Čisovic by se mělo jet proti udělenému traťovému souhlasu a vjezdové návěstidlo do Čisovic, by mělo jít postavit do polohy volno vždy, bez ohledu na udělený směr.

výpravčí z Mníšku / 24.2.2011 - 11:02

Omlouvám se za mystifikaci, na vlečku jely vozy Bt, nikoliv Btax.

výpravčí z Mníšku / 22.2.2011 - 09:02

Včera 21.II.2011 jely na vlečku tři osobní vozy Btax určené ke šrotaci.Jestli je sešrotují v areálu firmy, nebo využijí jinak nevím...Jinak ještě něco málo z dění ve stanici: na podzim 2010 bylo zrušeno elektrické osvětlení návěstidel a nahrazeno viaflexovými odrazkami, proběhla rekonstrukce podlahy v čekárně, a rekonstrukce původních suchých WC (nová podlaha,vnitřní výdřeva a nátěry).

Tonda Č. / 16.11.2010 - 12:11

Jsou ještě prasátka a 716 na vlečce? Předpokládám že se s nimi nehýbe...

Pavel H. / 23.3.2009 - 18:03

Jo,jo je to ona. Dříve tam bylo celkem dost "práce",tak se užila. Jezdilo se tam tak se cca 15 vozy šrotu a jak jsem psal 3x denně.

Jakub D. / 22.3.2009 - 19:03

716????? To je ta německá V60, že? To už je relativně velká mašinka na takovou vlečku.

Pavel H. / 18.3.2009 - 21:03

Dříve se jezdilo myslím dokonce3x denně. Na vlečce byla taky 716,ale to už je dost roků zpátky.

výpravčí z Mníšku / 13.3.2009 - 10:03

Do kovohutí se jezdí v pracovní dny brzy ráno,většinou po vlaku 19002 tam a po vlaku 19004 zpět.Většinou se jedná o hliníkový šrot,ale párkrát tam jely i vozy s textilem pro secondhand sídlící v areálu kovohutí.

Jakub D. / 5.3.2009 - 19:03

Netušíte někdo jak často se jezdí na vlečku do Mníšku? Jako opravdu pro nějaké vozy. A zároveň co se tak vozí, jestli je to z kovohutí, nebo z některé jiné firmy v areálu. Docela by mě to zajímalo. Jo a jaké mašinky jsou na vlečce. Co vím, tak tam je 702.603, ale netuším jestli je tam i druhá 702.564. Díky

Jakub D. / 23.2.2009 - 19:02

Kdy byly vůbec postaveny Kovohutě Mníšek a kdy k nim byla dotažena vlečka? Nemá někdo náhodou nějaký plánek této vlečky? Díky

Mirek K. / 20.2.2009 - 20:02

výpravčí z Mníšku: Jasně, je to tak. Ale právě, aby byla takto vlečka správně zabezpečená, tak proto je tam ten souhlas a k němu musí být i ta odjezdová návěstidla. Počítače náprav tam jsou přibližně od roku 2004.

výpravčí z Mníšku / 20.2.2009 - 09:02

Mníšek dokumentuje jízdy na vlečku jako PMD do kilometru 18,055 s uvolněním traťové koleje.Stejně tak by jel jakýkoliv jiný PMD který by ukončil jízdu na trati.Znovu opakuji že návěstidla s vlečkou nikterak nesouvisí,stejné zabezpečovací zařízení by bylo,i kdyby nebyla vlečka.To že PMD vjel na vlečku celý hlásí strojvedoucí telefonicky a je tam i počítač náprav.

Mirek K. / 17.2.2009 - 17:02

výpravčí z Mníšku: jo, ale právě kvůli tý vlečce je tam ten souhlas.

výpravčí z Mníšku / 17.2.2009 - 09:02

Při jízdě na vlečku musí být traťový souhlas v Čisovicích,stejně jako při jízdě z vlečky.Mě jako výpravčího v Mníšku zajímá jen je-li traťový úsek volný nebo ne.A je jedno jestli jede PMD na vlečku nebo jen na trať.Návěstidla s vlečkou opravdu nemají nic společného.Stejně tak by poloautomatický blok fungoval,kdyby tam žádná vlečka nebyla.

Mirek K / 13.2.2009 - 12:02

Jo a v tomto případě je za odjezdovým návěstidlem záhlaví stanice (tam se umísťují i označníky) a od vjezdu trať do Čisovic. Fotka trochu klame, označník je kousek za odjezdem.

Mirek K / 13.2.2009 - 12:02

Traťový úsek je vždy od vjezdu ke vjezdu. Posun je dovolen k označníku, pokud je potřeba posunovat za označník, musí k tomu dát svolení výpravčí, ale je to jen ke vjezdovému návěstidlu. Za vjezd se smí jen jako PMD.

Mirek K. / 6.2.2009 - 17:02

výpravčí z Mníšku: mi neřikej, že když nemáš souhlas, že ti to návěstidlo jde postavit, to by ten souhlas byl k ničemu.

výpravčí z Mníšku / 6.2.2009 - 14:02

Několik upřesnění: 1.Žádné návěstidlo v Mníšku nemá nic společného s vlečkou Kovohutě 2.pro posun platí výhradně návěst označníku 3.Za určitých podmínek je možný posun i za označník,ale jen do úrovně vjezdového návěstidla z opačné strany. 4.Vzdálenost odjezdového návěstidla je taková proto,aby bylo možné umístit jednu společnou hradlovou zarážku pro vjezd i odjezd Přijďte do Mníšku,rádi Vám to ukážeme a vysvětlíme.

Mirek K. / 1.2.2009 - 19:02

Ondřej R.: Ano, tak je to správně, tam to má být. A hned v Mníšku směrem na Dobříš odjezdové návěstidlo není.

Mirek K. / 30.1.2009 - 10:01

Tomáš Lajbl: Je to odjezdové návěstidlo L1-3 a je tam opravdu právě kvůli vlečce do Kovohutí. Mezi Mníškem a Čisovicemi je traťový souhlas, pokud je trať volná, návěstidlo lze postavit na volno, stejně tak odjezd v Čisovicích. Vlečka do Kovohutí je hlídána pomocí počítačů náprav.

Tomáš Lajbl / 29.1.2009 - 23:01

Podle mne nejde o návěstidlo odjezdové, ale krycí (kryje odbočku do Kovohutí). Jediné, co mě mate, je ta bílá čtvercová tabulka na stožáru. Ta totiž označuje návěstidla, u kterých postavení na návěst dovolující jízdu neznamená rozkaz k odjezdu. Takže pokud by vlak zastavil přímo před ním, musel by ho vypravit výpravčí. Pro posun tohle návěstidlo skutečně neplatí.

mechanikofil / 6.1.2009 - 15:01

Každopádně fotka pořízená na tomto místě vypadá jak na nějaké hlásce na širé trati :)

Ondřej R. / 3.1.2009 - 13:01

Tonda Č.: kdepak, směrem na Čisovice odjezdové návěstidlo skutečně je. Nevím s jistotou proč, ale předpokládám že proto, že v tomto traťovém úseku je TZZ II.kategorie - hradlový poloautomatický blok (na zbytku tratě je jen telefonické dorozumívání). Směrem na Dobříš žádné odj. návěstidlo není. Proč je ale ono odjezdové návěstidlo tak daleko od stanice nevím. (foto tady)

mechanikofil / 1.1.2009 - 21:01

Z jakého důvodu je odjezdové návěstidlo v Mníšku na Čisovice umístěno tak daleko od zhlaví?

Martin Kubík / 30.3.2008 - 21:03

Železnice v PIDu je dlouhodobě znevýhodněna pro cestující nad 70 let,kteří dodnes jezdí v autobusech PIDu bezplatně,dále se domnívám,že držitel "tramvajenky" by měl být odbavován ve vlacích PIDu za zákaznické jízdné,aby rozdíl jízdného na hranice Prahy nebyl oproti autobusům PIDu tak markantní.Jedině pásmové kupóny platí pro všechny dopravy stejně,to je však pro ostatní kategorie možných účastníků hromadné dopravy málo.Ten bus 447 téměř nenavazuje na vlaky tratě 210 a jezdí v nevhodnou dobu to samé v Rymáni i na Dobříši.Tyto autobusy by měly cestující k trati přivážet,ale opak je pravdou.

Tomáš Jirota / 15.2.2008 - 22:02

Zdravím, po několika měsících jsem se svezl naším vláčkem – „Posázavským pacifikem“ po trati 210 do Mníšku pod Brdy a zpět. Rád bych se podělil o několik postřehů. Pocházím z Mníšku, ale teď bydlím v druhém pražském obvodu. Svým přesvědčením jsem všemi deseti pro podporu a rozvoj železnice, ale pokud jedu do Mníšku vlakem, chovám se trochu iracionálně, což mníšečtí se svou vynikající autobusovou dopravou jistě dobře vědí. Pokud by vlak jezdil na Hlavní nádraží, mohu se dostat domů a zpět bez jediného přestupu. V opačném případě musím jet tramvají, metrem B a příměstským autobusem společnosti Martin Uher. Když budu mít štěstí, tak nepojedu s Mercedesem Citaro, který je naprosto nevhodný pro převážení byť i příručních zavazadel. Chybí síťka nad hlavou, která je u Karosy (Iveco) standardem. 26.12. jsem v podvečerních hodinách vyrazil směrem na nádraží Vršovice. Jízdenka na okraj Prahy, pokud máte sítovou jízdenku MHD, stála úctyhodných 33 Kč (ovšem bez zákaznické karty). Jízdenka na příměstský bus v obdobném gardu vyjde na 20 Kč (na Smíchov trvá cesta 31 min). Četl jsem, že jízdenky PID lze koupit a snad i používat ve vlacích ČD. Dráhy Vám ale primárně nabídnou svou dražší variantu. Souhlasíte nebo ne? Do stanice se k mému údivu přiřítil konglomerát složený vpředu ze dvou šukafónů (810 + 010) a zatím naše hvězda Hypernova (814). Zlákán žlutým hávem, nesedl jsem do naší krásky, hned za kabinu řidiče. Vážení, takový kravál v kabině jsem ještě nezažil. Nebylo slyšet vlastního slova, MP3ka v uších jen těžko tlumila vibrace a hluk. Sedačky nepohodlné a tvrdé, no fuj!. Už chápu, proč si noví přistoupivší cestující sedali raději do 810 + 010. Pozitivní na té Regionově je snad informační systém (ovšem nikoli LCD panel jako u Martina Uhera) a bezbariérový záchod. K mému dalšímu údivu jsem ve vlaku necestoval sám jen s průvodčím, což se mi občas stává. Jelo nás okolo dvou tuctů lidí. Je mi líto, že ČD neinvestovali do opravdu moderního vozu na regionální tratě, tato hrůza Regionova nové zákazníky na skomírající regionální tratě nevrátí. Jsem hluboce přesvědčen, že lidé budou vždy dělat to, co je pro ně momentálně nejvýhodnější. Komu by se chtělo šlapat až několik km na nádraží ČD, které leží daleko nad Mníškem? Navíc musíte obejít rychlostní silnici, která brutálně rozkrojila město a krajinu na dvě části. Znám samozřejmě projekt pana Nyklíčka na využití vlečky, času však ubývá. V prostorách navrhovaných pro nádraží právě vyrůstá diskont s vulgárním parkovištěm. Velmi pozitivní změnou je zavedení linky PID 447, která vede z Mníšku do OPS Magdaléna. Byla zřízena zastávka Mníšek p. B., žel. zastávka. Spoje vlaků S8 se snaží navázat na bus společnosti Martin Uher. Je to krok správným směrem. Autobus však nemá pochopení pro zpoždění železnice a čeká 5 resp. 10 min. Asi před týdnem jsem jel z Braníku dvěmi 010 tažené lokomotivou 714. Na můj vkus cestovalo dost lidí (cca 30). A bylo to přesně Ti (tedy staří a napůl invalidní lidé), „kteří nemohou nikdy propadnout masovému automobilismu“. Takto to praví profesor Jan Keller v knize Naše cesta do Prvohor. Tito lidé nevystoupily jen ve Vraném, ale mnozí pokračovali dále a přistupovali v i Mněchenicích, Bojově, Čisovicích a pokračovali směrem do Dobříše. Nemohu ani opomenout rekonstrukci Jarovského tunelu. Zkrátka vidím provoz na trati v mírném optimismu v mezích zákona. Uvidíme, zda-li trať přežije po podzimních volbách do krajů.

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM